Met iDeal Creditcard transacties binnen minuten betalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik wordt een beetje moe van al die virtuele wallets, gebruik ondertussen al PayPal en ClickAndBuy en ik kan nog geen boek kopen op Amazon :( Wie moet ik nog meer allemaal toegang geven tot mijn betaalrekening...hoeveel wachtwoorden moet ik nog meer onthouden grrrr..

En NEE ik wil geen normale CreditCard waar ik zoveel per jaar voor moet betalen!

Wat ik wil, iets kopen in het buitenland en meteen betalen zonder extra kosten. En dus ook niet de ellende van een internationale geld transfer van je bankrekening waar 3 dagen voor staat. En overal te kunnen betalen.

PayPal, als je bankrekening is gekoppeld kun je buitenlandse aankopen meteen laten opsturen omdat de betaling verzekerd is en wel in orde komt. Voordeel, je hebt een bevestigings methode alla iDeal. Nadeel, veel sites Amazon, Goksites ondersteunen PayPal niet.

ClickAndBuy, bijna ideaal want je kunt bij alle sites die ClickAndBuy ondersteunen betalen met iDeal, en dit allemaal dus realtime waar ook ter wereld als het máár ClickAndBuy ondersteund. Nadeel, er zijn maar weinig webwinkels die dit ondersteunen, en Amazon ondersteund het niet.

Wat zoek ik, een soort CreditCard die je met iDeal kunt opladen zodat je overal ter wereld kunt kopen bij bedrijven die een CreditCard ondersteunen. Je zult dan eerst handmatig het bedrag met iDeal op je CreditCard rekening moeten zetten wat betekend dat je de veiligheid van iDeal met de flexibiliteit van een CreditCard hebt. En dit allemaal zonder vaste maandelijkse / jaarlijkse kosten. Kent iemand zo'n product???

Ik heb een paar producten gevonden, Neteller en WireCard, alleen kan ik er te weinig info van vinden. Weet iemand of deze producten aan mijn wens voldoen? Iemand ervaring met deze producten?

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
Redlion schreef op woensdag 05 november 2008 @ 03:56:
Wat zoek ik, een soort CreditCard die je met iDeal kunt opladen zodat je overal ter wereld kunt kopen bij bedrijven die een CreditCard ondersteunen. Je zult dan eerst handmatig het bedrag met iDeal op je CreditCard rekening moeten zetten wat betekend dat je de veiligheid van iDeal met de flexibiliteit van een CreditCard hebt. En dit allemaal zonder vaste maandelijkse / jaarlijkse kosten. Kent iemand zo'n product???
Nee, dat gaat er niet zijn. Wat je wilt is namelijk een creditcard. Je redenering van de extra kosten is een beetje een drogredenering, want de banken pakken hun geld bijvoorbeeld via de wisselkoersen, die voor de klant ongunstiger uitpakken.

Gezien de extra bescherming tegen faillisementen en oplichting die bij een creditcard horen, kan ik je aanraden toch een creditcard te nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
20 euro per jaar is niet te betalen? :?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:10

Pogostokje

* twiet *

Wirecard is een gratis Mastercard creditcard zolang je niet fysiek de kaart in handen wilt hebben (die kost namelijk wel geld). Prima dus voor online betalingen waarbij je alleen getalletjes hoeft in te vullen.

Het is geen krediet, je moet dus eerst storten voor je het kunt uitgeven. Daar zit ook meteen een stukje bescherming: er kan niet meer af dan wat je er op zet. Beetje zoals Paypal dat dus ook doet.

Voor jou wellicht minder interessant, want opwaarderen kan alleen via een andere creditcard of via een bank overboeking naar Duitsland (die enkele dagen duurt). En, ze plukken bij elke opwaardering een percentage van het bedrag, minimaal 1 euro.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk hier eens:
https://www.lasercards.nl/index.jsp?pagina=visa.jsp
Er zijn kaarten bij welke gratis zijn als je voor minimaal een x bedrag per jaar met de kaart besteed.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 15:46

Brons

Fail!

Een CC is vele malen goedkoper als je regelmatig betalingen via PayPal in het buitenland doet. PayPal rekent woekerwisselkoersen, CC maatschappijen een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nare man schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:12:
Als je student bent kost het helemaal geen drol. 3,40 voor een jaar bij de Rabo.

Maar ik snap de frustratie wel bij de TS. Ik wil ook geen creditcard en kan hierdoor niet bij Amazon kopen. Ik vind het best gek dat ze b.v. geen amazon.nl met Ideal ondersteuning hebben. Of dat ze gewoon Paypal ondersteunen (ze waren geloof ik zelf bezig met een soort Paypal variant).

[ Voor 37% gewijzigd door Noork op 05-11-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Noork schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:52:
[...]

Als je student bent kost het helemaal geen drol. 3,40 voor een jaar bij de Rabo.

