Toon posts:

HD4870X2 en voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn HD4870X2 binnen en heb speciaal daarvoor de ocz proxstream 1000watt voeding gekocht.

Nu wil ik net mijn kaart aansluiten en ik wist vooraf dat er 1x 6-pins en 1x 8pins kabel in moest. Daarom heb ik deze voeding gekocht. De 6 pins past, de 8 pins daarintegen, past niet. De blokjes en "halve rondjes" komen niet overeen met die op de kaart! Erg vreemd.

Kan ik nu 2x 6 pins aansluiten of moet ik een adapterkabeltje ergens kopen (kan ze niet in NL vinden en ook niet in de pricewatch).

Alvast bedankt

Verwijderd

Kijk eens goed welke 8 pins je pakt. Er bestaat ook een 8 pins cpu connector.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die aan herkennen? Ik heb nl. maar 1 8-pins kabel

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
de PEG8 connector heeft doorgaans 2 pinnetjes die los zitten en die je er af kunt schuiven. De andere heeft dit niet.

Maar ik denk dat je aan het proberen bent de P4 (of is het nou P8?) stekker van het moederbord aan te sluiten op je videokaart aangezien een 1000W voeding vast wel een 8-pins moederbord aansluiting heeft.

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-04 09:10
http://www.ocztechnology....oxstream_power_supply-eol

Hier staat de info over je voeding. Hierbij staat:
Connectors:
1 x 20+4-pin ATX
1 x 4-pin CPU
1 x 8-pin CPU (accords with the requirements of CPU in ATX or EPS12V systems)
4 x 6-pin PCI-E
6 x SATA
6 x Peripheral
2 x Floppy
Dus op je voeding zit geen 8-pins PCI-E stekker.

Verwijderd

In dat geval is dat dus de CPU kabel. Ik lees dat hij deze wel heeft. Hij heeft volgensmij geen PCI-e 8 pins power.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik begrijp het. Is het mogelijk om een adapter aan te sluiten van 6 naar 8 pins of mag ik NOG een voeding kopen? :(

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig als dat hem is. Molex is dus wat ik heb (voor cpu) en PCIe is wat ik nodig heb, correct?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee, molex is gewoon zo'n standaard stekkertje waarmee je bijv. ook je dvd brander/ide hdd ed. van stroom voorziet. Die 8pins cpu stekker is om je cpu van extra stroom te voorzien die niet via de ATX-stekker geleverd kan worden, deze moet je dus ook inpluggen op je moederbord!

Dus dit is een molex:

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/alpha.spongefish.com/2842/wide/molex_style_power_connector.jpg

en dit de connector die je hebt voor je cpu:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image/skymtl/PSU_review/ZM1200/ZM1200-33.jpg

Voor je videokaart zal je dan een verloopje van een molex naar zo'n soort stekker krijgen:

http://www.virtual-hideou...Zalman_HD160/zalman06.jpg (linker op het plaatje)

Afbeeldingslocatie: https://shop.pcpower.com/images/products/b/PCIE-6-8_3853.jpg

Edit: @hieronder, thx, zie het nu ook pas! Heb het even aangepast met jouw afbeelding.

[ Voor 120% gewijzigd door Dick op 06-11-2008 16:03 . Reden: verkeerde afbeelding ]

Verwijderd

Die links op het laatste plaatje is een 8 pins CPU connector. ;)

Deze moet de TS hebben.
Afbeeldingslocatie: https://shop.pcpower.com/images/products/b/PCIE-6-8_3853.jpg

offtopic:
@TS waarom een voeding van 1000 Watt? :? Ben je van plan 3 HD4870X2's in je PC te stoppen. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke en die kabel kan ik nog niet vinden in NL. Misschien anders de voeding maar terugsturen en een andere uitzoeken. Voortaan beter uitzoeken van te voren.

Is 2x 6 pins een optie of kan dat de GPU beschadigen?

Ik heb 1000 watt genomen omdat de HD4870X2 430 watt gebruikt (bij COD4).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 22:57 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
430Watt total comsumption volgens mij jah... ;-) met een goede 500-650watt voeding trek je dat volgens mij wel hoor.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:56:
Oke en die kabel kan ik nog niet vinden in NL. Misschien anders de voeding maar terugsturen en een andere uitzoeken. Voortaan beter uitzoeken van te voren.

