• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik ben een low budget systeem aan het samenstellen, nu twijfel ik tussen 2 moederborden. De ene, de Asus AM3A78-EMH met hybride crossfire, waar ik een HD3450 bij kan kopen voor 35 euro zoals door tweakers.net getest. Dan heb ik volgens mij aardige performance voor de prijs.

Nu kwam ik ook een vergelijkbaar moederbord tegen waar al een HD3450 onboard zat, de GA-MA78GM-S2H. Dit zou weer een paar tientjes schelen.

Jullie een idee wat de beste keuze is?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
Het gigabyte moederbord dat jij aangeeft heeft de 780G chipset zo uit m'n hoofd. Hier zit een onboard chipje op, echter niet de hd3450 maar de hd3200. Deze kan je ook gewoon in hybrid crossfire laten draaien (dacht ik, correct me if i'm wrong). In beide gevallen levert een extra hd3450 wel winst op, maar niet schrikbarend veel. Zoek maar eens naar reviews op tomshardware ofzo ;)

één is geen, twee is één

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Klopt, de GA-MA78GM-S2H heeft geen HD3450, maar een 3200 (net zoals dat Asus moederbord, en andere 780G moederborden). Beide kan je in hybrid crossfire zetten. Bij Gigabyte heb je overigens een extra jaar garantie (drie jaar in totaal).

March of the Eagles

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Interessante. Ik heb het gigabyte bordje en dat heeft inderdaad de HD3200 serie. Onboard en dat vereist speciale ATI drivers. De plank zit in een homeserver met een AMD 4850e. Grafisch doe ik er dus niks mee , de clock van de grafische chip heb ik in de BIOS zelfs op de ondergrens van 150 (ipv 500) mhz gezet.
Ben wel van plan om 10meter HDMI kabel naar mijn LCD te trekken en dus ook wel benieuwd of de server kan functioneren als DVD-Speler.

Vond het interessant genoeg om wat over op te zoeken, de Hybrid opstelling.
http://www.digital-daily....oard/gigabyte_ma78gm_s2h/

Er is vrij veel te vinden, maar weinig mensen die het daadwerkelijk getest hebben. Laat je weten wat je doet? En of het werkt.

There is no place like 127.0.0.1

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TheMe schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:49:
Interessante. Ik heb het gigabyte bordje en dat heeft inderdaad de HD3200 serie. Onboard en dat vereist speciale ATI drivers. De plank zit in een homeserver met een AMD 4850e. Grafisch doe ik er dus niks mee , de clock van de grafische chip heb ik in de BIOS zelfs op de ondergrens van 150 (ipv 500) mhz gezet.
Ben wel van plan om 10meter HDMI kabel naar mijn LCD te trekken en dus ook wel benieuwd of de server kan functioneren als DVD-Speler.

Vond het interessant genoeg om wat over op te zoeken, de Hybrid opstelling.
http://www.digital-daily....oard/gigabyte_ma78gm_s2h/

Er is vrij veel te vinden, maar weinig mensen die het daadwerkelijk getest hebben. Laat je weten wat je doet? En of het werkt.
speciale drivers?

gewoon de driver van Ati website voor integrated oplossingen en t gaat als een tierelier?

hier heb ik er toch een X1900XT ingedrukt, dit omdat het TFTtje wat er aan hangt schijnbaar geen signaal terug feed over de DVI kabel.. en het onboard kaartje de TFT niet ziet :(
ander scherm heeft dit probleem niet.. alleen dat zou achteruitgang betekenen in schermgroote :)
de X1900 heeft t probleem van de monitor herkennen niet..

alleen jammer dat de x1900 niet hybrid crossfire lijkt te ondersteunen :?

404 Signature not found

• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik zie inderdaad dat het de 3200 is, ik was namelijk de best buy van september (studentenbak) en een best buy van bouweenpc.nl aan het vergelijken en daar zeiden ze dat er een HD3450 in de gigibit zat.

Komt er dus op neer dat beide dezelfde grafische chip hebben, de 780G. Dan zal de performance van de gigabit met een HD3450 ongeveer gelijk zijn aan de test van tweakers met de asus: Asus M3A78-EMH-moederbord met hybrid crossfire getest

Dat is volgens mij wel die 30 euro van de HD3450 waard als je af en toe een spelletje wilt spelen.

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Let wel dat Hybrid crossfire alleen met Vista te doen is, geen support voor XP.

Ik heb ook net de Gigabyte besteld, reden was ook dat er HDMI uit op het moederbord zit, weet niet of dat ook op de Asus zit.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 19:59
BasTijs schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:51:

Dat is volgens mij wel die 30 euro van de HD3450 waard als je af en toe een spelletje wilt spelen.
Ikzelf zou ook gewoon voor de Gigabyte gaan vanwege de erg goede support en gewoon de compleetheid. Tevens zijn Gigabyte bordjes over het algemeen minder kieskeurig met geheugen.

Af en toe een spel spelen kan wel met een HD3450, maar echt veel pit zit er niet in. Dus als je een fps fan bent (dan speel je niet graag op 800x600) dan kan je er beter een HD3650 (minstens) in duwen en het hybrid crossfire maar lekker laten voor wat het is. 1 zo'n 3650 is net wat sneller dan hybrid crossfire met een hd3450.

Met die 3650 zou je bijvoorbeeld nog op een aardige resolutie wat shooters/games kunnen spelen (desnoods op low).

één is geen, twee is één

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Hou er rekening mee dat er 2 versie's zijn van de GA-MA78GM-S2H
Versie 1.0 geen geheugen
versie 2.0 heeft 128mb geheugen voor de video aanboord

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 11:52
napp schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:06:
Versie 1.0 geen geheugen
Er is ook nog een revisie 1.1 van de Gigabyte, deze heeft andere heatsinks op de chipset.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 11:18

SanookH

_/-\o_

napp schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:06:
Versie 1.0 geen geheugen
Volgens mij heeft de GA-MA78GM-S2H rev 2.0 geen 128mb voor video on board, misschien ben je in de war met een andere uitvoering bv de DS2H of de DS3H ?
Van de GA-MA78GM-S2H zijn overigens 3 revisies in omloop: de 1.0 (met wat bugs), 1.1 (volgens mij zonder bugs en met andere heatsink) en de heel recente 2.0 (nog niks over gelezen)
Pagina: 1