Ik ben nu al mijn brein aan het breken een paar dagen over het feit hoe ik het volgende kan configureren.
Ik heb ergens in een colo een PPTP VPN Server staan, hierop kan ik gewoon inloggen via het opzetten van de pptp client binnen windows echter wil ik dit nu vanuit mijn cisco router gaan laten doen.
Ik heb geprobeerd dit te doen via de vpdn mogelijkheden echter kennen die alleen maar l2tp en niet pptp.
Nu had ik via cisco gevonden dat het via de volgende config zou moeten kunnen werken.
De rest is wel gewoon bereikbaar echter die alleen de optie om pptp te gebruiken niet. Ik draai op een Advanced Security IOS 12.4(22)T.
Kortom hoe krijg ik het nu voor mekaar om mijn cisco router de PPTP VPN op te zetten naar de PPTP Server ?
Ik heb ergens in een colo een PPTP VPN Server staan, hierop kan ik gewoon inloggen via het opzetten van de pptp client binnen windows echter wil ik dit nu vanuit mijn cisco router gaan laten doen.
Ik heb geprobeerd dit te doen via de vpdn mogelijkheden echter kennen die alleen maar l2tp en niet pptp.
Nu had ik via cisco gevonden dat het via de volgende config zou moeten kunnen werken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| ! service internal <== Echter dit commando kent hij niet ! no ip gratuitous-arps ! ip multicast routing ! vpdn enable ! vpdn-group 1 request-dialin protocol pptp <=== Hier heb ik alleen L2TP availible rotary-group 0 initiate-to ip xx.xx.xx.xx ! interface Dialer0 mtu 1450 ip address negotiated ip pim dense-mode encapsulation ppp dialer in-band dialer idle-timeout 0 dialer string 123 dialer vpdn dialer-group 1 no cdp enable ppp pfc local request ppp pfc remote apply ppp encrypt mppe auto ppp chap hostname xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ppp chap password 0 xxxxxxxxxxxxxx ! dialer-list 1 protocol ip permit |
De rest is wel gewoon bereikbaar echter die alleen de optie om pptp te gebruiken niet. Ik draai op een Advanced Security IOS 12.4(22)T.
Kortom hoe krijg ik het nu voor mekaar om mijn cisco router de PPTP VPN op te zetten naar de PPTP Server ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."