Is 2x 6 pins een optie of kan dat de GPU beschadigen?
Werkt bij veel kaarten wel maar bij die van jouw volgens mij niet.
Ik heb 1000 watt genomen omdat de HD4870X2 430 watt gebruikt (bij COD4).
Grapjas een HD4870X2 neemt zo'n 250 Watt max. ;)
Als je echt wilt weten wat voor voeding je nodig hebt kijk dan hier Overige Hardware

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 23:02 ]

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Past de 6-pin PCI-E ook niet gewoon in je 8 pins aansluiting van je videokaart? Vergelijkbaar met de 20 en 24 pins mobo aansluitingen.

Molex is gewoon een fabrikant van o.a. connectoren, net zoals Tyco, FCI en nog vele anderen. Zeggen dat een connector een molex is, is beetje kort door de bocht.

Verwijderd

jeronimo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:04:
Past de 6-pin PCI-E ook niet gewoon in je 8 pins aansluiting van je videokaart? Vergelijkbaar met de 20 en 24 pins mobo aansluitingen.
Past wel maar schijnt niet altijd te werken, ligt aan de videokaart. Bij de wat ouderen werkte het nog wel.
Molex is gewoon een fabrikant van o.a. connectoren, net zoals Tyco, FCI en nog vele anderen. Zeggen dat een connector een molex is, is beetje kort door de bocht.
Hoe noem jij deze connector dan.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.perfect-system...cable-6-8-pcie-recom.html

Volgens mij is dit 'm !

Over de 1000 watt nog even :) Mocht ik overgaan naar Crossfire dan is 1000 watt niet gek lijkt me.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:18
Heb je geen 6+2 connector? Ik heb namelijk ook een 8-pins CPU stekker op mijn OCZ ModXStream Pro 700W, maar ook twee 6 pins connectoren en twee 6+2 connectoren. Voor een enkele HD4870X2 en een Phenom 9950 overclocked 3,3ghz werkt 700W ruim voldoende hierzo.

Verwijderd

Volgens mij ook. :)
Over de 1000 watt nog even :) Mocht ik overgaan naar Crossfire dan is 1000 watt niet gek lijkt me.
Topic waar dit thuis hoort staat iets hierboven. ;)
Aangezien meer specs nodig zijn voor het bepalen van de voeding, maar 1000 Watt dan moet je wel heel veel HD's hebben wil je die voeding echt nodig hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.

En wat betreft de voeding, beter teveel dan te weinig toch :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:16:
Bedankt allemaal.

En wat betreft de voeding, beter teveel dan te weinig toch :+
Bij weinig belasting zal de efficientie van de voeding wel gaan afnemen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hm moet ik uiteindelijk toch nog over hehe. Connector besteld. Hoop dat het werkt. Heeft het zin om dat hier nog te posten ivm evt volgende lezers?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:08:
[...]
Past wel maar schijnt niet altijd te werken, ligt aan de videokaart. Bij de wat ouderen werkte het nog wel.

[...]

Hoe noem jij deze connector dan.
Wel erg off topic, maar ik bedoelde daarmee dat iedereen de voedingsconnectoren maar gewoon molex noemt terwijl die nog duizenden andere connectoren maken. En dat er nog veel meer andere fabrikanten zijn die dit soort connectoren maken. In de link die je gaf zou wel eens 75% niet van molex kunnen zijn.

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

zie hier , rechts in beeld, dat plaatje:

Wikipedia: Molex

je hebt wel gelijk dat het een bedrijf is (merk) maarrrrrrrrrrrrr....
er staat oook gewoon keihard dat die stekker in kwestie, gewoon Molex stekker heet.

www_un4given_nl

Verwijderd

Net zoals een bahco. Verstelbare steeksleutel. Noemt iedereen bahco. Of een eh... nah. Dat is meer voor in het weekeind ;-) Luxaflex dan... zijn eigenlijk ook horizontale lamellen (oid). En iedereen noemt ze luxaflex, terwijl dat ook een merk is :-) En toch weten we allemaal wat er bedoelt wordt. Gelukkig ;-)

Verwijderd

Aspirine is er ook een mooi voorbeeld van: Wikipedia: Aspirin
Pagina: 1