Maar ik snap de frustratie wel bij de TS. Ik wil ook geen creditcard en kan hierdoor niet bij Amazon kopen. Ik vind het best gek dat ze b.v. geen amazon.nl met Ideal ondersteuning hebben. Of dat ze gewoon Paypal ondersteunen (ze waren geloof ik zelf bezig met een soort Paypal variant).
Kleine correctie, het is 3,30 per kwartaal:
Rabo StudentenPakket met Europas en Rabocard creditcard (alleen voor hbo- of wo- studenten) € 3,30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
swtimmer schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:36:
[...]
Kleine correctie, het is 3,30 per kwartaal:
[...]
Ah ja inderdaad. 3,40 is overigens het tarief voor 2009. Niet dat het veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17
Neteller biedt (sinds kort) inderdaad ook zowel een virtuele als plastic Mastercard debit(!)card aan.

Nadelen van de Neteller card:
- Debitcard, dus eerst storten, dan betalen (misschien wel 'veiliger').
- Geen enkele garantie over je tegoeden, als de boel falliet gaat ben je je kaartbalans kwijt.
- Plastic card is gratis, maar heeft een dormancy fee (kaart niet gebruiken kost je alsnog 4 euro per maand).
- Je zult de verificatieprocedure van Neteller moeten doorlopen om uberhaupt een account te kunnen openen (identificatie + telefonische verificatie).
- Dit is in ieder geval zo voor de 'oude' Netellercard: Buitenlandse debitcard, dus vaak geweigerd door Nederlandse online shops ivm. potentiële fraude.

Ik zou dus gewoon voor ~12 euro per jaar (Rabo/Postbank in ieder geval) bij je bank een creditcard nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Redlion:

vind je 13,20 (3,30 per kwartaal 2008) / 13,60 euro (3,40 per kwartaal 2009) om 12 maanden, 52 weken, dag in dag uit er gebruik van te kunnen maken van dusdanig hoge proportie dat je weigert dat te betalen?

Nu weet ik niet hoeveel Visa en andere creditcardmaatschappijen vragen maar ik vind een dergelijk bedrag in schril contrast staan met de mogelijkheden die je krijgt. Als ik een willekeurige nieuwe game voor de xbox 360/PS3 koop ben ik 60/65 euro kwijt in een Nederlandse winkel. (platina en classic buiten beschouwing gelaten) Als je dankzij die CC die je grofweg 13,50 euro per jaar kost diezelfde game voor 45 euro bezorgd kunt krijgen ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je dat niet doet wanneer de mogelijkheid er wel voor bestaat? Met 1 gloednieuwe game heb je die jaarlijkse kosten voor een CC er al uit. (60-45=15 euro bespaart, 65-45=20 euro bespaart)

En dan praat ik nog alleen maar over games. Maar wat denk je van al het andere dat je kunt kopen? Er zijn zoveel dingen die je dankzij de CC goedkoper kunt aanschaffen dan wanneer je er geen 1 hebt. Bij de PS3 kun je PSN games aanschaffen dankzij die CC, anders moet je omslachtig in Amerika via paypal een prepaid kaart proberen te kopen en te hopen dat die geaccepteerd wordt op jouw Europese PS3 met Amerikaanse PSN account.

Ik heb een Rabocard en omdat ik student ben betaal ik dus 13,20 euro per jaar om het te gebruiken. Wat de kosten zijn wanneer je geen student meer bent weet ik niet, maar dan nog (ze zullen vast hoger liggen) blijf ik er 1 gebruiken. Hij komt in meerdere situaties van pas. Zoals op vakantie wanneer je je huurauto wilt parkeren in een stad, parkeergeld moet betalen, erachter komt geen contant geld bij je te hebben en toch wilt parkeren. Dat is mij/mijn zus/ma overkomen toen we in Stockholm waren vorig jaar. Het was omdat ik een creditcard heb, anders moesten ze eerst op zoek naar een winkel om hetzij briefpapier stuk te maken in klein geld of naar een bank om eerst geld te pinnen. Of wat te denken wanneer je geen beltegoed meer hebt op je mobiel, je toch in het buitenland begeeft op vakantie en je met pech nog net een wegrestaurant o.i.d. kunt bereiken? Dan wil je het thuisfront opbellen, vertellen wat er aan de hand is. Veel telefooncellen accepteren ook een CC.

Nu wil ik je geen CC aanpraten, maar het is wel handig om er 1 te hebben. Dat je dan verhalen hoort dat mensen te laconiek omspringen met een CC en zich daardoor in de schulden steken omdat je alles kunt afrekenen met de CC en het wordt toch pas later geincasseerd van je betaalrekening... Tja, dat is aan jezelf om te beslissen of je er mee om kunt springen. Bovendien, als je gewoon bijhoudt wat je gekocht hebt, hoeveel dat kost, dan kun je ruim van te voren ervoor zorgen dat er genoeg saldo op je rekening staat op het moment dat je bank het saldo van je CC komt innen. Daarnaast beperken de banken/creditcardmaatschappijen je CC met een limiet. Zo is mijn bestedingslimiet met mijn Rabocard 1000 euro. En aan die limiet heb ik ruim voldoende, sterker nog, de periode dat ik nu een creditcard gebruik (is ondertussen 3,5 jaar) ben ik nog nooit aan die limiet gekomen. Zit er altijd onder, het gaat om "kleine" aankopen die ik lager in prijs kan aanschaffen.

