Ik zou overigens dat haakje in de muur de volgende keer wegwerken (desnoods met photoshop) want het stoort redelijk
[ Voor 58% gewijzigd door Angeloonie op 05-11-2008 22:46 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Alternatief voor de riem in foto 6.Angeloonie schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:45:
Wat is in vredesnaams het doel van dat touw?
Ik wou zowat van alles uitproberen en er lag juist een stuk touw dus...Angeloonie schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:45:
Wat is in vredesnaams het doel van dat touw?
Dat "haakje" is een vuiltje op mijn lens heb het niet gezien bij het uploaden.
Verwijderd
Verder wel leuke fotos blijf zo door gaan met studio fotos schieten.
Ik zie overigens wel een hele hoop vuil op je foto's, vooral de eerste. Volgens mij moet je je sensor eens goed schoonmaken.
Verwijderd
WeL een grappig idee met dat touw
[ Voor 18% gewijzigd door AugmentoR op 06-11-2008 01:02 ]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verder zien de plaatjes er leuk uit en ik denk dat we ze allemaal maar als losse foto's moeten bekijken want van een serie is niet heel veel sprake daar het geen verhaal verteld. Wat me ook opviel is dat je de achtergrond nergens echt egaal belicht, doe je dit expres?
Op foto 12 en 13 is duidelijk het nadeel van een kleine studio te zien, ik zie namelijk de grond. Ook de doeken op die foto's zijn niet egaal van kleur (12, doek op de grond is anders zwart dan bank), maar dit is wel recht te trekken met wat nabewerking. Misschien een idee om hier en daar nog even te sleutelen (pak gewoon je beste twee foto's en ga even lekker afwerken, doe desnoods om het voor jezelf leuk te maken de modellen wat digitale makeup op, maar experimenteer met nabewerkingen) en laat deze hier ook even zien?
Verder, leuke start en het gaat je goed af
[ Voor 15% gewijzigd door KleineAap op 06-11-2008 08:36 ]
Sowieso zijn het vrouwen en die vinden foto's van zichzelf heel vaak niet mooi. Waar je wel naar moet kijken is het gezicht van de bruine. Zij doet iets waardoor ze vaak nogal raar op de foto staat. Ik denk dat het sensueel of zwoel bedoeld is, maar het komt niet goed over. Laat haar meer ontspannen...Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:33:
Ja ik ben zeker dat het "haakje" een vuiltje is, want ik heb het op alle foto's op dezelfde plaats, en het was een nieuwe rol achtergrondpapier, waar NIETS opstond.Zaterdag heb ik een 2e shoot, waar ik wat in een boek zal kijken, naar originele poses. Het doet me plezier om te lezen dat jullie hem wel goed vinden, want de modellen zelf vinden het slechte foto's. Snappen jullie waarom?
Je huidskleuren zijn niet consistent.
Verder vind ik het een zeer geslaagde eerste poging.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Nummer 1 van de laatste serie doet het 'm wel voor mij, moet ik zeggen. Alhoewel haar 'zwevende' arm wel zonde is. Die had gewoon beter moeten steunen (met de elleboog op de rand van de bank) of gewoon plat op de rugleuning.
[ Voor 31% gewijzigd door Nik op 06-11-2008 19:49 ]
Kun je in ieder geval veel makkelijker experimenteren met verschillende compo's en wordt je shoot wat dynamischer. Kan ook de interactie met je modellen misschien wat verbeteren omdat je zelf mobieler bent en minder een 'poseer nu, klik' werkwijze kan volgen.
Ik vind het nu allemaal wat statisch overkomen.
Als je in de studio werkt moet je model het 1e zijn wat mensen opvalt en niet dat het in de studio is gemaakt. Je composities, de visagie, het licht en de kleding worden veeeel belangrijker dan als je op locatie schiet en ik vind dat je daar niet helemaal in bent geslaagd. De achtergrond mag egaler belicht en je composities mogen krapper zodat je minder ziet van de achtergrond, mischien een wat groter diafragma of wat meer dof te krijgen en meer een thema bedenken. Het touw was goed, maar probeer daar dan ook meer mee te doen.
Een voorbeeld: used products
Zijn reactie is toch niet heftig, hij stelt gewoon een vraag?Frank|A schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:25:
Je wou toch een mening? Vreemd dat mensen altijd heftig reageren op negatief commentaar.
Als je in de studio werkt moet je model het 1e zijn wat mensen opvalt en niet dat het in de studio is gemaakt. Je composities, de visagie, het licht en de kleding worden veeeel belangrijker dan als je op locatie schiet en ik vind dat je daar niet helemaal in bent geslaagd. De achtergrond mag egaler belicht en je composities mogen krapper zodat je minder ziet van de achtergrond, mischien een wat groter diafragma of wat meer dof te krijgen en meer een thema bedenken. Het touw was goed, maar probeer daar dan ook meer mee te doen.
Een voorbeeld: used products
Wat dat statief verhaal betreft, als je veel uit de hand geschoten hebt lijkt het bij veel foto's alsof je iets van bovenaf geschoten hebt (omdat je zelf langer bent dan de modellen?). Wellicht dat je daar iets in moet variëren?
Ik kan het verkeerd lezen, maar het komt op mij over als een aanval dan een vraag. Als dat niet zo is dan mij mistake.Wekko schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:36:
[...]
Zijn reactie is toch niet heftig, hij stelt gewoon een vraag?
Wat dat statief verhaal betreft, als je veel uit de hand geschoten hebt lijkt het bij veel foto's alsof je iets van bovenaf geschoten hebt (omdat je zelf langer bent dan de modellen?). Wellicht dat je daar iets in moet variëren?
[ Voor 6% gewijzigd door Frank|A op 07-11-2008 10:41 ]
Was totaal geen aanval. Ik appreciëer de commentaar, zal het misschien volgende keer anders formuleren. Ik heb ook dikwijls op men hurken gezeten. Ik heb die foto's er niet bijgezet. ik heb iets van een 110 foto's getrokken, en ongeveer evenveel op de hurken dan rechtstaand. Ik ben inderdaad 1m90, en dus bijna altijd groter dan het model. Morgen nog een studioshoot, de achtergrond zal dan gelijk belicht worden. Ik zal eens nadenken hoe ik concreet een thema in een shoot kan krijgen.Frank|A schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:40:
[...]
Ik kan het verkeerd lezen, maar het komt op mij over als een aanval dan een vraag. Als dat niet zo is dan mij mistake.
Succes met je nieuwe studio shoot en hoop dat je er een beter resultaat uithaalt! Maar laten we wel wezen iedereen moet leren dus Keep it up!
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
heb dus als tips
-egaal achtergrond belichten
-modellen in het midden en minder achtergrond
-eventueel groter diafragma
-VEEEL meer aandacht aan de modellen
-outfits afwisselen
-rond een thema werken
Thema's denk aan:
-Kleur (1 soort of meerdere door elkaar heen)
-Retro
-Zwart/wit
-Patronen
-Emoties (eenzaam, boos, zielig)
Vb. van emoties
Deviantart is echt een goeie website om ideetjes op te doen.
|>
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew