Ik vind dat het zicht vanuit mijn auto niet al te best is als het regent.
De ruitenwissers laten minuscule streepjes achter over de gehele breedte van de wisser.
Dit vervaagt het beeld nogal wat met name vervelend is als het donker is en je een tegenligger krijgt.
Dan zie je eigenlijk geen steek meer.
Uiteraard is dit niet een situatie waarmee ik wil rijden.
Zelf dacht ik dat de wisbladen gewoon versleten zijn maar een vriend van mij beweerde dat de ruiten gewoon vettig zijn. De vettige ruiten heb ik ook al vaker op GoT gezien dus van de week heb ik met veel afwasmiddel de ruiten schoon gemaakt.
Gisteren had ik echter exact dezelfde streepjes, het is dus nog niet opgelost.
Ik heb nog gekeken naar de beschrijving van Bosch maar daar staat ook niets over de kleine streepjes, alleen over grotere. Daar heb ik geen last van.
In mijn ogen zijn er dus drie mogelijke problemen:
• de wisbladen zijn versleten en moeten vervangen worden
• de ruiten zijn nog steeds vettig, ik kan niet schoonmaken, prutser
• de ruitenwisservloeistof is meuk en veroorzaakt juist alle ellende
Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik heb namelijk nog niet veel ervaring, mijn enige vergelijkingsmateriaal zijn spiksplinternieuwe auto's die wel altijd goed zicht hebben.
Ik wil best opnieuw mijn auto schoonmaken maar als het de wisbladen zijn koets ik uiteraard vanmiddag nog langs de Halfords om nieuwe te halen.
De ruitenwissers laten minuscule streepjes achter over de gehele breedte van de wisser.
Dit vervaagt het beeld nogal wat met name vervelend is als het donker is en je een tegenligger krijgt.
Dan zie je eigenlijk geen steek meer.
Uiteraard is dit niet een situatie waarmee ik wil rijden.
Zelf dacht ik dat de wisbladen gewoon versleten zijn maar een vriend van mij beweerde dat de ruiten gewoon vettig zijn. De vettige ruiten heb ik ook al vaker op GoT gezien dus van de week heb ik met veel afwasmiddel de ruiten schoon gemaakt.
Gisteren had ik echter exact dezelfde streepjes, het is dus nog niet opgelost.
Ik heb nog gekeken naar de beschrijving van Bosch maar daar staat ook niets over de kleine streepjes, alleen over grotere. Daar heb ik geen last van.
In mijn ogen zijn er dus drie mogelijke problemen:
• de wisbladen zijn versleten en moeten vervangen worden
• de ruiten zijn nog steeds vettig, ik kan niet schoonmaken, prutser
• de ruitenwisservloeistof is meuk en veroorzaakt juist alle ellende
Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik heb namelijk nog niet veel ervaring, mijn enige vergelijkingsmateriaal zijn spiksplinternieuwe auto's die wel altijd goed zicht hebben.
Ik wil best opnieuw mijn auto schoonmaken maar als het de wisbladen zijn koets ik uiteraard vanmiddag nog langs de Halfords om nieuwe te halen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8