• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ik ben nu al mijn brein aan het breken een paar dagen over het feit hoe ik het volgende kan configureren.

Ik heb ergens in een colo een PPTP VPN Server staan, hierop kan ik gewoon inloggen via het opzetten van de pptp client binnen windows echter wil ik dit nu vanuit mijn cisco router gaan laten doen.

Ik heb geprobeerd dit te doen via de vpdn mogelijkheden echter kennen die alleen maar l2tp en niet pptp.

Nu had ik via cisco gevonden dat het via de volgende config zou moeten kunnen werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
!
service internal <== Echter dit commando kent hij niet
!
no ip gratuitous-arps
!
ip multicast routing
!
vpdn enable
!
vpdn-group 1
request-dialin
protocol pptp <=== Hier heb ik alleen L2TP availible
rotary-group 0
initiate-to ip xx.xx.xx.xx
!
interface Dialer0
mtu 1450
ip address negotiated
ip pim dense-mode
encapsulation ppp
dialer in-band
dialer idle-timeout 0
dialer string 123
dialer vpdn
dialer-group 1
no cdp enable
ppp pfc local request
ppp pfc remote apply
ppp encrypt mppe auto
ppp chap hostname xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ppp chap password 0 xxxxxxxxxxxxxx
!
dialer-list 1 protocol ip permit

De rest is wel gewoon bereikbaar echter die alleen de optie om pptp te gebruiken niet. Ik draai op een Advanced Security IOS 12.4(22)T.

Kortom hoe krijg ik het nu voor mekaar om mijn cisco router de PPTP VPN op te zetten naar de PPTP Server ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

AFAIK: Niet.
PPTP is een microsoft eigen VPN implementatie. L2TP is gewoon een standaard. Wat je kan doen is op je VPN server een extra L2TP inkomende verbinding accepteren, maar dat is dan allemaal onversleuteld verkeer.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vicariously I live while the whole world dies

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:46:
AFAIK: Niet.
PPTP is een microsoft eigen VPN implementatie. L2TP is gewoon een standaard. Wat je kan doen is op je VPN server een extra L2TP inkomende verbinding accepteren, maar dat is dan allemaal onversleuteld verkeer.
Asl ik toch met VPN moet gaan sleutelen op de server zal het een ipsec tunnel worden, echter beheer ik deze niet dus dat moet weer aangevraagt worden in ieder geval bedankt. Helaas vermoede ik al dat pptp zo ie zo niet mogelijk was.
Bedankt voor de link maar dat is informatie als je je cisco router als server wilt configureren i.c.m. pptp windows client, dus precies omgekeerd wat er gevraagd word.

Verwijderd

De cisco routers ondersteunen sowieso wel PPTP, (als "server") heb het eigenlijk nooit getest zoals jij het wilt gebruiken.

Misschien dat je een ander IOS image nodig hebt. wat is het type nr van de router?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:05:
De cisco routers ondersteunen sowieso wel PPTP, (als "server") heb het eigenlijk nooit getest zoals jij het wilt gebruiken.

Misschien dat je een ander IOS image nodig hebt. wat is het type nr van de router?
2821 en nee ook met een ander type IOS werkt het niet ;) Heb gisteravopnd weer behoorlijk wat uurtje doorgebracht maar geen resultaat helaas.

Pagina: 1