Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media center software.

Pagina: 1
Acties:

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:41
Ik maak al een tijdje gebruik van Media portal nu gebruik ik dat nog niet optimaal om het nu na iets van een jaar gebruikt te hebben nog steeds niet naar tevredenheid draait. Ik maak op het moment gebruik van de TV server die hun aanbieden met de bij behoren clients.

Ik heb in middel al weer eens geprobeerd te update naar een de nieuwste versie die ze aanbieden, en wat blijkt je hebt hier media player 11 voor nodig plus nog een aantal dingen die dus niet willen draaien op een server (maak gebruik van windows 2003). Daarnaast heb ik altijd al enige ruzie gehad met de gids. Heb ik het net draaiend gekregen werkt het plots van de ene dat op de ander dag niet meer.

Ik ben dus op zoek naar ander software. Ik wil dus gebruik maken van een TV server waar dus de tv kaarten in zitten. Dit omdat ik graag met meerder PC’s in mijn netwerk tv willen kunnen kijken. En voor het opnemen hoeft er dan geen pc aan want de server die ik nu heb staat al dag en nacht aan.

Ik ben zelf aan het zoeken naar ander software en heb inmiddels SageTV en BeyondTV tegen gekomen. Van beide ook een trail gedownload en geprobeerd.

Heb met beide wat meer moeite om alle zender goed en scherp te krijgen maar dat lukt nog wel. Beide geven de mogelijkheid om de website tvtv.nl te gebruiken om de gids te updaten. Echter sagetv wil nog niet lukken omdat ik de Nederlandse tvtv niet kan selecteren en Beyond verwijst me dus doodleuk naar de site zelf.

Heeft iemand al zo iets draaien? Dus met een tv server met clients die daar gebruik van maken en ook nog gewoon goed de gids binnen halen? Zo ja welke software heb je daar voor gebruikt. Ik weet dat je voor de boven 2 genoemde moet betalen maar daar heb ik geen moeite mee.
De tv server software moet dus draaien onder 2003.

De meeste Topics die ik hier tegen kom zijn al weer wat ouder en vind daar ook geen oplossing in.

Verwijderd

Heb je voor het binnen halen van de gids wel eens mc2xml.exe geprobeerd? Haald de gidsgegevens op die MCE en VMC ook gebruiken.
Ik gebruik deze samen met de xmltv plugin van Frodo.
Dit is mijn script dat ik elke dag draai:

============
GetEPG.cmd
============begin
@echo off

echo ophalen geidsgegevens van Microsoft
mc2xml -F -c nl -g 5988

if exist xmltv.xml goto exists
goto notexists

:exists
DEL tvguide.xml
ren xmltv.xml tvguide.xml