• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:15
Ik heb een monitor van nog geen twee jaar oud via de garantie door Iiyama om laten ruilen. Ik zou een nieuwe monitor krijgen, maar na aansluiten is 10% van mijn scherm (links) geheel groenkleurig (lijkt een al defect exemplaar te zijn). Kabels schoonmaken etc. werkte niet dus ik zit nu met een monitor weermee ik nauwelijks/niet mijn werk kan doen. Ik heb al geprobeerd te bellen met het bedrijf (0900-monitor), maar het lijkt erop dat dit telefoonnummer enkel dient om mensen geld afhandig te maken (1,5 uur nog geen medewerker aan de lijn, 20 cent per minuut). Ook heb ik ge-e-maild, maar ik heb ook berichten online gevonden waarin geclaimd wordt dat er niet gereageerd wordt op deze e-mails. Heeft iemand enig idee hoe ik zo snel mogelijk in contact kan treden met dit bedrijf? Ik ben zelf niet erg bekend met de mogelijke juridische stappen, maar gezien ik mijn werk niet meer kan doen met de geleverde monitor overweeg ik wel om deze richting uit te gaan.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Je hebt hem toch ook de eerste keer omgeruild, waarom lukt het nu ineens niet :? ...

De meeste mensen deugen!

• Xirt
Ik kan nog wel een keer het 'garantie'-formulier invullen, maar ik kan bijna zeker zeggen dat ik weer een gebruikt exemplaar ga krijgen. Bovendien gaat hier minstens een week overheen, terwijl ik toch echt mijn werk zal moeten doen (thuiswerker). In andere woorden: ik heb vandaag / morgen een goede monitor nodig en de garantie gebruiken zal daarbij niet helpen.

Enige optie die ik kan proberen is om contact op te nemen met Mycom en te vragen of zij garantie kunnen bieden. Denk alleen dat zij me gewoon doorverwijzen naar de fabrikant...

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

ZeroSixZero schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:53:
Ik kan nog wel een keer het 'garantie'-formulier invullen, maar ik kan bijna zeker zeggen dat ik weer een gebruikt exemplaar ga krijgen. Bovendien gaat hier minstens een week overheen, terwijl ik toch echt mijn werk zal moeten doen (thuiswerker). In andere woorden: ik heb vandaag / morgen een goede monitor nodig en de garantie gebruiken zal daarbij niet helpen.

Enige optie die ik kan proberen is om contact op te nemen met Mycom en te vragen of zij garantie kunnen bieden. Denk alleen dat zij me gewoon doorverwijzen naar de fabrikant...
In principe moet je altijd geholpen worden door de winkelier, wijs ze hier dan ook op in een vriendelijk gesprek. Zij mogen je niet doorverwijzen naar de fabrikant voor iets wat je daar gekocht hebt en je verdient dan ook een goed werkend product. Klaar. Ik weet dat het niet altijd makkelijk is; maar soms moet je echt even de tanden op elkaar zetten en gewoon voor jezelf opkomen.

De meeste mensen deugen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ZeroSixZero schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:53:
Ik kan nog wel een keer het 'garantie'-formulier invullen, maar ik kan bijna zeker zeggen dat ik weer een gebruikt exemplaar ga krijgen.
Dus? Je hebt recht op een vervangend werkend exemplaar. Je hebt geen recht op een nieuw exemplaar :o
Bovendien gaat hier minstens een week overheen, terwijl ik toch echt mijn werk zal moeten doen (thuiswerker). In andere woorden: ik heb vandaag / morgen een goede monitor nodig en de garantie gebruiken zal daarbij niet helpen.
De leverancier is verplicht jou binnen redelijke termijn te helpen. De fabrikant is jou niets verplicht - je hebt immers geen overeenkomst ermee - dus heb je ook niets te eisen. Bovendien is de vraag of een/twee dagen een redelijke termijn is van jouw kant.
Dat kunnen ze proberen, maar jij hebt toch echt met hen een overeenkomst. Alleen heb je dat zelf vertroebeld door buiten hen om eerst naar de fabrikant te gaan. Mycom heeft jouw huidige scherm namelijk niet geleverd...

