Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 10:03
Ik heb sinds enkele maanden een viewsonic vx2255wmb, nu ben ik hier op zich zeer tevreden mee, maar hij heeft sinds ongeveer een maand wat kuren gekregen.
Soms als ik aan het computeren ben (gewoon surfen of tekstverwerken, niet onder zware belasting) gaat de monitor soms enkele seconden in stand by en springt daarna weer aan. Dit leek vandaag weer te gebeuren, maar nu geeft de monitor geen kik meer met gebruik van de dvi kabel (hij zegt dat er geen ingaand signaal is),
Tevens valt de tv die ook aan mijn pc gekoppeld is niet uit wanneer mijn monitor in stand-by schiet(zijn beiden aan de graka gekoppeld, tv via vga kabel met dvi-vga verloopstukje, monitor met dvi kabel).
Het lijkt erop dat dit probleem is begonnen toen ik een extra harddisk heb geplaatst, maar ik zou denken dat mijn voeding moet voldoen (nsk4480b voeding, 690g plankje, 5000+be 65w proc, 2600xt, 2gb en 2 spinpoints(1gb + .5gb) en dvd brandertje en verder zou ik niet weten wat er anders mis zou kunnen gaan bij de monitor/graka door het plaatsen van een extra harddisk.
met de vga kabel werkt de monitor overigens probleemloos.
Is de monitor nu gewoon stuk (of in ieder geval de dvi-poort) of is er wat anders aan de hand?
alvast bedankt voor de moeite om het verhaal te lezen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het goed is heeft je grafische kaart 2 DVI-poorten, test die andere eens. Probeer ook met een andere DVI kabel of je scherm wel aan blijft, aangezien je andere kabel ook gewoon defect kan zijn. Je zou ook kunnen kijken of je huidige DVI-kabel ergens langs licht waar hij interfereert met omliggende electronica en niet dusdanig geshield is om dat er uit te filteren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
andere dvi poort heb ik al geprobeerd, maar dat had helaas geen effect. Andere electronica zou geen probleem moeten zijn gezien het probleem zich pas een maand voordoet, en er qua electronica niets is veranderd(op een extra harddisk na), ik ga nu ff mijn monitor testen met mijn buurmans pc en zijn dvi kabel, kijken of dat effect heeft, iig bedankt voor de tips:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
de dvi-kabel was niet de boosdoener, ik heb de kabel van mijn buurman geleend en hij deed helaas nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
net op internet gevonden dat dit een vaker voorkomend probleem is bij deze monitor, blijkbaar is mijn dvi uitgang overleden:(.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 18-11-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet gewenst als je 3 keer post druk ipv daarvan op de edit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:16:
Het is niet gewenst als je 3 keer post druk ipv daarvan op de edit knop.
Als je even de datums bekijkt waarop hij zijn reacties heeft gepost.... :X

Ook is het in dit geval nieuwe informatie dus is een nieuwe post (na meer dan 24 uur).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
mijn monitor heeft weer een tijdje gewerkt met de dvi-kabel (zonder dat ik iets heb aangepast), echter is nu het gezeik weer begonnen sinds mijn vriendin een keer de stroom heeft uitgeschakeld. Enig verband tussen verdere hardware en een niet functionerende dvi poort lijkt er niet te zijn en op internet kom ik vooral topics tegen die als oplossing voor dit probleem de hele stroom ervan afhalen, even bidden, en hopen op verbetering (wat blijkbaar ook nog regelmatig lijkt te werken). lijkt erop dat viewsonic deze monitoren heeft uitgerust met een waardeloze dvi-poort, heb daarom mijn review van dit produkt ook aangepast en koop in de toekomst weer gewoon samsung monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
KAdrifter schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:17:
mijn monitor heeft weer een tijdje gewerkt met de dvi-kabel (zonder dat ik iets heb aangepast), echter is nu het gezeik weer begonnen sinds mijn vriendin een keer de stroom heeft uitgeschakeld. Enig verband tussen verdere hardware en een niet functionerende dvi poort lijkt er niet te zijn en op internet kom ik vooral topics tegen die als oplossing voor dit probleem de hele stroom ervan afhalen, even bidden, en hopen op verbetering (wat blijkbaar ook nog regelmatig lijkt te werken). lijkt erop dat viewsonic deze monitoren heeft uitgerust met een waardeloze dvi-poort, heb daarom mijn review van dit produkt ook aangepast en koop in de toekomst weer gewoon samsung monitoren.
Sinds vandaag hier ook hetzelfde probleem. De monitor s'nachts even van de stroom gehad en s'ochtends geen DVI signaal meer. Halve computer uit elkaar gehad, zonder effect. Op gegeven moment VGA kabel geprobeerd en ik had weer beeld. DVI poort van de monitor doet op geen enkele pc meer, tenzij ik opstart met andere monitor en dan de DVI kabel van monitor wissel.

Viewsonic bedankt voor dit heerlijke product! :(

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Pagina: 1