Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP/USB cam niet echt soepel

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Ik maak gebruik van een aantal webcam's, waarvan 2 USB camera's en één IP buitencamera, deze werken verder goed.

Ik had dit op een wat oudere PC gezet, is dus bedoeld als beveiligingssysteem, maar deze PC werd erg heet en de cpu belasting was ook 100%, dus heb ik vervolgens een nieuwe PC in elkaar gezet (C2D 5200), met een onboard grafische kaaart (Intel G31). Misschien overkil, maar het moet dus een DVR worden met bewegingsherkenning etc. Ik wilde dit niet op onze eigen server doen vanwege de processorbelasting.

Nou is de CPU load maar iets van 15% met 3 camera's, toch lopen de camera's niet helemaal soepel (als in 10 fps).

Nou vroeg ik me af of dit toch niet zou moeten kunnen, de PC is immers snel genoeg.
Is hiervoor een extra grafische kaart nodig, of bepaalde codec's?

Ik gebruik nu Active Webcam wat in principe goed werkt, ben nog uit aan het proberen, maar bij elk programma hebben die cam's in elk geval geen framerate van 30.

Is hier nog iets extra's voor nodig? Je kan instellen dat ze met Windows Video of Directshow werken, is er hier nog iets aan te tweaken?

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 05-11-2008 12:24 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Werkte ze op de oude PC wel soepel? Is er een verschil in OS? Probeer eens één camera en kijk of deze dan wel soepel loopt? Is je harde schijf wel snel genoeg? :P

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Windows XP, op deze PC is het wel soepeler ja.
Zelf dacht ik dat je misschien een soort hardware acceleratie nodig had om het soepel te laten draaien, maar het kan net zo goed ook aan de software liggen...