Ik kom terug op een vorige post, maar zal dit keer wat accurater wezen in wat ik precies bedoel en waar het mis gaat.
Mijn geschreven programma moet na het uploaden van een afbeelding, deze kleiner maken en tegelijke tijd het orgineel ook opslaan in 2 aparte mappen op de server.
Het orgineel wordt opgeslagen in map images
De ge-resizde copy van dezelfde image wordt opgeslagen in map thumbs
Terwijl mijn programma dit allemaal verwerkt, spreek ik MySQL aan.
[code=php]$extensie = $extensie[0];
$sql = "INSERT INTO Thumbnails (post_id, Bestandstype) VALUES (".$_POST["artikelid"].", '$extensie')";
$doelbestandsnaam = mysql_insert_id().$extensie; // naam bestaat uit sleutel en extensie
if (!move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'], $pad.$doelbestandsnaam)) {
echo "Het bestand kan niet verplaatst worden!";
}
[/code=php]
Als dit gedaan is wordt het orgineel doorgespeeld naar:
[code=php]
$extensie = $extensie[0];
$sql = "INSERT INTO Afbeelding (post_id, Bestandstype) VALUES (".$_POST["artikelid"].", '$extensie')";
$name = mysql_insert_id();
$success = imagejpeg($thumb, THUMBS_DIR.$name.'.jpg', 50);
$thumb_name = $name.'.jpg created';
}
if ($success) {
$result = "$thumb_name created";
[/code=php]
Eerste probleem waar ik tegenaan ben gelopen:
Map thumbs bevat 0.jpg
Map images bavat 1.jpg
Wat ik onder andere heb geprobeerd:
1 $name = mysql_insert_id() + 1;
2 $name = mysql_insert_id() ++ 1;
Resultaat
1 De plaatjes in beide mappen zijn nu gelijk, alleen is dit voor eenmalig, waardoor dit weer niet juist is.
2 Fatal error: Can't use function return value in write context in /storage/mijndomein/users/108498/public/sites/www.overdatum.nl/testt/includes/create_both.inc.php on line 23
Mijn geschreven programma moet na het uploaden van een afbeelding, deze kleiner maken en tegelijke tijd het orgineel ook opslaan in 2 aparte mappen op de server.
Het orgineel wordt opgeslagen in map images
De ge-resizde copy van dezelfde image wordt opgeslagen in map thumbs
Terwijl mijn programma dit allemaal verwerkt, spreek ik MySQL aan.
[code=php]$extensie = $extensie[0];
$sql = "INSERT INTO Thumbnails (post_id, Bestandstype) VALUES (".$_POST["artikelid"].", '$extensie')";
$doelbestandsnaam = mysql_insert_id().$extensie; // naam bestaat uit sleutel en extensie
if (!move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'], $pad.$doelbestandsnaam)) {
echo "Het bestand kan niet verplaatst worden!";
}
[/code=php]
Als dit gedaan is wordt het orgineel doorgespeeld naar:
[code=php]
$extensie = $extensie[0];
$sql = "INSERT INTO Afbeelding (post_id, Bestandstype) VALUES (".$_POST["artikelid"].", '$extensie')";
$name = mysql_insert_id();
$success = imagejpeg($thumb, THUMBS_DIR.$name.'.jpg', 50);
$thumb_name = $name.'.jpg created';
}
if ($success) {
$result = "$thumb_name created";
[/code=php]
Eerste probleem waar ik tegenaan ben gelopen:
Map thumbs bevat 0.jpg
Map images bavat 1.jpg
Wat ik onder andere heb geprobeerd:
1 $name = mysql_insert_id() + 1;
2 $name = mysql_insert_id() ++ 1;
Resultaat
1 De plaatjes in beide mappen zijn nu gelijk, alleen is dit voor eenmalig, waardoor dit weer niet juist is.
2 Fatal error: Can't use function return value in write context in /storage/mijndomein/users/108498/public/sites/www.overdatum.nl/testt/includes/create_both.inc.php on line 23
[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 05-11-2008 22:45 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]