hallo, ik heb 2x hd 4870 van ati in crossfire staan maar ze zijn erg warm als ik niks met de pc doe ze zijn ongeveer 74 graden... dit is ook het geval als ik ze los gebruik. wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Erg warm? Ding kan tot 125 graden hebben voor dat hij echt stuk gaat ofzo. Ding kan misschien koeler met andere koeler/betere kast kwa koeling. Maar zo heel gek is die temp nog niet.
Daarbij ati, die zijn zowieso wat warmer als de (oudere) Nvidia's. Al begint Nvidia der ook een handje van te krijgen
Daarbij ati, die zijn zowieso wat warmer als de (oudere) Nvidia's. Al begint Nvidia der ook een handje van te krijgen
Verwijderd
Zo? Bij mijn HD4850 gaat de hoogste temp tot over de 100 graden. Maar hij blijft stabiel.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:39:
maar hij was eerst rond de 65 graden (net nieuw moederbord en vista dus)
mijn 4850's hier ook altijd rond de 80 graden, echt niks aan de hand hoor!
-- All science is either physics or stamp collecting
Dit is toch algemeen bekend?
Ati is bij deze kaarten voor stilte gegaan en heeft ze dus gebouwd om wat hogere temperaturen te weerstaan, hierdoor hoeft de fan minder hard te draaien en maakt hij minder lawaai.
Ati is bij deze kaarten voor stilte gegaan en heeft ze dus gebouwd om wat hogere temperaturen te weerstaan, hierdoor hoeft de fan minder hard te draaien en maakt hij minder lawaai.
Verwijderd
[offtopic modus aan] Waar stilte? Die verrekte 4870'ers maken een pokke herrie, zelfs op stock en idle! [offtopic modus uit]EdwardvGelder schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:20:
Ik heb zelf ook 2 ATi 4870 kaarten in de PC hangen, en de mijne zijn 79 en 75 graden idle, en load wil ik niet eens typen. Moet hier nog een keer mee aan de slag, ATi heeft het zo slecht geregeld dat één kaart zelfs lichte artefacts geeft na een tijdje gamen
Als je artifacts krijgt is er iets niet goed met de algemene airflow in de kast. De kaart zou normaal uitstekend moeten werken zelfs bij temperaturen iets over de 100 graden. Ik heb zelf een HD4850 gehad en die paste de fanspeed zodanig aan dat de temperatuur ergens tussen de 75 en 85 C constant bleef.
Met mijn HD4870 X2 zijn de cores ook iets van 80 graden, dus het is heel normaal dat ze warm worden.
Met mijn HD4870 X2 zijn de cores ook iets van 80 graden, dus het is heel normaal dat ze warm worden.
Goud is geen geld
Mijn hd4870 club3d OC draait op 850/1000 en wordt niet warmer 50 graden. Is die normale cooler van Ati dan zo brak want mijn hd4870 heeft een andere cooler dan die stock van ati
Deze kaarten worden gewoon nogal heet. Ik heb in mijn (enkele) sapphire 4870 in 2d op op 26% draaien. Dan is hij 53 graden ofzo. Eigenlijk zou ik hem lager willen hebben. Maar dat komt de videokaartfan over die van mijn cpu heen.
Dit is vere van ideaal. Want wat is ik vandaag of morgen vergeet die fan hoger te zetten als ik ga gamen:S. Ze zouden eigenlijk gewoon met een bios-update moeten komen.
Dit is vere van ideaal. Want wat is ik vandaag of morgen vergeet die fan hoger te zetten als ik ga gamen:S. Ze zouden eigenlijk gewoon met een bios-update moeten komen.
Dit is geen topicstarthallo, ik heb 2x hd 4870 van ati in crossfire staan maar ze zijn erg warm als ik niks met de pc doe ze zijn ongeveer 74 graden... dit is ook het geval als ik ze los gebruik. wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Waar heb je zelf gezocht?
Op welke zoektermen?
Wat vond je daar?
Wat heb je toen geprobeerd?
Wat gebeurde er toen?
Als dat niet het gewenste was, hoe ging je verder aan het werk?
We verwachten dus duidelijk meer eigen inzet voor je op GoT een topic opent.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()