Overclocken van Q9550

Pagina: 1
Acties:

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-01 19:36
Hallo,

Ik zou graag jullie mening willen over het overclocken van Q9550. Vooral wil ik wat tips voor de keuze qua cooling? Welke type cooler ik het beste kan gebruiken.

Om wat meer inzicht te krijgen post ik mijn specificaties van het systeem.

Moederbord: MSI P45 NEO-FR2
Proccesor: Q9550
Geheugen: GEIL DDR2 800MHZ
Harde schijf: 640 GB F1 samsung
Videokaart: Club3d 4870X2
voeding: Coolmaster 700 watt

Hopelijk kunnen jullie mij leuke en handige tips geven.

Groetjes,

Gotcha

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:46
http://www.hardware.info/...jkingstest_61_CPUkoelers/
Vergelijkingstest: 61 CPU-koelers

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16
Frequently Asked Questions TCA

Heb je zelf eens ge-googled op: overclock q9550 ?

Kijk dan eens naar cpu fan testen.

Kijk wat voor koelers er gebruikt worden in de testen bij overklokken.

Tip:

1) Veel lezen leer je veel van, google is your friend
2) Zorg voor goede airflow in je kast.
3) Ga niet te hoog met je VCore
4) Ga niet te hoog met je FSB (400mx anders moet je ook je geheugen gaan OC)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Het 'beste' kun je gewoon met LN2 koelen, al zegt iets me dat dat toch niet is wat je zoekt... Kortom: geef eens wat eisen, een budget, wat heb je zelf al gevonden, waarom was dat niet goed, wat voor vergelijkings sites heb je al gevonden (want er zijn HEEL veel sites waar tig koelers worden vergeleken)?

• Extrix
Hallo

Bedankt voor de tot nu toe gegeven reacties. Natuurlijk heb ik al wat gezocht op internet via google. daar kwam ik onder andere Zalman CNPS9700 NT. Als cpu cooler. Maar er wordt wel gepraat over socket 775 maar niet dat hij ook quad ondersteunt.

Veder wil ik gewoon mijn cores op een hogere kloksnelheid laten lopen en geheugen links laten liggen. Ik ben nog heel nieuw met overclocken en tips zijn altijd welkom.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Qua koelers valt er niet veel te 'ondersteunen' Als het past dan past het, dan moet je alleen nog zien hoe efficient hij de warmte wegvoert.

Zoek ook eens naar koelers van Scythe, die zijn erg goed. En Arctic maakt goede koelers voor lage prijzen. Zalman CPU koelers zijn imho niks, naar mijn mening is Zalman alleen goed voor GPU koelers.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik raad je aan om de Thermalright Ultra-120 Extreme te nemen, koelt mijn Q9550 zeer goed (zowel passief als actief), dit natuurlijk met een goede airflow in mijn kast.
Maar ik weet niet wat je vooral wilt bekomen. Wil je een stille pc voor 24/7 overclock, of wil je een gewoon een benchmarksysteem, met extreme overclocking voor te testen?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Extrix
Hallo,

Ik wil zeg maar gewoon testen qua overclocken, ervaring op doen etc. ik zeker proberen me cpu over te clocken naar 3.4 ghz en hij moet natuurlijk niet warm worden.

dus ben op zoek naar cooler niet al teveel geluid maakt, maar mijn hoogste prioriteit is gewoon dat mijn cpu cool blijft.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wel, dan is het zeker voor de Thermalright Ultra-120 Extreme, mijn 24/7 overclock is op 3.7Ghz, hij wordt idle zo'n 32°C en Load zo'n 55-60°C, dus zeer laag :) En hij maakt bij mij bijna geen geluid, aangezien ik er een fan op heb die ook zo goed als geen lawaai maakt :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Extrix
ok maar die cooler die jij zegt moet ik daar nog extra dingen voor hebben om te kunnen gebruiken. en staat ook bij vermeld dat hij niet in elke kast past. Enermax Big Chakra ECA5001-B heb deze kast gaat dat allemaal passen is wel een big tower.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:46
2e resultaat op google met als search "Enermax Big Chakra ECA5001-B Thermalright Ultra-120 Extreme"
Das Gehäuse ist ein Enermax ECA5001-B Big Chakra wobei ich den Innenraum matt schwarz lackiert hab.
In diesem Baby werkelt ein Pentium D 940(Thermalright Ultra-120 eXtreme mit Enermax UC-12AEBS) auf einem Intel D975XBX2, 4GB Kingston Hyper X 800, eine Ati HD2900XT und eine Raptor Platte mit 150GB.
Dus het zal wel passen...

• Extrix
ok bedankt voor jullie hulp allemaal. zeer op prijs gestelt
Pagina: 1