DMI informatie aanpassen HP moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:05

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een moederbord in een pc zitten van HP. Nu wil ik graag de informatie in de DMi van het mobo aanpassen. Daar staat nu bij manufacturer HP, maar daar moet iets anders komen te staan.

Nu heb ik het met meerdere tools geprobeerd, maar deze geven allemaal dat het "gelocked" is.

Is hier een manier omheen ?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Waarschijnlijk is dit ingebakken in de bios van HP. Andere vraag, waarom zou je dit willen aanpassen?

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:40

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Enige reden die ik ken om dat aan te willen passen is een bepaalde methode om vista te kunnen gebruiken zonder dat je er voor betaald hebt / een geldige code hebt.

Toegeven, ik heb het ook geprobeerd, maar mij is het niet gelukt om die interne informatie aan te passen. Mijn oplossing was om toch maar gewoon mijn oude xp op die pc te zetten ipv ook op die pc vista te hebben.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Probleem is het eigenlijk niet. Moederbordje zit nu in een andere pc, en ik wil zoveel mogelijk van die Hp zooi weg hebben.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:34
Hallo,

Dit zul je in grote lijnen alleen kunnen met een CD van HP die de DMI flash ondersteunt voor jouw type moederbord.
Vroegah werkzaam geweest bij een dochteronderneming van HP en ik zal vanavond even kijken of ik nog zo'n cd'tje heb.
Toshiba heb ik zeker weten maar misschien dat ik nog wat kan vinden van HP, je hoort vanavond van me.
Tevens weet je ook dat je DMI niet heel veel uitmaakt he en dit eigenlijk alleen relevant is m.b.t. recovery processen of e.v.t. aanmelding bij HP?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Fanatix schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:43:
Hallo,

Dit zul je in grote lijnen alleen kunnen met een CD van HP die de DMI flash ondersteunt voor jouw type moederbord.
Vroegah werkzaam geweest bij een dochteronderneming van HP en ik zal vanavond even kijken of ik nog zo'n cd'tje heb.
Toshiba heb ik zeker weten maar misschien dat ik nog wat kan vinden van HP, je hoort vanavond van me.
Tevens weet je ook dat je DMI niet heel veel uitmaakt he en dit eigenlijk alleen relevant is m.b.t. recovery processen of e.v.t. aanmelding bij HP?
jups, is compleet cosmetisch verhaal.

En ik vind het wel interessant om te kijken of dat soort info te bewerken is en dergelijke ;) Ben toch een tweaker he ;)

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:34
Hehe :*)

Ik zal straks even zoeken voor je, anders kan ik kijken of er iets uit de Toshiba DMI flashes te halen valt waar je misschien wat aan hebt.

* Belooft niets, zegt alleen duimen maar * 8)7

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Pagina: 1