• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:29
Ik overweeg een lcd tv te kopen van LG en wil het 1 en ander toch even duidelijk hebben dat er geen twijfel meer is.

De 37 inch variant van
http://www.kieskeurig.nl/...000/specificaties/218126/

Of de 42 inch variant
http://www.kieskeurig.nl/...000/specificaties/218070/

Nu lees ik dat beide deze tv's een DVB-T tuner ingebouwd hebben

Bij de algemene informatie
DVB-T
DVB-T is digitale televisie via de ether. Qua beeldkwaliteit is dit de minste vorm van digitale televisie. De aanbieder van DVB-T in Nederland is Digitenne. Om het signaal te ontvangen heeft u een kleine antenne nodig die op de decoder aangesloten wordt. Deze antenne kan gewoon binnen staan.
Ik wil natuurlijk zo goed mogelijke beeldkwaliteit hebben... is het dan ook mogelijk een andere provider met het DVC-B decoder te nemen?

Ik neem aan dat je bij digitenne en de lg6000 op elkaar kan afsluiten en bijvoorbeeld ziggo extern kastje moet gebruiken?

//offtopic
Ik overweeg 1 van deze 2 schermen te kopen
De 42inch variant heeft 100hz en de 37inch variant daarintegen niet.
Ik heb een kijkafstand van ongeveer 3meter is de meerprijs voor de 42 inch de moeite waard....
kzal tv meest gebruiken voor gamen (ps3) en via pc streamen!

mvg,

Paul

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
P-Nut schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:38:
Ik overweeg een lcd tv te kopen van LG en wil het 1 en ander toch even duidelijk hebben dat er geen twijfel meer is.

De 37 inch variant van
http://www.kieskeurig.nl/...000/specificaties/218126/

Of de 42 inch variant
http://www.kieskeurig.nl/...000/specificaties/218070/

Nu lees ik dat beide deze tv's een DVB-T tuner ingebouwd hebben

Bij de algemene informatie
DVB-T
[...]

Ik wil natuurlijk zo goed mogelijke beeldkwaliteit hebben... is het dan ook mogelijk een andere provider met het DVC-B decoder te nemen?

Ik neem aan dat je bij digitenne en de lg6000 op elkaar kan afsluiten en bijvoorbeeld ziggo extern kastje moet gebruiken?

//offtopic
Ik overweeg 1 van deze 2 schermen te kopen de 42inch variant heeft 100hz en ik heb een kijkafstand van ongeveer 3meter is de meerprijs de moeite waard....
kzal tv meest gebruiken voor gamen (ps3) en via pc streamen!

mvg,

Paul
Je zegt het zelf al: Het toestel heeft een DVB-T tuner en geen DVB-C.
Wil je toch DVB-C gaan kijken, dan zal je een externe decoder aan moeten schaffen.
Wil je DVB-T gebruiken, schaf dan het starterspakket digitenne aan. Daarin zit een CAM, een Antenne, een Powerinserter en een smartcard.

Ga je voor een hoge beeldkwaliteit? Kies DVB-C !

Er zijn verschillende merken die DVB-C decoders op de markt hebben gebracht. Onderscheid is er tussen SD- en HD-Decoders.

Of de meerprijs het waard is? Ga zelf kijken naar het toestel. Jouw mening doet er toe!

[ Voor 2% gewijzigd door Friedchicken op 05-11-2008 15:44 . Reden: meerprijs ]

• P-Nut
Friedchicken schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:42:
[...]

Je zegt het zelf al: Het toestel heeft een DVB-T tuner en geen DVB-C.
Wil je toch DVB-C gaan kijken, dan zal je een externe decoder aan moeten schaffen.
Wil je DVB-T gebruiken, schaf dan het starterspakket digitenne aan. Daarin zit een CAM, een Antenne, een Powerinserter en een smartcard.

Ga je voor een hoge beeldkwaliteit? Kies DVB-C !

Er zijn verschillende merken die DVB-C decoders op de markt hebben gebracht. Onderscheid is er tussen SD- en HD-Decoders.
dank je voor je snelle antwoord.... ik nam aan dat je tegenwoordig een decoder gratis bij kreeg maar daar zal ik mij dan nu even in verdiepen!