Hoe dan ook, dit is totaal geen technische discusse...

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

Robtimus

me Robtimus no like you

dion_b schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:03:
Dat kunnen ze proberen, maar jij hebt toch echt met hen een overeenkomst. Alleen heb je dat zelf vertroebeld door buiten hen om eerst naar de fabrikant te gaan. Mycom heeft jouw huidige scherm namelijk niet geleverd...
Een aantal fabrikanten hanteren echter hun eigen on-site garantie afhandeling, en Iiyama is er daar een van. Winkels (zeker webshops) eisen in die gevallen zelfs dat je direct contact opneemt met die fabrikant. Natuurlijk niet helemaal netjes, dat omruilen kan ook bij de winkel. Alleen heb je bij on-site wel als voordeel dat je niet zonder scherm (of ander apparaat) komt te zitten.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Garantie betekent niet dat je binnen twee dagen een gloednieuwe monitor hebt gekregen ter vervanging van je twee jaar oude exemplaar. Garantie betekent dat je binnen een redelijke tijd een werkend exemplaar hebt dat in vergelijkbare staat is als de omgeruilde monitor. Dat kan een ander exemplaar zijn, het kan ook dezelfde monitor zijn die gerepareerd is. Ik zou zeggen dat twee tot vier weken een redelijke doorlooptijd is. Daarna kun je misschien gaan klagen.

Overigens heb je met de fabrikant niets te schaften, het is een service puur uit coulance om je 'fabrieksgarantie' te geven. Je hebt iets met Mycom te schaften, dat is je verkoper, en tegen Mycom zul je dus moeten bewijzen dat je van zo'n monitor wel wat meer mag verwachten dan twee jaar en dat ze hem moeten omruilen voor een werkend exemplaar of moeten repareren. Veel succes.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

dion_b schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:03:
Dat maakt, denk ik, in deze garantiediscussie niet zoveel uit. :)
IceManX schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:42:
[...]

Een aantal fabrikanten hanteren echter hun eigen on-site garantie afhandeling, en Iiyama is er daar een van. Winkels (zeker webshops) eisen in die gevallen zelfs dat je direct contact opneemt met die fabrikant. Natuurlijk niet helemaal netjes, dat omruilen kan ook bij de winkel. Alleen heb je bij on-site wel als voordeel dat je niet zonder scherm (of ander apparaat) komt te zitten.
Dat geldt ook alleen maar als ze het zaakje meteen kunnen fixen. Als ik mijn monitor naar een winkel sleep, dan verwacht ik dat zij het verder afhandelen, niet dat ze me naar huis sturen met die monitor nog steeds onder mijn arm en de melding dat ik het zelf maar uit moet zoeken met de fabrikant.

Los daarvan regel ik het meestal wel zelf in de eerste instantie al met de fabrikant omdat dat domweg sneller gaat en minder moeite kost. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Xirt
Pff, eindelijk weer een pc waar ik op kan werken.
IceManX schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:42:
[...]

Ik heb al via het contactformulier van Iiyama laten weten dat de service die 'A Novo' biedt zeer slecht is en uitgelegd dat de telefoon niet opgenomen werd en het omruilen een drama is. Ik heb gevraagd om reactie, maar na 48 uur is het nog steeds stil in mijn mailbox / op de telefoon. Eigenlijk denk ik dat Iiyama niet zoveel geeft om de klanten en hier verder niet op in zal gaan.

