Centerspeaker geen idee welke

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Momenteel ziet mijn 5.1 opstelling er zo uit:
Front: KEF C55 (150W)
Rear: KEF C55 (150W)
Sub: Geen
Center: Conrad (20 of 30W weet niet meer)
Receiver: Harman Kardon AVR145

Vorige week waren mijn Rear speakers van het merk Bose. Ik was niet tevreden over de geluidskwaliteit en heb daarom op Marktplaats 2 KEF C55's gekocht voor 130 euro. Wat een verbetering zeg. Er is me verteld dat deze Kef's uit 1989 echt topkwaliteit is. Dat merk ik ook wel wat een geluid zeg. Lekker goede bass ook, daardoor heb ik geen subwoofer nodig. Ik ben alleen niet helemaal tevreden met mijn center speaker. Of dit tussen de oren zit of werkelijk zo is weet ik niet. Ik ben dus op zoek naar een center speaker die kwalitatief in de buurt komen van mijn KEF's. Liefst ook zo rond de 150W maar ik zag al dat de meeste dat wel waren bij de center speakers onder de 150 euro. Maar ik heb geen idee welke ik moet kopen. Ben inmiddels zo aan mijn KEF's gewend dat ik ze gewoon niet ga vervangen. Wie kan me op weg helpen de juiste te kiezen?

Ik ga voor een wat hoger vermogen speaker zodat ik eventueel nog een keer mijn receiver kan vervangen door een betere. Budget is max 150 euro. Of zeggen jullie een goede center die in de buurt van mijn KEF's komen zijn stukken duurder. Mijn KEF's zijn 4 Ohm. Kan ik dan beter voor een 8 ohm of 4 ohm center gaan? Persoonlijk vind ik het 3-weg systeem minder. 2-weg vind ik mooier. Of gaat dat voor een center speaker niet veel uitmaken?

[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 05-11-2008 22:19 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom 150watt? Dat zal je nevernooit gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:18:
Waarom 150watt? Dat zal je nevernooit gebruiken.
Beetje future proof en gedeeltelijk tussen de oren.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:17
http://www.hobo.nl/stocksale.html#Centerluidsprekers

Mooie aanbiedingen zoals een Dali Concept C0.7 voor €199. Iets boven je budget maar ook een stuk beter dan je normaal voor die prijs krijgt.
Voor €149 hebben ze overigens nu ook de Dali Concept Center in de aanbieding. Deze past IMO qua klank wel bij de huidige Kef serie. Of dat ook voor de oude geldt weet ik niet en zul je zelf even uit moeten zoeken (aka luisteren).

http://www.hobo.nl/webwin...2af0cc9a22ab4eb355e182a94

[ Voor 12% gewijzigd door mac1987 op 05-11-2008 23:26 ]

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:13
Neem gewoon 1 x een kef C55, heb je een mooi homogeen geluidsbeeld. Trouwens, een sub niet nodig? Bas(s)/laagweergave is wat anders dan een *.1 kanaal, dus een sub is echt wel een toevoeging.

Hmzz, zie net dat die kef wat aan de grote kant is ;). Je kan natuurlijk altijd even op MP kijken, daar staan genoeg centers van kef te koop. Je hoeft trouwens niet persee een centerspeaker te kopen, een boekenplank/monitor model voldoet ook prima.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
chrissis schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:16:
Neem gewoon 1 x een kef C55, heb je een mooi homogeen geluidsbeeld. Trouwens, een sub niet nodig? Bas(s)/laagweergave is wat anders dan een *.1 kanaal, dus een sub is echt wel een toevoeging.

Hmzz, zie net dat die kef wat aan de grote kant is ;). Je kan natuurlijk altijd even op MP kijken, daar staan genoeg centers van kef te koop. Je hoeft trouwens niet persee een centerspeaker te kopen, een boekenplank/monitor model voldoet ook prima.
Een kef C55 als center is nogal lomp ja. Heb ik de ruimte niet voor :P Voor zover ik weet laat de harman kardon het .1 geluid over de andere speakers lopen als je die speakers instelt als Large. Maar een sub komt dan heel misschien later nog.

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:13
Dat is inderdaad de laag weergave, maar het .1 kanaal is echt een apart kanaal. Een subwoofer is t.o.v. het laagweergave van je speakers is wel een toegevoegdewaarde. Ik heb het dan natuurlijk wel over films, met muziek is dit natuurlijk niet van toepassing (het .1 kanaal).