• Friedchicken
P-Nut schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:44:
[...]

dank je voor je snelle antwoord.... ik nam aan dat je tegenwoordig een decoder gratis bij kreeg maar daar zal ik mij dan nu even in verdiepen!
Voor EUR 39.95 heb je het SD-Pakket van Ziggo
Voor EUR 199,95 heb je het HD-Pakket van Ziggo

Kortom, je hebt nodig:
* Decoder
* Smartcard
* Bekabeling
* Analoog Kabelsignaal

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En een kabelabonnement die twee keer zo duur is als digitenne.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van digitenne goed, ik weet niet hoeveel beter dvb-c is maar het is iig veel beter dan analoog.

[ Voor 51% gewijzigd door Soldaatje op 05-11-2008 15:54 ]

• Friedchicken
Soldaatje schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:52:
En een kabelabonnement die twee keer zo duur is als digitenne.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van digitenne goed, ik weet niet hoeveel beter dvb-c is maar het is iig veel beter dan analoog.
Hmm, Soldaatje dat ben ik niet helemaal met je eens. Een goed analoog signaal is vele malen stabieler dan het brakke digitenne netwerk.

Bij digitenne heb je veel last van glitches, dropouts en andere problemen. De plaatsing van je antenne heeft enorm veel invloed op je beeldkwaliteit.

Dat kabeltelevisie duurder is kan ik niet omheen. Momenteel EUR 15.90 meen ik voor het analoge pakket.
Ga je digitaal kijken dan kost het je niets extra! Je gaat pas meer betalen wanneer je aanvullende pakketten neemt.

Bitrate van Digitenne ligt tussen de 2 en 3. Bitrate van DVB-C ligt tussen de 7 en 8. Het verschil op een 26 inch is lastig te zien. Koop je een groot LCD scherm, dan ga je het verschil zeker zien, en zie je hoe slecht de kwaliteit van digitenne is.

[ Voor 24% gewijzigd door Friedchicken op 05-11-2008 16:00 ]

• P-Nut
nou de 37inch variant is uitverkocht bij bobshop en word niet meer geleverd :S scheisse :E

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

digitenne en goed in 1 zin. Laat me niet lachen. Digitenne is nog slechter als VCD onderhand. Heb het even getest en het is gewoon verschrikkelijk slecht. Beeld kwaliteit is bedroevend slecht en dan hebben we het nog niet eens over andere problemen. Zowieso = LCD + digitenne enorm slecht. Digitenne + Plasma is te pruimen. en Beeldbuis tv + Digitenne is niet onaardig.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 15:56
Twazerty schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:02:
digitenne en goed in 1 zin. Laat me niet lachen. Digitenne is nog slechter als VCD onderhand. Heb het even getest en het is gewoon verschrikkelijk slecht. Beeld kwaliteit is bedroevend slecht en dan hebben we het nog niet eens over andere problemen. Zowieso = LCD + digitenne enorm slecht. Digitenne + Plasma is te pruimen. en Beeldbuis tv + Digitenne is niet onaardig.
Heb het zelf nooit getest maar het zal beter zijn dan analoog. Overigens geeft Digitenne op de website aan dat geschikt is voor schermen t/m 32''. Dat zal niet voor niks zijn :)

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 15:56
stefan_el schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:12:
[...]

Heb het zelf nooit getest maar het zal beter zijn dan analoog. Overigens geeft Digitenne op de website aan dat geschikt is voor schermen t/m 32''. Dat zal niet voor niks zijn :)
zal hier meteen mijn eigen probleem voorleggen

Ik heb een Sony Bravia 32L4000 met een samsung decoder. Nu wil ik eigenlijk met een Alphacrypt kaart digitale tv gaan ontvangen zodat ik die decoder weg kan doen en met 1 afstandsbedieding alles kan doen (dat is me wel 100 e waard). Ga ik nog tegen problemen aanlopen? Los van het feit dat Ziggo niet echt een standpunt inneemt omtrent de Alphacrypt kaarten? Ik doel op zaken als:
- mindere kwaliteit
- minder zenders
- verlaagd bereik
- etc.

Kan zo even geen actief topic vinden waar hier recentelijk op is ingegaan...

Als dit niet gaat lukken wil ik toch eens digitenne gaan testen....ik wil gewoon van die decoder (lees: 2e AB) af :(

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

stefan_el schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:12:
[...]

Ik lieg niet maar analoog is in de meeste gevallen nog beter. Dat getest op een 26 inch lcd tv.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Friedchicken
Twazerty schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:52:
[...]

Ik lieg niet maar analoog is in de meeste gevallen nog beter. Dat getest op een 26 inch lcd tv.
Helemaal mee eens, goed analoog signaal doet echt wonderen. Ga niet met brakke gamma troep werken. Neem goed afgeschermt materiaal en gebruik goede splitters ala Hirschman.
Pagina: 1