• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo mede tweakers,

Ik zit met een groot probleem, ik ben werkzaam op "een bedrijf" waar ik een banner voor heb gemaakt. (animatie)
In Firefox loopt de banner enorm goed zonder enig problemen, maar in Internet Explorer gaat het veel trager en zelfs met kwaliteits verlies.

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Afbeelding:

deleted

(note: wanneer ik het html instel loopt het filmpje niet vandaar direct link)

[ Voor 21% gewijzigd door forzabesiktas op 05-11-2008 12:26 ]

tikfouten? tjah..m..

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-01 20:52

RoyK

Hobby tekenaar

Misschien door het gewicht? Het bestandje is bijna een mb groot. Kan je dit niet kleiner krijgen?

Mijn portfolio op Instagram

• forzabesiktas
Ik heb het kleiner gemaakt. nu is het (uit men hoofd 1169x*) en ik heb het naar 300x* verkleint het blijft terug komen :)

tikfouten? tjah..m..

Verwijderd

Het bestand is echt veel te zwaar. Dat komt vooral door de combinatie van de gedetailleerde afbeelding en het GIF-formaat. GIF is met name geschikt voor grafische afbeeldingen met veel vlakken van dezelfde kleur, maar in mindere mate voor fotomateriaal e.d., gebruik daarvoor liever JPG dat met een ander compressieprincipe werkt.

Is dit de header van een website? Is het niet veel beter om de afbeelding in stukjes te hakken, bijvoorbeeld een achtergrondafbeelding met daar overheen twee kleinere plaatjes waar respectievelijk de animatie in het hoofd en de balk onderin in zitten?

• forzabesiktas
Ik ken geen andere bestand die een animatie kan draaien dan GIF. JPG is een "stilstaand formaat"

Het is een header ja, maar ik kan het bestand niet onafhankelijk maken van een apart bestand, het is namelijk een systeem (forum) waar ik niet 2 aparte afbeeldingen in kan proppen, alles moet in 1 GIF bestand gebeuren.

Ik ben op het moment een flash bestand aan het maken zodat het misschien nu wel gaat lukken.

tikfouten? tjah..m..

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

fatihbatur schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:16:
Ik heb het kleiner gemaakt. nu is het (uit men hoofd 1169x*) en ik heb het naar 300x* verkleint het blijft terug komen :)
ik bedoel niet het formaat, maar het gewicht. :) kan je hem niet opslaan in een iets lichtere versie?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

fatihbatur schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:03:
Ik ken geen andere bestand die een animatie kan draaien dan GIF.
Flash kan dit in een stuk minder dan 770KB :X

Anigifs zijn niet bedoeld voor animaties van dit formaat.

Professionele website nodig?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:03

Zerora

Ik Henk 'm!

Als de enige animatie is dat er een balkje van links naar rechts beweegt, zou je ook de de afbeelding in twee stukken kunnen hakken. Dus het balkje dat 'inlaad' als aparte afbeelding en dan het gedeelte erboven statisch maken.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• forzabesiktas
Middels al opgelost, GIF gesleept naar Flash en daar even de loop uitgezet met ()stop in laatste keyframe -> export movie :p tadaaaa opgelost thanks for the support :D

tikfouten? tjah..m..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05

crisp

Devver

Pixelated

ani-gifs kennen wel bepaalde optionele optimalisaties, zoals enkel per frame datgene opslaan dat ook echt wijzigt tov het vorige frame.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 05-11-2008 12:36 ]

Intentionally left blank

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

fatihbatur schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:27:
Middels al opgelost, GIF gesleept naar Flash en daar even de loop uitgezet met ()stop in laatste keyframe -> export movie :p tadaaaa opgelost thanks for the support :D
Goedzo! Hoeveel kb is de banner geworden?

Hou er wel rekening mee dat iemand die niet up to date is met flash de banner misschien niet ziet. Je zou dus een 2e banner mee kunnen laten draaien die zichtbaar wordt zodra flash niet aanwezig is op een computer.

• forzabesiktas
Het is jammer genoeg 2,5 MB.. weet iemand misgien hoe ik dit kan verkleinen?
En RoyK wat bedoel je met deze zin.

Citeer:

Hou er wel rekening mee dat iemand die niet up to date is met flash de banner misschien niet ziet. Je zou dus een 2e banner mee kunnen laten draaien die zichtbaar wordt zodra flash niet aanwezig is op een computer.

tikfouten? tjah..m..

Verwijderd

fatihbatur schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:03:
Ik ken geen andere bestand die een animatie kan draaien dan GIF. JPG is een "stilstaand formaat"

Het is een header ja, maar ik kan het bestand niet onafhankelijk maken van een apart bestand, het is namelijk een systeem (forum) waar ik niet 2 aparte afbeeldingen in kan proppen, alles moet in 1 GIF bestand gebeuren.