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
chrissis schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:52:
Dat is inderdaad de laag weergave, maar het .1 kanaal is echt een apart kanaal. Een subwoofer is t.o.v. het laagweergave van je speakers is wel een toegevoegdewaarde. Ik heb het dan natuurlijk wel over films, met muziek is dit natuurlijk niet van toepassing (het .1 kanaal).
Ok dat wist ik niet. Kijk ook veel films maar nooit echt de subwoofer gemist. Wellicht dat ik pas weet wat ik heb als ik een sub aanschaf. Over deze sub lees ik goede berichten:
Yamaha YST-SW012

Kwa prijs valt die in het niet. 88 euro bij Redcoon. Of zeggen jullie dat ik beter voor bv een Magnat Betasub 25 A kan gaan van 215 euro. Of misschien iets ertussenin?

Verwijderd

Twazerty schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:16:
Momenteel ziet mijn 5.1 opstelling er zo uit:
Front: KEF C55 (150W)
Rear: KEF C55 (150W)
Sub: Geen
Center: Conrad (20 of 30W weet niet meer)
Receiver: Harman Kardon AVR145

Vorige week waren mijn Rear speakers van het merk Bose. Ik was niet tevreden over de geluidskwaliteit en heb daarom op Marktplaats 2 KEF C55's gekocht voor 130 euro. Wat een verbetering zeg. Er is me verteld dat deze Kef's uit 1989 echt topkwaliteit is. Dat merk ik ook wel wat een geluid zeg. Lekker goede bass ook, daardoor heb ik geen subwoofer nodig. Ik ben alleen niet helemaal tevreden met mijn center speaker. Of dit tussen de oren zit of werkelijk zo is weet ik niet. Ik ben dus op zoek naar een center speaker die kwalitatief in de buurt komen van mijn KEF's. Liefst ook zo rond de 150W maar ik zag al dat de meeste dat wel waren bij de center speakers onder de 150 euro. Maar ik heb geen idee welke ik moet kopen. Ben inmiddels zo aan mijn KEF's gewend dat ik ze gewoon niet ga vervangen. Wie kan me op weg helpen de juiste te kiezen?

Ik ga voor een wat hoger vermogen speaker zodat ik eventueel nog een keer mijn receiver kan vervangen door een betere. Budget is max 150 euro. Of zeggen jullie een goede center die in de buurt van mijn KEF's komen zijn stukken duurder. Mijn KEF's zijn 4 Ohm. Kan ik dan beter voor een 8 ohm of 4 ohm center gaan? Persoonlijk vind ik het 3-weg systeem minder. 2-weg vind ik mooier. Of gaat dat voor een center speaker niet veel uitmaken?
Zou je alsjeblieft op willen houden met watts te vermelden? Dit is echt zo onrelevant !!!

Als het mooi klinkt dan is het gewoon goed klaar, maakt geen reet uit of er maximaal 50 watt of 30 watt naar de speaker kan worden gestuurd, met andere woorden een speaker heeft geen vermogen maar er staat een indicatie op van wat hij eventueel aan zou kunnen en 150 echte watts is een berg vermogen wat vaak erg onrealistisch word aangegeven.

Hier nog een goede optie ! Nieuwe KEF Q6C center speaker voor 49 euro, correct.nl (2 weg systeem). Kunt hem zo beluisteren bij correct hifi in Rotterdm, zeer grote winkel.

http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9942&ARTNR=269288

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 23:00 ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:37:
[...]

Zou je alsjeblieft op willen houden met watts te vermelden? Dit is echt zo onrelevant !!!

Als het mooi klinkt dan is het gewoon goed klaar, maakt geen reet uit of er maximaal 50 watt of 30 watt naar de speaker kan worden gestuurd, met andere woorden een speaker heeft geen vermogen maar er staat een indicatie op van wat hij eventueel aan zou kunnen en 150 echte watts is een berg vermogen wat vaak erg onrealistisch word aangegeven.

Hier nog een goede optie ! Nieuwe KEF Q6C center speaker voor 49 euro, correct.nl (2 weg systeem). Kunt hem zo beluisteren bij correct hifi in Rotterdm, zeer grote winkel.