Ik heb Mycom gebeld en zij wilden mij direct doorsturen naar IIyama via het nummer waar na een totaal van drie uur (36 euro!!!) niet opgenomen werd. Ik heb uitgelegd dat ik dat dus niet meer wil proberen en toen zeiden ze dat ik langs kon komen bij de winkel.
Aangekomen in de winkel bleek dat Mycom precies dezelfde procedure gebruikt als klanten (bellen naar niet-opneem-nummer en laten ruilen). Aangezien ik geen week zonder monitor kan heb ik eerst gevraagd of er nog eenzelfde monitor te koop was (ik wilde toch al twee schermen ;)), maar mijn exemplaar was niet meer verkrijgbaar. Inruilen voor een (nu) goedkoper exemplaar was ook niet mogelijk, maar ik heb duidelijk laten weten dat ik niet zonder werkend beeldscherm weg zou gaan. Na overleg heeft Mycom geprobeerd Iiyama te bellen wat uiteraard niet gelukt is. Ze hebben mij beloofd deze week nog te bellen en ik kon ondertussen een 15" scherm meekrijgen om mee te werken. De procedure zou ongeveer een week gaan duren dus ik ben erg benieuwd of ze het voor mekaar krijgen om een goed werkend beeldscherm te regelen. Ik heb al aangegeven dat ik (indien er problemen zijn met omruilen) genoegen neem met het nieuwere (goedkopere en 2ms tragere) broertje van mijn huidige beeldscherm ^^. Wordt vervolgd dus...

[ Voor 25% gewijzigd door Xirt op 07-11-2008 01:45 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

paQ

Dan heeft MyCom (na enig aandringen dan) wel even voor een eenvoudige tussenoplossing gezorgd. Niet top, maar werkbaar.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ZeroSixZero schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:45:
Ik heb een monitor van nog geen twee jaar oud via de garantie door Iiyama om laten ruilen. Ik zou een nieuwe monitor krijgen, maar na aansluiten is 10% van mijn scherm (links) geheel groenkleurig (lijkt een al defect exemplaar te zijn). Kabels schoonmaken etc. werkte niet dus ik zit nu met een monitor weermee ik nauwelijks/niet mijn werk kan doen. Ik heb al geprobeerd te bellen met het bedrijf (0900-monitor), maar het lijkt erop dat dit telefoonnummer enkel dient om mensen geld afhandig te maken (1,5 uur nog geen medewerker aan de lijn, 20 cent per minuut). Ook heb ik ge-e-maild, maar ik heb ook berichten online gevonden waarin geclaimd wordt dat er niet gereageerd wordt op deze e-mails. Heeft iemand enig idee hoe ik zo snel mogelijk in contact kan treden met dit bedrijf? Ik ben zelf niet erg bekend met de mogelijke juridische stappen, maar gezien ik mijn werk niet meer kan doen met de geleverde monitor overweeg ik wel om deze richting uit te gaan.
Een nieuw scherm krijg je zelden, normaal krijg je een ander hersteld scherm terug. En hoe je contact moet opnemen? Op dezelfde manier zoals je de garantie aangevraagd heb :)

March of the Eagles

• Xirt
De garantiemethode is ook nogal rommelig. Ik heb het formulier op de website van Iiyama ingevuld en zonder afspraak of enig bericht stond er opeens iemand met een beeldscherm voor de deur. Aangezien er verder niemand in huis verstand van zaken heeft is die persoon dus weggestuurd en hij zou de volgende dag terugkomen. Hele dag gewacht, maar geen bezoekers gehad... Drie dagen later werd ik uiteindelijk gebeld door het couriersbedrijf om een afspraak te maken: op die afspraak heb ik dus het nog defectere beeldscherm ontvangen. Aangezien ik nu toch echt duidelijk wil maken dat ik niet gediend ben van het leveren van een nog defecter scherm en het verrassen van mijn huisgenoten wilde ik graag 'persoonlijk' contact met het bedrijf. Helaas is dat dus niet mogelijk aangezien de telefoonlijn alleen bedoeld is om geld te verdienen.

