Wireless USB adapter WUSB600N hapert

Pagina: 1
Acties:

• Felix303
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04-2025
Het volgende is het geval:

Ik heb een

Linksys WRT-160N router
Laptop Sony vaio (Windows XP) met Intel Centrino Wireless G
Desktop PC (Windows Vista 32 bit) met Linksys WUSB600N USB wireless N adapter

Probleem:

De verbinding met het draadloos netwerk op de Desktop PC hapert regelmatig (om de halve minuut is er een hapering van enkele seconden). Dit maakt het werken ermee eigenlijk ondoenlijk aangezien ik regelmatig via een ASP via Citrix ICA Client werk en dus een constante verbinding nodig heb (typen wordt onderbroken, muisklikken hebben vertraging, etc.). Om gek van te worden...

Op de laptop heb ik geen probleem bij het werken op wireless G. Dit werkt uitstekend, geen haperingen.

Ook heb ik de WUSB600N geïnstalleerd op de laptop om te kijken of het probleem hiermee te maken heeft, maar eenmaal geïnstalleerd op de laptop geeft de N adapter geen problemen, en is de verbinding ook perfect.

Ik gebruik de laatste firmware voor de adapter op zowel de laptop als de desktop.

Ik begin nu het vermoeden te krijgen dat het probleem zit in de Vista ondersteuning, aangezien dit een verschil is tussen de laptop en de desktop. Bij de Vista installatie wordt de zogenaamde linksys wireless monitor software niet geïnstalleerd, en kan alleen de ingebouwde Vista functie worden gebruikt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen om te zorgen dat ik de USB adapter goed werkend krijg op mijn desktop...anders wil ik gaan kijken voor een alternatieve adapter voor mijn desktop.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik weet niet of dit de oplossing is, maar gebruik je het bijgeleverde programma van de wusb600n? Ik zou het standaardprogramma van windows gebruiken. Heb zelf ook verbindingsproblemen gehad met de bijgeleverde software. Met het standaard programma van windows waren die problemen weg.

• Felix303
hoi,

bedankt voor je reactie. Ik gebruik de nieuwste drivers van de Linksys site (hoewel er nog niet veel aan drivers is uitgebracht hiervoor). Bij installatie op een Vista pc wordt er geen software geinstalleerd voor zover ik kan zien.
Ik krijg niet de Wireless Monitor utility die wel bij een XP installatie wordt geinstalleerd, maar kan alleen gebruik maken van de ingebouwde functie hiervoor in Vista. Dus ik heb geen keuze, bij Vista kun je sowieso alleen de Vista utility gebruiken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat je werkstation verder weg dan je laptop, als je dat test? Zit je USB stick aan de achterkant in de PC? Wat is de signaalsterkte?

• Felix303
ben inmiddels op internet wat verder aan het kijken geweest, en het lijkt erop dat de "lag"-problematiek een bekend fenomeen is bij het werken met Vista.

Als je googled op vista lag vind je hier allerlei informatie over.

zie bijvoorbeeld deze link:

http://www.vistax64.com/g...0-second-lag-problem.html

het lijkt wel te kloppen, want zoals gezegd komt het probleem niet voor als ik de USB adapter gebruik op mijn laptop met XP.

verder biedt Ralink, de maker van de chipset in de USB adapter, ook eigen drivers en een wireless utility die wel werkt onder Vista. Dit zou het probleem ook moeten kunnen oplossen, maar het is me alleen nog niet gelukt deze software helemaal goed geïnstalleerd te krijgen. De Ralink wireless utility "ziet" mijn adapter niet, hoewel de Ralink driver wel geïnstalleerd is.

ik heb de RT2870 drivers genomen, deze chipset zit erin blijkt ook uit het Googelen.
http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html

ik ga met deze oplossingen nog even verder proberen