Wireless internet met bekabeld netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

• Tommie360
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 22:42
Beste mensen,

Ik zit met een klein vraagstuk. Sinds een aantal maanden heb ik een iPod Touch 2G waar natuurlijk een hoop vette internetmogelijkheden op zitten. Helaas kan ik hier zelf thuis geen gebruik van maken omdat ons internet via een bekabeld netwerk gaat. Ik wil echter graag gebruik maken van de mogelijkheden die de Touch heeft met internet, mail, aandelen, weer, teletekst etc maar hoe ga ik dit voor elkaar krijgen als ik een bekabeld netwerk thuis heb?

Ga me niet meteen afschieten omdat ik iets niet opgezocht heb of iets dergelijks want ik zou uberhaupt niet weten wát ik op zou moeten zoeken want ik ben geen wizzkid in de internetwereld. Wat ik dus eigenlijk zoek is een soort draadloos internet uitzender voor in de computer ofzo, zodat ik thuis wél op internet kan via de iPod Touch. Of bestaat zo iets dergelijks niet zonder het hele netwerk ook draadloos te maken?

Bijvoorbaad dank voor de hulp!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat jij zoekt heet een draadloos accesspoint :)

[ Voor 39% gewijzigd door Mad Marty op 05-11-2008 14:51 ]

Rail Away!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En doe jezelf een plezier en koop geen apparaat met ingebouwde router-mogelijkheid.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je hebt een WIFI Access Point nodig.

Als je toevallig een Mycom in de buurt hebt dan kan je daar deze halen voor 25 euro.

http://mycom.nl/Products/...0Router%2011G/147272.aspx

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Gunner schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:51:
En doe jezelf een plezier en koop geen apparaat met ingebouwde router-mogelijkheid.
En hoe zou je dan precies met een PC én een iPod Touch tegelijk op internet gaan als je huidige modem nog geen routerfunctie heeft?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:51:
Routerfunctie kun je gewoon uitschakelen door DHCP uit te zetten. Dan is een router exact gelijk aan een accesspoint.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Waarom Gunner dit zij is omdat de TS overduidelijk nul kennis heeft van netwerken. Als de TS zich even had ingelezen op een beginnerssite dan had hij zo kunnen vinden wat hij had moeten hebben.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TrailBlazer schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:57:
Waarom Gunner dit zij is omdat de TS overduidelijk nul kennis heeft van netwerken.
Bingo. Daarom moet je het niet moeilijker maken voor deze beste kerel dan het al is. Leuk dat wij tweakers dat weten, maar vaak praat je iemand wat aan wat ze helemaal niet nodig hebben en het dus onnodig ingewikkeld maken.
marcieking schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:53:
[...]

En hoe zou je dan precies met een PC én een iPod Touch tegelijk op internet gaan als je huidige modem nog geen routerfunctie heeft?
De TS is niet zodanig uitgebreid dat wij vanaf onze stoel kunnen zeggen of de topicstarter uberhaupt al een router heeft. Is er één pc aanwezig op dat bedrade netwerk of meer? Als er meer zijn ga ik ervanuit dat er nu dus al wel een router aanwezig is.

[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 05-11-2008 15:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tommie360
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 22:42
De TS is niet zodanig uitgebreid dat wij vanaf onze stoel kunnen zeggen of de topicstarter uberhaupt al een router heeft. Is er één pc aanwezig op dat bedrade netwerk of meer? Als er meer zijn ga ik ervanuit dat er nu dus al wel een router aanwezig is.
Dank voor alle hulp tot nu toe!

Ben er idd vergeten bij te zetten hoe het met het netwerk nu gesteld is. Het internet gaat via een router beneden naar 1 computer en vervolgens een andere kabel naar boven die in een switch gaat. Op deze switch zitten 1 PC, 1 Laptop en één Xbox 360 aangesloten. Het zit dus ongeveer zo:

Modem ---> Router (1 computer + kabel naar Switch) --> Switch (Laptop + PC + Xbox 360)

• Soldaatje
  • Niet online
Die router zou je dus kunnen vervangen door een draadloze router.

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Of je hangt een wireless accesspoint bij aan de switch. Kan je meteen ook met de laptop wirelessen.

De router vervangen door een router met wirelessfunctie kan natuurlijk ook, maar dan hangt het er een beetje vanaf waar alles staat en waar je ontvangst wil. Je kan ook de switch vervangen door een router met wirelessfunctie, maar dan moet je op deze router de DHCP (protocol dat IP adressen aan apparaten geeft) uitschakelen, anders gaat het mis als je van je pc beneden aan een apparaat wil dat boven staat.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 22:28

Jiffy

God, you're ugly!

Tommie360 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:21:
Ben er idd vergeten bij te zetten hoe het met het netwerk nu gesteld is. Het internet gaat via een router beneden naar 1 computer en vervolgens een andere kabel naar boven die in een switch gaat. Op deze switch zitten 1 PC, 1 Laptop en één Xbox 360 aangesloten. Het zit dus ongeveer zo:

Modem ---> Router (1 computer + kabel naar Switch) --> Switch (Laptop + PC + Xbox 360)
Je hebt dus al een router. Prima: alleen een accesspoint kopen. Aansluiten, instellen, klaar. Werkt prima.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Soldaatje
  • Niet online
Jiffy schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:55:
[...]

Je hebt dus al een router. Prima: alleen een accesspoint kopen. Aansluiten, instellen, klaar. Werkt prima.
Een router en AP zijn even duur, kan je beter je router vervangen ivm stroomkosten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Soldaatje schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:04:
[...]

Een router en AP zijn even duur, kan je beter je router vervangen ivm stroomkosten.
Maar een router staat vaak in een meterkast gepropt en is dus niet leuk om in het gehele huis WiFi dekking te krijgen.

Bovendien is het installeren van een WAP makkelijker dan meteen een router en WAP ineen.

@ Topicstarter: Zelfs als nontechneut had je toch gewoon naar een computerwinkel kunnen stappen en je probleem voorleggen? Dan hadden die als het goed is gewoon op het zelfde antwoord uitgekomen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.