Aangezien de reparatieservice van Iiyama duidelijk te wensen overlaat(als ze een half groen scherm over het hoofd zien is er iets goed fout) hoop ik op een nieuw scherm. Gezien het scherm niet meer geproduceerd wordt vrees ik echter dat het servicebedrijf van Iiyama (A Novo) gewoon beeldschermen ruilt tussen mensen en hoopt dat het goedkomt. In dat geval zou ik graag wat service van de kant van Mycom willen zien in de vorm van een vergelijkbaar exemplaar.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ZeroSixZero schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:53:
Aangezien de reparatieservice van Iiyama duidelijk te wensen overlaat(als ze een half groen scherm over het hoofd zien is er iets goed fout) hoop ik op een nieuw scherm.
Overal kunnen fouten gemaakt worden. Dat het toevallig bij jou fout gaat betekent niet dat de hele procedure slecht is.
Gezien het scherm niet meer geproduceerd wordt vrees ik echter dat het servicebedrijf van Iiyama (A Novo) gewoon beeldschermen ruilt tussen mensen en hoopt dat het goedkomt. In dat geval zou ik graag wat service van de kant van Mycom willen zien in de vorm van een vergelijkbaar exemplaar.
Waarom moet Mycom opdraaien voor een conflict tussen jou en Iiyama? :?

Je redeneert wel erg eenzijdig vanuit je eigen situatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ZeroSixZero schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:53:
De garantiemethode is ook nogal rommelig. Ik heb het formulier op de website van Iiyama ingevuld en zonder afspraak of enig bericht stond er opeens iemand met een beeldscherm voor de deur. Aangezien er verder niemand in huis verstand van zaken heeft is die persoon dus weggestuurd en hij zou de volgende dag terugkomen. Hele dag gewacht, maar geen bezoekers gehad... Drie dagen later werd ik uiteindelijk gebeld door het couriersbedrijf om een afspraak te maken: op die afspraak heb ik dus het nog defectere beeldscherm ontvangen. Aangezien ik nu toch echt duidelijk wil maken dat ik niet gediend ben van het leveren van een nog defecter scherm en het verrassen van mijn huisgenoten wilde ik graag 'persoonlijk' contact met het bedrijf. Helaas is dat dus niet mogelijk aangezien de telefoonlijn alleen bedoeld is om geld te verdienen.
Een gevalletje pech hebben, normaal krijg je een werkend scherm terug. Aangezien je niet kan/wil bellen, zou ik gewoon nogmaals een rma via de website aanvragen, met de melding dat je scherm groen vertoont. Dat scherm wordt asap weer omgeruild. Dat is de vlotste manier, als je gaat klagen gaat het allemaal veel langer duren.

March of the Eagles

• Xirt
Ik ben meestal maar enkele uren per week overdag thuis i.v.m. werk en studie dus als ik iemand een beeldscherm om komt ruilen zou ik dat graag van te voren horen. Het leek nu alsof er niets met de RMA aanvraag gedaan werd aangezien er behalve het plotseling verschijnen van een persoon van A Novo geen reactie was op de aanvraag. Het zou zelfs al beter zijn als er na het invullen zou zijn: "Ergens in de komende week komt een persoon van A Novo uw beeldscherm vervangen". Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Door de wachttijd zou ik, als ik nu dus weer een RMA aanvraag zou doen, dus minimaal een week lang het werk dat ik normaal 's avonds thuis moet doen niet kunnen doen: ik denk niet dat mijn klanten dat langer dan een paar dagen accepteren. Ten twee wil ik even aangeven dat het niet gaat om het willen of kunnen bellen hier: ik heb mij al bereid gesteld het bellen te proberen en ik had hier ook de tijd voor. Als er echter na twee sessies van 1,5 uur niet opgenomen wordt (wat gelijk staat aan het bedrag van 36 euro!!!) is de conclusie snel getrokken dat de 'extra service' voor zichtzelf moet betalen m.b.v. een niet-opneem-lijn. Betalen per minuut ok, daarbij uren laten wachten = nee.

