Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG]Identiek bericht in DM en forum topic = dubbelpost

Pagina: 1
Acties:

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik typte net een bericht in een DM draadje, maar dat moest eigenlijk in een normaal topic. Maar als je die tekst c/p wil doen in het topic kan dat niet omdat je dan de melding krijgt dat je bericht gelijk is aan je vorige bericht, en dat mag niet.

Het lijkt er dus op dat er in die check geen onderscheid wordt gemaakt in het topic waar je een bericht hebt gepost, maar dat alleen naar de inhoud van het bericht wordt gekeken. Of misschien dat DM een apart geval is.

In ieder geval wou ik het even melden :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Er wordt inderdaad geen onderscheid gemaakt mbt het checken op dubbelpost of iets een bericht in een topic is of een DM.

Intentionally left blank

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

Gooi ergens een extra leesteken er in, een punt of een komma dan doet hij het wel :)
Zo lukt het bij mij wel altijd :+

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Geckoo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:32:
Gooi ergens een extra leesteken er in, een punt of een komma dan doet hij het wel :)
Zo lukt het bij mij wel altijd :+
Als je daarna edit, om het 'overbodige' teken weg te halen, werkt dat dan ook?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat werkt wel maar DM's kan je niet editten AFAIK

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
crisp schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:10:
Er wordt inderdaad geen onderscheid gemaakt mbt het checken op dubbelpost of iets een bericht in een topic is of een DM.
Ik kan met herinneren dat deze discussie vaker is gevoerd in de periode dat Parse nog de ontwikkelingen deed.

Mij lijkt het vrij zinvol op per soort content (Reacties/DM/..) een controle hash bij te houden. Het komt toch wel regelmatig voor dat mensen blijkbaar dezelfde content als een DM in een posts willen plaatsen of visa versa.

Die hash wordt bijgehouden in de usertabel in één kolom. Wellicht per content type zo'n kolom invoeren.

Dat is er in het verleden echter nooit in gekomen (maar er blijft om gevraagd worden).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Civil schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:52:
[...]

Ik kan met herinneren dat deze discussie vaker is gevoerd in de periode dat Parse nog de ontwikkelingen deed.

Mij lijkt het vrij zinvol op per soort content (Reacties/DM/..) een controle hash bij te houden. Het komt toch wel regelmatig voor dat mensen blijkbaar dezelfde content als een DM in een posts willen plaatsen of visa versa.

Die hash wordt bijgehouden in de usertabel in één kolom. Wellicht per content type zo'n kolom invoeren.

Dat is er in het verleden echter nooit in gekomen (maar er blijft om gevraagd worden).
Tsja, het is toch altijd weer een afweging tussen kosten en baten en zolang er nog belangrijkere dingen te doen zijn blijft dit liggen.

Persoonlijk zou ik die hashes per content-type dan uit de user tabel willen halen en genormaliseerd in een aparte tabel willen hebben; scheelt ook bij elke user-lookup weer onnodig data ophalen die je slechts in specifieke gevallen nodig hebt.

Ik schiet het dan ook niet bij voorbaat af, dit moet gewoon eens een keer gedaan worden maar hoge prioriteit heeft het niet.

Intentionally left blank

Pagina: 1