Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2007] < teken voor automatische hoofdstukken

Pagina: 1
Acties:

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:48
Goedemorgen,

Ik heb een vervelend probleempje in Word 2007. Ik ben bezig met mijn scriptie en ik wil dat er in de koptekst de hoofdstuknaam komt. Geen probleem, met {STYLEREF "Kop 1"} lukt dit uitstekend op een ding na.
Ik heb twee hoofdstukken, namelijk de inhoudsopgave en de bibliografie, die automatisch door Word aangemaakt worden. Nu doet Word er een <-teken voor die tekst in de koptekst, dus <Inhoudsopgave en <Bibliografie. Hebben jullie enig idee waarom? En belangrijker, hoe kan ik het oplossen?

Voorbeeld online staat hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjeik op 07-11-2008 09:13 ]

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Sjeik
Niemand enig idee?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan kijken naar je ToC style?

Maar ik snap even niet wat je bedoelt. Heb je een printscreen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met deze beschrijving zie ik het niet voor me en als ik het probeer na te doen gebeurt het niet. Inhoudsopgave is immers geen Kop1. Zou je misschien een uitgekleed voorbeeld online kunnen zetten?

Eenvoudigste manier om het op te lossen is trouwens die twee koppen handmatig zetten (na aangegeven te hebben dat je die secties een afwijkende koptekst wil geven).

edit:
Zeg ik opeens te laat.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 06-11-2008 10:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sjeik
Bedankt voor de reacties. Voorbeeld online staat hier. Die oplossing van F_J_K is inderdaad mogelijk maar erg mooi is dat natuurlijk niet. Als ik dan wat ga aanpassen moet ik nog twee andere plekken veranderen. Iemand dus nog een beter idee?

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Ik heb een soort van work-around voor je gevonden... Mits dit niet de rest van je document overhoop gooit natuurlijk.

1. Docx 2007 bewerken, totdat je een printje nodig hebt
2. Docx 2007 opslaan natuurlijk, je wilt je werk niet kwijtraken
3. Nogmaals oplaan, nu als Word 97-2003 formaat. Office geeft een melding dat kop-teksten niet meer automatisch worden aangepast - accepteren.
4. Doc '97 bestand openen, behold: de vreemde tekens zijn verdwenen
5. Printen
6. Docx 2007 openen en verder werken ... repeat as needed

[ Voor 4% gewijzigd door frankvdtillaart op 07-11-2008 09:30 ]

Happy Blessings <3

• Sjeik
RedSoniq schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:29:
Ik heb een soort van work-around voor je gevonden... Mits dit niet de rest van je document overhoop gooit natuurlijk.

1. Docx 2007 bewerken, totdat je een printje nodig hebt
2. Docx 2007 opslaan natuurlijk, je wilt je werk niet kwijtraken
3. Nogmaals oplaan, nu als Word 97-2003 formaat. Office geeft een melding dat kop-teksten niet meer automatisch worden aangepast - accepteren.
4. Doc '97 bestand openen, behold: de vreemde tekens zijn verdwenen
5. Printen
6. Docx 2007 openen en verder werken ... repeat as needed
Haha, dat is een geniale oplossing :+ Maar helaas, dit werkt ook niet. De vergelijkingen die ik in mijn verslag heb staan worden helemaal raar. De helft van deze vergelijking valt weg.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sjeik schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:15:
Bedankt voor de reacties. Voorbeeld online staat hier. Die oplossing van F_J_K is inderdaad mogelijk maar erg mooi is dat natuurlijk niet. Als ik dan wat ga aanpassen moet ik nog twee andere plekken veranderen. Iemand dus nog een beter idee?
Ik zie niks, omdat de style references er niet in zitten ;)

Maak er eens een pdf van of een printscreen. Dat praat wat makkelijker :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Sjeik schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:52:
[...]

Haha, dat is een geniale oplossing :+ Maar helaas, dit werkt ook niet. De vergelijkingen die ik in mijn verslag heb staan worden helemaal raar. De helft van deze vergelijking valt weg.
In OpenOffice 3 opnenen helpt ook niet, bovendien verwacht ik dan alleen maar nog meer problemen met je vergelijkingen.

Ook googlen helpt me niet verder hiermee. Sorry, je bent weer op jezelf aangewezen ... of een van onze geweldige tweaker-vrienden natuurlijk !

Happy Blessings <3

Verwijderd

@BtM909 : de stylerefs zitten er wel in hoor, met alt+F9 zie je ze onmiddellijk in de koptekst staan ("koptekst" zoals in kop- en voettekst)
alleen : wanneer ik het bestand open in word 2002 (met docx importfilter) dan geeft word de tekst weer zoals het hoort zonder het <-teken, bij mij is het document dus gewoon in orde.
probeer eens de stijl van de koptekst (Koptekst2) opnieuw aan te maken, of tenminste niet te baseren op de "no spacing"-stijl.
hebben toevoeging van /l of /t of andere switchcombinaties aan het styleref veld een effect?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In OFF2k7 daarentegen heb ik hetzelfde --> bugje ontdekt. Laat het MS even weten :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sjeik
Hier zijn de screenshotjes: Afbeeldingslocatie: http://sjeik.openhost.nl/probleem.jpg
Toevoegen van schakelopties hebben geen effect. Ook een helemaal leeg document met andere lettertypes heeft dit probleem.
Als je een veld maakt met een referentie naar een automatisch hoofdstuk krijg je dus een < voor de naam... Behoorlijk suf! Ik zal eens aan Microsoft vragen waarom dat zo is :P
Bedankt voor de hulp iig.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:01:
@BtM909 : de stylerefs zitten er wel in hoor, met alt+F9 zie je ze onmiddellijk in de koptekst staan ("koptekst" zoals in kop- en voettekst)
Dit zie ik in Office'07: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cuyFSweAluAZzuTvCtfqdLKK/full.gif

Ik zie dus ook geen vreemd teken voor de kop :)

Verwijderd

als je het bestand herbenoemt naar zip kan je de individuele xml bestanden met notepad of iets dergelijks bewerken. probeer eens het volgende :
- herbenoem test.docx naar test.zip
- open en navigeer binnen het zip bestand naar word\Header1.xml
- vervang
code:
1
<w:t>\&lt;  Inhoudsopgave</w:t>
door
code:
1
<w:t>Inhoudsopgave</w:t>

- opslaan, sluiten en terug herbenoemen naar docx, openen met word. resultaat?

• Sjeik
BtM909 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:25:
[...]

Dit zie ik in Office'07: [afbeelding]

Ik zie dus ook geen vreemd teken voor de kop :)
Waarschijnlijk heb je de Engelse office dan en zou je referentie Header 1 ipv Kop 1 moeten zijn denk ik.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:37:
als je het bestand herbenoemt naar zip kan je de individuele xml bestanden met notepad of iets dergelijks bewerken. probeer eens het volgende :
- herbenoem test.docx naar test.zip
- open en navigeer binnen het zip bestand naar word\Header1.xml
- vervang
code:
1
<w:t>\<  Inhoudsopgave</w:t>
door
code:
1
<w:t>Inhoudsopgave</w:t>

- opslaan, sluiten en terug herbenoemen naar docx, openen met word. resultaat?
Word is zo eigenwijs... Hij zet de < er direct in terug... Wel een mooie oplossing anders!

Pagina: 1