Ik ben op het moment een flash bestand aan het maken zodat het misschien nu wel gaat lukken.
Ik zeg niet dat je de animatie in JPG moet/kunt maken.
Ik zou een statische versie van de header opslaan als JPG en de oplichtende/schuivende elementen met twee losse GIF'jes er overheen zetten in de HTML.

Sla de header maar eens op als een statische GIF, dan nog zal hij asociaal zwaar zijn. Je moet gewoon JPG hebben voor de header en de animatie in losse GIF'jes onderbrengen. Het alternatief is een zwaar bestand en dat wilde je dus juist niet.

Er moet vast een manier zijn om wat extra HTML aan de template van je forum toe te voegen. Je beweert immers dat een Flash-versie een optie zou kunnen zijn en om deze te implementeren moet je toch echt in de HTML zijn.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

fatihbatur schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:02:
Het is jammer genoeg 2,5 MB.. weet iemand misgien hoe ik dit kan verkleinen?
En RoyK wat bedoel je met deze zin.

Citeer:

Ik ben geen kenner op web gebied, maar ik weet toevallig dat flash onderdelen niet weer gegeven worden als je geen flash, of geen juiste versie flash geïnstalleerd heb staan op je computer. Dus stel dat een leek die dat niet op orde heeft jouw website bezoekt met een flash banner, zal hij deze niet kunnen zien. Dat vlak waar je banner staat bljift leeg en waarschijnlijk krijgt de bezoeker ook nog een foutmelding. Dus kan je een gewone statische banner erbij zetten die de flash banner opvangt als hij het niet doet.

Maar, wil je persee naar een actieve banner toe?

• forzabesiktas
@ RoyK.

Ja ik weet wat je bedoelt, maar ik kan moeilijk nalopen of iedereen een flash erop heeft staan of juist niet.
Dit zie ik echter als "hun" probleem.

En het moet echt een actieve banner zijn. en zoals ik heb aangegeven ik kan maar 1 bestand gebruiken als header dus de optie, jpg en daarna 2 aparte GIF bestanden erover heen werkt niet.

Het is een heel ingewikkeld forum en wil er niet aan "rotzooien" anders ligt het zo hierzo plat.

tikfouten? tjah..m..

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
fatihbatur schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:27:
Ja ik weet wat je bedoelt, maar ik kan moeilijk nalopen of iedereen een flash erop heeft staan of juist niet.
Inderdaad. We maken met zijn allen nog steeds website's voor onszelf en niet voor een mogelijke bezoeker.
:X

Abort, Retry, Quake ???

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

@ RoyK.

Tja Fatihbatur, je begeeft je op het vlak webdesign. Daar moet je dus "rekening houden met" een heleboel zaken. Ziet de website er goed uit in Firefox en in Explorer (en nog een paar andere brouwsers) Alleen dat al is een hele klus. Je code moet dus op orde zijn. Is je website niet te zwaar met zware plaatjes of slechte code? Want slechte code of zware plaatjes maakt je website erg traag om in te lezen voor mensen met een langzame verbinding, die op hun werk zitten of mobiel internetten. Je moet dus in webdesign gedachten alles zo licht mogelijk houden als kan. En als iemand geen flash op zijn pc heeft, wat gebeurd en zeker op de werkvloer bij grote bedrijven waar de werknemers standaard pcjtes hebben staan, krijgt hij op jouw website rare open vlakken te zien. Niet echt netjes.

Al om al, webdesign/web-bouwen is een beroep waar veel mensen zich in vergissen.

Ik kan je verder niet helpen want ik mis de kennis op dit gebied. Maar doe jezelf een plezier en denk wat flexibeler op dit vlak! ;)

Verwijderd

En het moet echt een actieve banner zijn. en zoals ik heb aangegeven ik kan maar 1 bestand gebruiken als header dus de optie, jpg en daarna 2 aparte GIF bestanden erover heen werkt niet.

Het is een heel ingewikkeld forum en wil er niet aan "rotzooien" anders ligt het zo hierzo plat.
Wordt de complexiteit bepaald door het forum of door jouw beperkte kennis?
De tip die ik je geef is echt geen rocket science, voor zoiets heeft nog nooit iemand een nobelprijs gewonnen...

Als ik jou beredenering over Flash lees dan lijkt me de beste conclusie dat mensen maar gewoon meer geheugen en een betere grafische kaart moeten kopen als je animated GIF hapert. Probleem ook opgelost.

Prima dat je hier vraagt naar een oplossing van je probleem, maar helaas lijkt er geen oplossing te bestaan waarbij jij je minimaal hoeft in te spannen. Een kwalitatief eindproduct vereist soms wat creativiteit en geduld...
Pagina: 1