Toon posts:

PDF writer > Client - Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik moet voor mijn werk een client-server pdf writer hebben.
De PDF writer moet kunnen:
print-to-PDF
Save in netwerkmap
Open de pdf in een outlook email als attachment.

Ik heb al diverse geprint maar deze werken allemaal niet.

- NovaPDF
- ArtsPDF
- CutePDF
- PDFCreator

Heeft iemand een soort gelijk proggie in gebruik die ik wil?

Grt,

Michel

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatste stap lijkt me iets dat gewoonweg niet standaard aanwezig is in dit soort software. Voor het openen in Outlook kun je wellicht zelf een scriptje o.i.d. maken? In elk geval denk ik dat je beter kan stoppen met je zoektocht.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 14:50
We doen hier hetzelfde met PDFCreator. Het is al een wat oudere versie, maar lijkt me sterk dat de functionaliteit verdwenen is. Als je mailt (je stap 3), dan vraagt ie eerst waar je de PDF wil opslaan (je stap 2).

Wat is daar niet goed aan dan?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

doPDF?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Ik werk veel met PDFfactory (de Server Editie van PDFFactory; Fineprint en de Pro versie heb ik geen ervaring mee). Het voordeel is dat je centraal (op een server) alle PDF instellingen kunt beheren (via de printerdriver) en dat alle clients hier vervolgens gebruik van maken.
Je kunt ook laptops ermee voorzien (die pakken dan een licentie van de server en nemen die mee).

Bij het printen naar PDF, kun je vervolgens kiezen voor opslaan (naar het netwerk), e-mailen, openen in Acrobat reader of afdrukken.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:17:
Ik werk veel met PDFfactory (de Server Editie van PDFFactory; Fineprint en de Pro versie heb ik geen ervaring mee). Het voordeel is dat je centraal (op een server) alle PDF instellingen kunt beheren (via de printerdriver) en dat alle clients hier vervolgens gebruik van maken.
Je kunt ook laptops ermee voorzien (die pakken dan een licentie van de server en nemen die mee).

Bij het printen naar PDF, kun je vervolgens kiezen voor opslaan (naar het netwerk), e-mailen, openen in Acrobat reader of afdrukken.
Ok, thx. Ik ga deze even proberen.
Ik heb ook Print2PDF getest. En die kan bijna alles dat ik wil alleen de instellingen zijn niet op de server te regelen.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De gratis variant van PDFcreator werkt hier perfect.

Als je hem als service op de server zet, kun je deze gewoon delen via active directory en dan kan hij alles wat jij in je TS hebt neer gezet.

Bij opties kun je aangeven dat alle bestanden automatisch op bijv \\printserver\pdf komen te staan met clientnaamendatum. Je kunt dus alle instellingen aanpassen op de server en de clients nemen dit gewoon mee.

Ook kun je het lokaal installeren voor laptops met dezelfde functionaliteit.

Waarom betalen voor iets wat gratis kan ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 06-11-2008 08:53 ]

Mijn V&A

Pagina: 1