De persoon die het beeldscherm kwam wisselen claimde dat het ging om een nieuw beeldscherm. Ondanks dat ik aangaf dat ik het raar vond dat er geen kabels in de (al geopende) doos zaten bleef hij deze claim volhouden. Als deze man gewoon had aangegeven dat het om een gerepareerd exemplaar ging dan had ik geen probleem er mee gehad, maar nu kreeg ik een al gebruikt kapot exemplaar terwijl deze afgezant mij voor probeerde te houden dat het ging om een nieuw werkend exemplaar. In zo'n geval daalt je vertrouwen in een dergelijk bedrijf enorm. Aangezien Iiyama mij in dit geval in de kou heeft laten staan heb ik mij gemeld bij Mycom waar ik het beeldscherm gekocht heb: dit is iets wat je normaal zou doen als er geen onsite garantie is vanaf de fabrikant. Ik vind het dus nogal raar dat ik volgens Gambieter maar gewoon genoegen moet nemen met de slechte services die geboden worden door Iiyama. Misschien dat hij rijk is, maar een nieuw beeldscherm is voor mij als student nog steeds een behoorlijke hap geld.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Normaal belt de koerierdienst eerst voor een afspraak, maar dat gebeurt wel eens niet (bij alle merken overigens, aangezien dit probleem enkel bij de koerierdienst ligt).
ik denk niet dat mijn klanten dat langer dan een paar dagen accepteren.
Dat is natuurlijk onzin, geen enkel bedrijf kan je de volgende dag een andere monitor bezorgen. Mijn ervaring is na drie of vier werkdagen (BenQ, Samsung). Als je echt 24u service wilt, moet je zo'n HP monitor met een eCare pack kopen. Kost veel geld, maar dan heb je binnen de 24 uur een oplossing voor je probleem.
De persoon die het beeldscherm kwam wisselen claimde dat het ging om een nieuw beeldscherm.
De koerierman weet doorgaans niet waarover het gaat, laat staan dat ze weten of het om een nieuw of hersteld scherm gaat ;)

March of the Eagles

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ZeroSixZero schreef op zondag 09 november 2008 @ 08:00:
Ik vind het dus nogal raar dat ik volgens Gambieter maar gewoon genoegen moet nemen met de slechte services die geboden worden door Iiyama. Misschien dat hij rijk is, maar een nieuw beeldscherm is voor mij als student nog steeds een behoorlijke hap geld.
Nergens wordt gezegd dat je genoegen moet nemen met de slechte service. Maar je moet wel realistisch zijn in je verwachtingen, en niet verwachten dat een winkel jou een nieuwe monitor gaat leveren omdat jij je niet kunt vinden in de procedure van Iiyama, of dat men de volgende dag al op de stoep staat omdat je een thuiswerker bent. Als je afhankelijk bent van de monitor voor werk, dan kun je niet met een standaardgarantie volstaan, en extra garanties kosten geld. Koop dan een tweedehands CRT monitor (hoeft niet meer dan een tientje te kosten) zodat je nooit zonder monitor zit :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Xirt
Hacku schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:43:
Normaal belt de koerierdienst eerst voor een afspraak, maar dat gebeurt wel eens niet (bij alle merken overigens, aangezien dit probleem enkel bij de koerierdienst ligt).

[...]

Dat is natuurlijk onzin, geen enkel bedrijf kan je de volgende dag een andere monitor bezorgen. Mijn ervaring is na drie of vier werkdagen (BenQ, Samsung). Als je echt 24u service wilt, moet je zo'n HP monitor met een eCare pack kopen. Kost veel geld, maar dan heb je binnen de 24 uur een oplossing voor je probleem.
Dit was meer een reactie op het feit dat ik 'nog maar een keer gebruik moet maken van de garantie'. Aangezien ik al een week had zittten wachten (met een werken scherm dat zoemde) ben ik dus naar Mycom gegaan omdat zij aan de servicelijn vertelden ze me wel verder konden helpen. Ik verwacht ook niet gelijk een nieuw scherm, maar ik verwacht wel dat een leverancier bij problemen meehelpt. Denk je eens in als dat niet zo zou zijn: je koopt een monitor die het niet blijkt te doen en je moet gelijk een week of meer wachten op een (mogeljik defecte) monitor van de fabrikant (want tja, na aankoop zit je meteen in je garantieperiode). Ik denk dat ik mijn computer in zou pluggen bij de winkel om de monitor te testen voor aankoop :p.
Pagina: 1