"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat het niveau van dat topic aan het einde ook wel richting HK ging. De oorspronkelijke kritiek was uitgebreid beantwoord en ook daarna is nog een paar keer geantwoord. Verder is het onderwerp al tientallen malen onderwerp van discussie geweest. De sluitmessage is misschien niet heel netjes, maar ik kan het me goed voorstellen.
Simpel gezegd: de redactie heeft zelf een paar achterlijke taalregeltjes verzonnen en ze zijn blijkbaar de enigen die er de meerwaarde van zien. Misschien is dat wel de reden van de veelvuldige kritiek? Als je dan vervolgens niks met die kritiek doet en mensen zoet houdt met een verhaal over intern onderzoek en beraad, dan heb je toch wel een betonnen plaat voor het hoofd.mr_obb schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:29:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat het niveau van dat topic aan het einde ook wel richting HK ging. De oorspronkelijke kritiek was uitgebreid beantwoord en ook daarna is nog een paar keer geantwoord. Verder is het onderwerp al tientallen malen onderwerp van discussie geweest. De sluitmessage is misschien niet heel netjes, maar ik kan het me goed voorstellen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Je hoort mij ook niets zeggen over de kritiek en of die wel of niet terecht is. In het topic zie je dat de redacteuren netjes reageren en onderbouwde antwoorden geven. Uiteindelijk resulteert dat in een aantal heel kinderachtige reacties. Ik kan me voorstellen dat de redactie daar helemaal niet op zit te wachten.
Hoezo onderbouwd? Ik zie alleen maar gezwam over schrijfwijzers, werkbare situaties, beraad en beleid. Ik zie nogsteeds geen redelijke onderbouwing voor de regel waar het over gaat. Niemand vindt die regel wat, integendeel. Wat voor bestaansrecht heeft die regel dan nog? Als ik een website heb kan ik wel gaan verzinnen dat alle woorden die met een E beginnen achterstevoren geschreven moeten worden omdat ik en mijn redactie dat mooier vinden, maar als mensen die het moeten lezen er anders over denken dan is zo'n regel wellicht toch niet zo gelukkig. En daar hoef je echt geen maanden over in beraad met nieuwe beleidsplannen enzo.mr_obb schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:37:
Je hoort mij ook niets zeggen over de kritiek en of die wel of niet terecht is. In het topic zie je dat de redacteuren netjes reageren en onderbouwde antwoorden geven.
Exirion je punt is helder, zoals je al vaker hebt uitgelegd. Dat er op spellingsgebied klachten zijn is bekend bij de redactie en dat er de komende weken wat aan gedaan gaat worden ook. Wat wil je nu nog bereiken met het topic? Wat mij betreft weinig meer dan klagen om het klagen, en dat mag je wat mij betreft per e-mail doen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()