Hi
Ik heb een probleem waardoor mijn Vista ntfs partitie van het een op het andere moment het bestandssysteem HFS+ is.
Laat ik beginnen met wat uitleg:
Ik had een dualboot installatie voor xp pro en vista ultimate.
-vista ultimate NTFS Primair
-XP Pro NTFS Primair
-EXTENDED
-----Data Logical
Vista beviel me echter zo goed dat ik de xp partitie wou formatteren.
het ging niet via schijfbeheer
partition magic is niet vista compatible
boot cd van partition magic herkende geen vista schijven, en gaf de hele schijf als een geel veld aan.. :-S
Vervolgens maar mijn kallyway mac cd genomen, de xp schijf geselecteerd, en in FAT geformatteerd.
Ge-reboot
En opeens kon hij de system disk niet meer vinden na de POST
Boot cd van partition magic geopend en wat schetst mijn verbazing;
De hele vista partitie is unallocated.
Dus heb ik hem een unformatted primaire partitie gemaakt, ge unhide, en active gezet.
Vervolgens gereboot, en nu kwam de melding: no operating system found.
Op dat moment kwam ik erachter dat ik nog een ubuntu disc had liggen (7.4) en heb die in de pc gedaan.
Hier GParted (het partitie progr. voor linux) gestart, en daar staat opeens de partitie waar vista op staat(stond?) als bestandssysteem HFS+ met wel nog precies het zelfde aantal mb's gebruikt als toen er nog vista op stond..
Wat ik jullie nu wil vragen is, of er een mogelijkheid is om een HFS+ partitie te converten naar NTFS, of een andere oplossing waardoor ik in iedere geval mijn documenten kan terug halen.
Ik heb hier en daar al wat gesearched maar de meeste antwoorden had ik niks aan.
Alvast bedankt!
Robin
Ik heb een probleem waardoor mijn Vista ntfs partitie van het een op het andere moment het bestandssysteem HFS+ is.
Laat ik beginnen met wat uitleg:
Ik had een dualboot installatie voor xp pro en vista ultimate.
-vista ultimate NTFS Primair
-XP Pro NTFS Primair
-EXTENDED
-----Data Logical
Vista beviel me echter zo goed dat ik de xp partitie wou formatteren.
het ging niet via schijfbeheer
partition magic is niet vista compatible
boot cd van partition magic herkende geen vista schijven, en gaf de hele schijf als een geel veld aan.. :-S
Vervolgens maar mijn kallyway mac cd genomen, de xp schijf geselecteerd, en in FAT geformatteerd.
Ge-reboot
En opeens kon hij de system disk niet meer vinden na de POST
Boot cd van partition magic geopend en wat schetst mijn verbazing;
De hele vista partitie is unallocated.
Dus heb ik hem een unformatted primaire partitie gemaakt, ge unhide, en active gezet.
Vervolgens gereboot, en nu kwam de melding: no operating system found.
Op dat moment kwam ik erachter dat ik nog een ubuntu disc had liggen (7.4) en heb die in de pc gedaan.
Hier GParted (het partitie progr. voor linux) gestart, en daar staat opeens de partitie waar vista op staat(stond?) als bestandssysteem HFS+ met wel nog precies het zelfde aantal mb's gebruikt als toen er nog vista op stond..
Wat ik jullie nu wil vragen is, of er een mogelijkheid is om een HFS+ partitie te converten naar NTFS, of een andere oplossing waardoor ik in iedere geval mijn documenten kan terug halen.
Ik heb hier en daar al wat gesearched maar de meeste antwoorden had ik niks aan.
Alvast bedankt!
Robin