[C] Resource Files*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 14:47
Mede tweakers!!!

Ik ben onlangs begonnen aan een project waar ik gebruik moet maken van een GUI, in Windows. Dit is op zich geen probleem en zo gepiept (dacht ik) maar nu loop ik, zelfs na het doorlopen van tutorials tegen een probleem aan.

Namelijk: Hoe maak ik controls in mijn main window met behulp van een resource file, dialogs en andere dingen wil wel: lees menu maken en dergelijke. Alleen dus de main window vullen gaat niet lukken. Hoe pakken jullie dit aan?

Ik heb iets gelezen dat het in
code:
1
2
case WM_CREATE:
            break;

kan maar dit is omslachtig? Kan het ook zo als een resource file?

Alvast bedankt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In wat voor taal ben je bezig? (C zou ik gokken...)
En wat bedoel je met "gaat niet lukken". Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukte daar niet mee?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
Creepy schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:38:
In wat voor taal ben je bezig? (C zou ik gokken...)
En wat bedoel je met "gaat niet lukken". Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukte daar niet mee?
Ik doe C ja, nou ja, via het resource bestand. Ik kan daar alleen dialogs mee maken, menu's en dergelijke maar geen 'MainWindow'? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:03
Je zoekt waarschijnlijk dingen als LoadMenu etc ?

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms632583(VS.85).aspx

Nee geen MainWindow , die maak je aan met CreateWindow. Wil je een dialog based applicatie dan maak je gewoon alleen een dialog aan.

[ Voor 37% gewijzigd door farlane op 05-11-2008 15:45 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
farlane schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:40:
Je zoekt waarschijnlijk dingen als LoadMenu etc ?

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms632583(VS.85).aspx

Nee geen MainWindow , die maak je aan met CreateWindow. Wil je een dialog based applicatie dan maak je gewoon alleen een dialog aan.
Klopt, en dan komt er een kale "window" met helemaal niks er in. Ik wil dus labels, knoppen tekstvakken en weet ik veel wat. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:03
MarCreative schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:48:
Klopt, en dan komt er een kale "window" met helemaal niks er in. Ik wil dus labels, knoppen tekstvakken en weet ik veel wat. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Een dialog past toch ook in een resource file? In elkaar klikken dus met de resource editor van jouw keuze.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
MarCreative schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:48:
[...]
CreateWindow, CreateWindow en CreateWindow. Een resource file bevat mogelijk dialog resources, en anderen hebben je al gewezen op de mogelijkheid om een dialog-based applicatie te heben. Dan heb je geen CreateWindow nodig.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd gewoon een dialog resource maken en die voeren aan DialogBox() danwel CreateDialog() voor resp. een modal dialog en een modeless dialog (waarbij je voor die laatste zelf voor een message pump moet zorgen).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1