Film kijken over PPTP

Pagina: 1
Acties:

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-03 12:21
Ik heb een linksys router met DD-WRT er op en dan een PPTP VPN.
Nu draai ik nachtshifts en wil ik films kijken via dit netwerk. Muziek gaat prima en films starten wel, maar worden al snel choppy en daarmee onkijkbaar. Het transferen van de films zelf gaat ook erg traag, zo traag dat het geen alternatief is.

Is er een manier waarop ik dit kan optimaliseren? Zo niet, heeft het dan zin om een ander type VPN te gebruiken (ik kan er een uitgebreidere DD-WRT op flashen)?

Alvast bedankt!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:40

Kettrick

Rantmeister!

Het is mij uit de startpost niet geheel duidelijk wat je precies wil doen :)

Je maakt vanaf je werk een pptp vpn naar je ddwrt router thuis ?

Misschien handig om ook even de verbindingen te vermelden.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ander type VPN heeft geen zin. Je kan twee dingen doen:
-Bandbreedte (upstream) van je verbinding flink upgraden
-Films niet opstarten maar laten streamen naar je werk

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

niet perse waar, mogelijk trekt de ddwrt het niet met dit vpn type of heeft een ander soort vpn net iets minder overhead. Met name dat eerste zou kunnen, het blijft tenslotte een eenvoudige router.

Eerste hit, http://www.linksysinfo.or...ve/index.php?t-46773.html

mogelijk dat OpenVPN beter werkt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Kettrick op 05-11-2008 23:20 ]

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-03 12:21
Ik heb idd vanaf m'n werk een vpn verbinding naar huis. Uiteindelijk probeer ik hier mediaportal aan de gang te krijgen alsof ik in het netwerk hang. 1Mbit up is natuurlijk krap, maar zou iig theoretisch moeten lukken volgens mij.

Maar ik had me nog niet geraliseerd dat m'n verbinding te langzaam kon zijn (stom, ben m'n oude snelle internet gewend :P). Probeer op dit moment streaming via VLC te proberen. Op zich zou dat moeten kunnen. Lukt alleen nog niet, maar dat is een ander probleem.

Overigens gaat muziek streamen over de vpn via vlc wel al goed, maar dan hapert het ook. Dat versterkt voor mij het gevoel dat de bottleneck bij de router ligt.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer Open VPN te draaien over een UDP poort. Dit geeft minder overhead.
Verder kun je met de packet grootte spelen en deze zo groot mogelijk houden.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Ik denk dat 1Mbit voor een beetje film al snel te krap is, wat voor soort films probeer je te bekijken ?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Meteen streamen via VPN is gewoon een nogal domme oplossing eigenlijk, er wordt allerhande informatie meegezonden die helemaal niet nodig is voor het enkel tonen van de film en de refreshrate en wijze is er niet op ingericht. Van T1 naar T1 werkte dit zelfs niet vlekkeloos en haast nooit synchroon.

Via VPN inloggen en dan een stream opzetten is de snelste en makkelijkste oplossing, hiervoor is genoeg software te vinden. Je moet het niet via VPN willen kijken aangezien het hiervoor nooit bedoeld is, zelfs al zet je de refresh frequentie op zijn hoogst dan nog leg je het af tegen direct streamen...
Zelf met MPEG4IP wel fijne resultaten behaald, inmiddels zal er vast al iets beters uit zijn op dit gebied.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ach reken maar uit
Dvd 4,3 gb = 4508672 kb voor bijvoorbeeld 90minuten (=5400 sec) film. 4508672/5400= 843 kb/sec. Maar hier gaat nog een zooi overhead overheen dus reken een dikke mb/sec

Aangezien het maximale van adsl 1megabit is dus ong 0,1 mb/sec ga je dit bij lange na niet halen :)
Streamen via vlc is dus wel een optie maar dan moet je niet teveel van de kwaliteit verwachten.

note voor de moraalridders: zitten vast wat mb/Mb foutjes in, gaat erom dat het lang niet gaat lukken

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 06-11-2008 14:51 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-03 15:48
Kijk ook eens wat de CPU belasting van de linksys is (is dat dingetje uberhaupt krachtig genoeg om 1mbps data te crypteren voor de VPN verbinding? of moet je daar bv. een atom bordje in de plaats zetten, of VPN zonder enige encryptie gebruiken?)

De films moeten uiteraard vrij kleine rips zijn om onder de 1Mbit/s te blijven (DVD gaat tot 8Mbit/s, dus zonder hercompressie is dat helemaal niet te doen; een DivX van 2 uur die in 700MB past zit al dichter bij de 100kb/s, wat op zich vlot zou moeten gaan)
Pagina: 1