Defect laptopschem Asus z7000

Pagina: 1
Acties:

• koenevers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste mensen,

Helaas is er doordat ik iets te hard drukte een scheur in mijn laptopscherm gekomen. Nu heb ik op marktplaats al gezocht naar een asus z7000 model waarvan ik het scherm zou kunnen gebruiken, echter zonder resultaat. Ook heb ik op de laptopschermen.nl gekeken. Hier vragen ze 179 euro voor een nieuw scherm.

Mijn vraag is of ik zomaar een willekeurig 15,4 inch laptop van marktplaats kan kopen en daarvan het scherm kan omwisselen met mijn Asus. Zo niet, naar welke modellen moet ik zoeken waarvan ik wel zeker weet dat dat scherm ook in mijn asus z7000 past. Nogmaals, de klep e.d. zijn nog volledig in orde.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15
Mij is onbekend dat je met ieder willekeurig 15.4 inch laptop scherm over kan laten zetten op een andere.

Mijn advies is dan ook het volgende. Je hebt al een scherm gevonden van 179 euro, uitgaande hiervan betekend het eigenlijk ook dat je het type/serie scherm weet.

Zoek eens met deze informatie op internet, of je toevallig dezelfde scherm kunt vinden voor een lagere prijs.
Heb je toevallig Ebay wel eens geprobeerd? Wie weet dat daar een gelijke laptop wordt aangeboden welke je kan gebruiken voor onderdelen.

Succes!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:35
Je moet niet naar het typenummer van je laptop kijken, maar naar het typenummer van je scherm.

Maak je scherm eens open, en kijk wat er op staat.

Dan kun je veel beter zoeken.

Op die manier koop je ook alleen een los scherm, en niet de complete bovenkant van je laptop (dat is bij die ene van laptopschermen.nl waarschijnlijk wel zo? )

• GENETX
  • Laatst online: 06:58
Probeer ook de andere vergelijkbare Asus laptops te zoeken. De Z serie is altijd een goedkopere editie van de mainstream Asus laptops zoals de A6 of F3-serie. Meestal is de hardware identiek. Ik kan vrij vlot achterhalen welk vergelijkbaar model je hebt als je het typenummer hier post (staat onderop de laptop, op een sticker) en de specs.

• koenevers
Alvst bedankt voor jullie reacties.

Hieronder de gevraagde informatie.

Het scherm is van Chunghwa, type: CLAA154WA03

De laptop zelf is de Asus Z7000C 24M, ongeveer 4 jaar geleden gekocht bij mycom.

Specificaties
Intel centrino processor, weet niet precies welk type
40 gyg harddisk 4200 rpm
256mb intern geheugen
15,4 inch beeldscherm
Ati radeon 9600 mobilty radeon videokaart

Ik zou graag willen weten in welke laptops deze schermen zitten

Bedankt voor jullie reacties.

• koenevers
@ GENETX

Ik zie zelf dat je een asus F3TC hebt. Deze heb ik ook één op marktplaats gevonden. Weet je of hier hetzelfde panel opzit als op mijn Z7000C?

Bedankt

• GENETX
  • Laatst online: 06:58
Ik heb een F3Sc, geen Tc. Maar dit panel zal wel een heel stuk nieuwer zijn (de F3Tc is iig <2 jaar oud). Ik ga mijn laptop in ieder geval niet openschroeven. Ik heb even gezocht naar een vergelijkbare laptop, maar ik kon er zo snel niet een vinden op de Asus site. Ik gok echter op een Asus A9C, mogelijk dat een Asus A9 scherm werkt.
Pagina: 1