Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum/feat] afsplitsen gebruiksvriendelijker maken ?

Pagina: 1
Acties:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Ik heb net een hele hoop replies van een topic afgesplitst naar een nieuw topic.
Daarbij kwam ik tot de volgende vaststelling:

- het zou handig zijn dat de berichten die onder het eerste bericht staan die je aanvinkt om af te splitsen, by default ook aangevinkt worden om 'te verplaatsen'.
In de meeste gevallen gaat het vanaf ongeveer het eerste bericht dat je aangevinkt hebt, toch maar verder offtopic. (Anders zou je niet beslissen om een discussie af te splitsen)
- het zou ook handig zijn als het forum waarin het nieuwe topic moet komen (indien je afsplitst naar een nieuw topic, by default ingevuld is. (Bv hetzelfde forum als het forum waar het bericht nu staat, ik denk dat je in de meeste gevallen toch gaat afsplitsen naar een nieuw topic dat (tenminste) in dezelfde 'hoofdgroep' komt te staan).

https://fgheysels.github.io/

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat lijken mij ook twee kleine verbeteringen die het wel wat vriendelijker kunnen maken :) Vooral met de eerste, dan vergeet je tenminste niet meer zo snel een post.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mij lijkt een feature om een range te selecteren handiger, want ik kan me voorstellen dat je soms een aantal reacties naar TC wilt gooien die ergens tussen staan.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De vraag is natuurlijk hoe je dat selecteren van een range gebruikersvriendelijker kunt maken ;) Want een range selecteren kun je nu ook wel.

Of begrijp ik je suggestie verkeerd?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je moet nu toch elke post afzonderlijk selecteren voor zover ik weet (ik gebruik die knopjes nooit tenslotte)?
Het lijkt mij iig handiger als er op de een of andere manier een mogelijkheid is om de eerste en de laatste post te kunnen selecteren en dat alle tussengelegen posts dan mee komen. Hoe dat gebruikersvriendelijk moet, geen idee :P

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Erkens schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:48:
Je moet nu toch elke post afzonderlijk selecteren voor zover ik weet (ik gebruik die knopjes nooit tenslotte)?
Het lijkt mij iig handiger als er op de een of andere manier een mogelijkheid is om de eerste en de laatste post te kunnen selecteren en dat alle tussengelegen posts dan mee komen.
Ook goed, al denk ik dat het misschien makkelijker is om toch alle posts te selecteren, en diegene die je dan niet moet hebben, vink je weer af ...
Hoe dat gebruikersvriendelijk moet, geen idee :P
't is nochtans jouw probleem hoor .... :+

https://fgheysels.github.io/

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

whoami schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:50:
Ook goed, al denk ik dat het misschien makkelijker is om toch alle posts te selecteren, en diegene die je dan niet moet hebben, vink je weer af ...
mja, nogmaals ik ben niet iemand die met die functies werkt, jullie zullen het wel beter weten wat dat betreft ;)
't is nochtans jouw probleem hoor .... :+
Ik vind van niet :Y) :P

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Eerste vinkje selecteerd alles tot het einde van het topic, het tweede vinkje deselecteert alles weer naar onder toe. Zo moeilijk is zo'n oplossing toch niet?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dirk schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:54:
Eerste vinkje selecteerd alles tot het einde van het topic, het tweede vinkje deselecteert alles weer naar onder toe. Zo moeilijk is zo'n oplossing toch niet?
De vraag is juist of dit gebruiksvriendelijk/duidelijk is ;) Ik kan me namelijk ook voorstellen dat je bijvoorbeeld 2 posts wilt afsplitsen maar niet de posts daartussen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, moeilijk. Aan de ene kant heb je soms dat je 'de rest' van een topic weg wilt moven, maar soms ook een range in een topic, en de vraag is dan hoe je dat tof weer kan geven?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je zou toch e.e.a. met shift kunnen afvangen om tussenliggende posts te kunnen selecteren, en een inverse-knop toevoegen, ik roep maar wat?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Ik werk zelf ook regelmatig met de react forumadmin op een ander forum maar kan me toch voorstellend dat je toch vaak specifieke posts wil verwijderen en dat dat lang niet altijd een aansluitende range is. Als je toch de posts langs moet om te kijken welke wel en niet geselecteerd moet worden kan je net zo goed ook de posts per stuk blijven selecteren.

Wat ik er wel bij zou kunnen bedenken is dat in plaats van selectboxen, de hele posts een soort van klikbaar zouden worden (als vinkje in forumadmin aan staat) en dat je dan met shift en ctrl klik acties ranges zou kunnen selecteren. Daarbij zou je dan de posts ook nog afwijkend kunnen kleuren. Dat zou redelijk intuïtief kunnen werken naar mijn gevoel.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Vergeet niet dat het selecteren van een range alleen dan effectief is als alle betreffende posts ook op 1 pagina staan.

Intentionally left blank

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:00:
Vergeet niet dat het selecteren van een range alleen dan effectief is als alle betreffende posts ook op 1 pagina staan.
Dat hangt ervan af hoe je je range selector uitvoert. Als je die op basis van datum en tijd uitvoert, dan gaat je argument niet op. Dan kun je namelijk alle messages uit een bepaald topic die binnen die range vallen pakken en afsplitsen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:19:
[...]

Dat hangt ervan af hoe je je range selector uitvoert. Als je die op basis van datum en tijd uitvoert, dan gaat je argument niet op. Dan kun je namelijk alle messages uit een bepaald topic die binnen die range vallen pakken en afsplitsen.
De vraag is dan hoeveel tijd het kost om die 'range' te bepalen tegenover de tijd die het normaliter kost om die messages 1 voor 1 te selecteren. En hoe vaak komt het voor dat je /veel/ berichten wilt afsplitsen?

Intentionally left blank

Pagina: 1