Werkt een HDMI - DVI kabel beide kanten op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263611

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een xbox 360 en een Samsung 226BW. Ik was van plan om mijn 360 aan te sluiten op de 226BW om wat mooier te gamen dan ik met mijn huidige televisie kan.

Ik heb al een aantal kabels bekeken en heb bijvoorbeeld deze gevonden. http://www.bol.com/nl/p/e...00000006052032/index.html.

In de beschrijving staat dat het is bedoeld om bijv. je computer aan een HD scherm vast te maken. Met dus de DVI stekker in de computer.

Ik vroeg me af of het ook zou werken voor Xbox, dus dat ik als het ware de HDMI stekker in de Xbox duw en de DVI stekker in mijn 226BW. Ik zie de hele tijd dingen staan over male/female stekkers, ik vroeg me zowel over DVI als HDMI af of ze beide kanten op werkten. Er zijn ook een aantal HDMI naar DVI adapters te vinden. Als ik een gewone HDMI kabel koop en deze erop kwak krijg ik dan kwaliteitsverlies?

De twee staan dicht bij elkaar, maakt op een korte afstand de kwaliteit (prijs) van een hdmi - dvi kabel veel uit?

Alvast bedankt,

M. Michael

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 263611 op 05-11-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279096

ik gebruik zelf deze kabel Bol.com gewoon aansluiten op je monitor en spelen man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 12:31
Male/female zal geen probleem zijn, DVI is aan de kabels altijd male en aan de toestellen (zowel "zender" als "ontvanger") female.
Verschil tussen HDMI en DVI is dat bij HDMI ook een audio-signaal vervat (kan) zit(ten), maar voor beeld zijn ze hetzelfde. Als je je geluid op een andere manier uit je xbox kan krijgen zal het gewoon werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Bij mijn 360 Elite zat een verloopstekker/kabel naar tulip en Optical out. Voor de tulip heb ik een verloopkabel gepakt en aangesloten op de line in van mijn pc. Met de boxenset op mijn pc wil dat best blazen :P

Mijn PC scherm heeft wel een HDMI ingang en dvi-d maar verrotte boxen van 2,5w, vandaar de oplossing voor pc als versterker, werkt perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door BAS80 op 05-11-2008 19:11 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-07 20:27
Heb ook die piranha cabel, werkt geniaal. Heb een samsung 226BW scherm, en mijn xbox aangesloten op de vga aansluiting, en dan druk je simpelweg op het source knopje en je hebt je xbox beeld. Beter kan het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb er toch voor gekozen de HDMI kabel te bestellen, aangezien dit toch mooier beeld geeft dan VGA. Ik vroeg me alleen af hoe ik nu de audio uit dat ding ga krijgen. op mijn beeldscherm zit namelijk geen geluid. Weet iemand of de a/v kabel dan nog steeds gebruikt kan worden voor geluid als ik beeld via HDMI stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, dat kan. De Xbox blijft via alle uitgangen geluid uitvoeren, ongeacht hoe alles is aangesloten. Ik had mijne met HDMI aangesloten (om het verschil tussen component te zien, nihil op mijn TV dus niet de aanschaf van een kabel van (honderd)vijf euro waard), en het geluid ging niet alleen via de HDMI-kabel maar ook nog steeds via de rood/wit die bij de componentkabel zit. Waarschijnlijk gaf de optische uitgang op dat moment ook nog prik, maar dat heb ik niet kunnen testen :+

Je moet alleen geen asociaal grote HDMI-connector aan je kabel hebben, anders past 'ie niet onder de 'normale' A/V-connector van je Xbox!

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 06-11-2008 09:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank jullie allen voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik heb dus een kabel binnen gekregen van bol.com. Blijkt het dat door die asociaal dikke a/v plug van de 360 onmogelijk is om zowel een hdmi als a/v plug ingeplugd te hebben. Weet iemand hier een oplossing voor? Hoe heeft bijv, Bas80 dit gedaan?
Pagina: 1