[workgroup] computers missing

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb mijn ADSL modem vol zitten met computers en een router.
Op de router zitten ook weer allerlei computers + xbox als mediacenter.

Nu doet het hele zaakje het perfect alleen kan ik op mijn xbox alleen de computers vinden die op dezelfde router zijn aangesloten.

Als ik op mijn laptop de computers zoek op IP lukt het allemaal alleen zie ik ze niet in mijn workgroup. Wel vervelend dus als ik mijn xbox steeds moet omschakelen van router als ik een film wil zien bijvoorbeeld.

Kan dat nou niet anders? :)

mijn ADSL modem heeft een 192.168.1.x scope
mijn router heeft een 192.168.0.x scope

Internet en netwerk doen het perfect alleen wil ik alle computers in dezelfde workgroup zien zodat ik gemakkelijk met mijn xbox kan buurten.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03 21:01
De eenvoudigste oplossing is de router als switch gebruiken (Dit houd in dat je de WAN-poort niet gebruikt maar daarvoor in de plaats sluit je de kabel van de modem aan op een LAN-poort van de router). Waarom heb je een router achter je modem?

Als de de router als switch gebruikt is je netwerk slechts 1 netwerk, met maar 1 netwerk-adres. Alle computers kunnen elkaar zien.

Een router deelt namelijk 1 IP-adres (WAN-kant) met een reeks IP-adressen (LAN-kant) middels NAT. Deze constructie houd het verkeer tegen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zorgen dat je router in switch mode/Accespoint mode komt te staan.
Welke router en modem heb je.

Edit :
te laat :+

[ Voor 10% gewijzigd door LuckY op 05-11-2008 22:50 ]

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik zal het instellen. Vind het jammer dat er dan 1 poort verloren moet gaan.

Had eigenlijk gehoopt met bijvoorbeeld mapping of zoiets of static route iets te doen maar helaas.

Zal een poortje pakken en de wireless router op access point zetten.