http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9942&ARTNR=269288
49 euro is geen geld. Zal hem op mijn lijstje zetten. Ik kom elk halfjaar bij correct op de ceintuurbaan 125 en is idd een grote winkel met weinig inhoud en hoge prijzen :P Speaker ziet er ook wel goed uit. Ik heb zo'n Watt stoornis :9 Als ik geen tegengas had gehad zat ik hier nu met een ander goedkoop merk kwa versterker.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Twazerty schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:33:
[...]<>
Ik heb zo'n Watt stoornis :9 Als ik geen tegengas had gehad zat ik hier nu met een ander goedkoop merk kwaqua versterker.
al vraag ik me af waar je meer plezier van zou hebben - wil je lullen over watts of over kwaliteit van het geluid? (ja dat laatste kan niet - weet ik).
Koop die kef, voor dat geld koop je nog geen kuub hout en daar komt helemaal geen geluid uit >:) :P :9 :+

maar zereneus: die kef is ok, past prima bij wat je al hebt en vanaf daar kan je beter in stappen upgraden (beetje versterker, beetje betere fronts, rears - ooit eens kabels doen, als je nu een echte 7x200RMS set neerzet met versterker en je zet 'm per ongeluk open moeten je ouders (gokje dat je nog thuis woont) hun muren opnieuw laten voegen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:52:
[...]

al vraag ik me af waar je meer plezier van zou hebben - wil je lullen over watts of over kwaliteit van het geluid? (ja dat laatste kan niet - weet ik).
Koop die kef, voor dat geld koop je nog geen kuub hout en daar komt helemaal geen geluid uit >:) :P :9 :+

maar zereneus: die kef is ok, past prima bij wat je al hebt en vanaf daar kan je beter in stappen upgraden (beetje versterker, beetje betere fronts, rears - ooit eens kabels doen, als je nu een echte 7x200RMS set neerzet met versterker en je zet 'm per ongeluk open moeten je ouders (gokje dat je nog thuis woont) hun muren opnieuw laten voegen.
Staat nu al af en toe (1x per maand) vol open voor 3-10 minuten. Maar even kijken of die kef ook op internet te koop is. Ik ga voor geluidskwaliteit :P niet voor de watts. Anders had ik hier wel PA boxen van daar komt ie weer: 600 Watt staan. Ik weet dat er tussen 40 en 100 watt eigenlijk praktisch geen verschil zit. Maar mocht ik kiezen en ze zijn even duur zou ik eerder geneigd zijn degene te pakken met meer watts. Ik moet mezelf daarin alleen niet voor de gek houden. Vandaar dat ik hier een topic open om erachter te komen welke ik nu moet hebben ;)

Zal eens meer info zoeken over die speaker. Alleen jammer dat ik hem niet zie in het zwart.

Edit: Damn Correct heeft em niet in deze kleur : http://www.onspeakers.com...nnel-speaker/kef-q6c.html dat word namelijk de kleur van mijn nieuw tv meubel. En om nu 100 euro neer te tellen voor een tweedehansje op marktplaats is ook te gek voor woorden. Ik ga hem donderdag gewoon halen geen gezeik. 49 euro is niks als ik dat vergelijk met dit: http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=123630 Welicht nog ideeen voor een goede sub. Met subs heb ik zowieso 0,0 ervaring.

[ Voor 17% gewijzigd door Twazerty op 07-11-2008 00:21 ]

Verwijderd

Twazerty schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:57:

Ik ga voor geluidskwaliteit :P niet voor de watts. Anders had ik hier wel PA boxen van daar komt ie weer: 600 Watt staan. Ik weet dat er tussen 40 en 100 watt eigenlijk praktisch geen verschil zit. Maar mocht ik kiezen en ze zijn even duur zou ik eerder geneigd zijn degene te pakken met meer watts.
Jij bent me er eentje.... sommige mensen hechten ook zoveel waarde aan Watts.... "want 600 is altijd beter dan tussen de 40 en 100.... "

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 06:55:
[...]

Jij bent me er eentje.... sommige mensen hechten ook zoveel waarde aan Watts.... "want 600 is altijd beter dan tussen de 40 en 100.... "
Nee hoor dat zeg ik niet. PA is gebouwd voor vermogen en KEF voor kwaliteit. Een simpel Kefje in een zaal van 200m2 gaat niet werken. Daarvoor is PA gebouwd. Maar zullen we het gemiereneuk achter ons laten :*)
Ik zoek dus nog een subwoofer aangezien mijn huidige versterker gaat clippen op hoog volume. Daardoor krijg ik zo'n vieze bas.

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Twazerty schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:35:
[...]

Ik zoek dus nog een subwoofer aangezien mijn huidige versterker gaat clippen op hoog volume. Daardoor krijg ik zo'n vieze bas.
Als ik jou was zou ik op marktplaats zoek gaan naar een 2ehands Rel Quake II. Deze zijn voor rond de 200-250 euro te koop en zijn een uitstekende (ja ook muzikale) aanvulling op je set. Lees voor de aardigheid ook even de revieuws op kieskeurig.nl over deze sub.
Pagina: 1