Verder zijn CC's wijd verbreid algemeen geaccepteerd, kun je gedane transacties betwisten achteraf, worden aankopen verzekerd en noem het maar. Er bestaat natuurlijk een potentieel risico dat ze jouw CC leeg trekken/scammen/noem het maar, maar vandaar dat ze maanden geleden de pincode voor een CC hebben geintroduceerd. Tis alsware bijna een pinpas geworden, met als verschil dat het 1 maand nadien pas wordt afgetrokken van je rekening en dat je voor die dienst dus per kwartaal betaald. Als je verstandig om kunt gaan met geld zie ik niet waarom een CC niet van pas zou komen. Ik zie de mogelijkheden die ik nu aangrijp dankzij mijn CC en dat ik er dan per kwartaal een paar euro voor moet betalen, bij het BKR geregistreerd sta (dat wordt daar toch ook genoteerd lijkt me?) e.d. maakt mij vrij weinig uit. Het heeft mijn betalingsmogelijkheden verruimd en daarmee mijn bestedingen goedkoper/uitgebreid gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de vele reacties!!!

Ik heb me nog steeds kunnen redden zonder CC maar het is wel altijd lastig, zeker als je buitenlandse transfers wilt doen, het opsturen van een product duurt al langer, als je dan ook nog moet wachten tot je geld daar is voordat ze het opsturen...

Het is net al die kleine bijdrages overal per maand...en het feit dat er in NL iets negatiefs over CC hangt.

Uiteindelijk worden al die kleine beetjes ook steeds meer, maar een CC lijkt me een goede inverstering, zeker omdat ik meer wil gaan bestellen bij een bedrijf dat alleen maar banktransfers en CC accepteerd. En het zijn meestal idd geen grote bedragen. En zo te horen heeft niemand zeer slechte ervaringen met een CC.

En 20 euro dat is idd nog wel te overzien. Nu alleen een vraagje, ik heb nu mijn bankrekening gekoppelt aan mijn PayPal, maar krijg je met een CC betere valuta koersen? Nog meer voordelen?

Op naar de Rabo!

[ Voor 11% gewijzigd door Redlion op 06-11-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Thralas schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:55:
Neteller biedt (sinds kort) inderdaad ook zowel een virtuele als plastic Mastercard debit(!)card aan.
Die kaart heb ik :) Maar dat werkt niet helemaal bij Amazon. :/
Ik heb alle gedoe doorgelopen bij Neteller, dus bellen etc. Toen heb ik die Netellercard aangevraagd, na een paar weken kreeg ik een telefoontje dat ik een kopie van een ID kaart én een recent afschrift van een bankrekening of creditcard moest e-mailen naar Neteller om m'n persoonsgegevens en m'n adres te kunnen controleren. Alles gedaan, kaart ontvangen, +/- $200,- erop gestort en bij Amazon aan het shoppen geslagen, bestelling geplaatst, Netellerkaart als betaalkaart ingevuld.

Dag later kreeg ik een mail van Amazon, of ik wel even een recent afschrift van die Netellerkaart naar Amazon wilde faxen zodat Amazon mijn adresgegevens kon nakijken. Ik heb bij Amazon tot drie keer toe uitgelegd hoe die kaart werkt maar Amazon blijft rbij dat ik een recent afschrift moet faxen. Ook bij Neteller aangekaart en nagevraagd hoe dat nou zit met de adresverificatie. Dat is dus alleen om een adres te hebben waar die kaart heen gaat.
Uit arrenmoede heb ik de € 200,- hier maar gepind, dat kan namelijk wel. Heb de bestelling bij Amazon met mijn ABN Amro creditcard betaald en binnen een dag waren de eerste 2 pakketjes onderweg.

Dus:
[...]
Ik zou dus gewoon voor ~12 euro per jaar (Rabo/Postbank in ieder geval) bij je bank een creditcard nemen.
Dat is idd het beste en meest verstandige idee, kan iig een boel gezeur schelen. :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:20
King Nothing schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:11:
[...]

Die kaart heb ik :) Maar dat werkt niet helemaal bij Amazon. :/
Ik heb alle gedoe doorgelopen bij Neteller, dus bellen etc. Toen heb ik die Netellercard aangevraagd, na een paar weken kreeg ik een telefoontje dat ik een kopie van een ID kaart én een recent afschrift van een bankrekening of creditcard moest e-mailen naar Neteller om m'n persoonsgegevens en m'n adres te kunnen controleren. Alles gedaan, kaart ontvangen, +/- $200,- erop gestort en bij Amazon aan het shoppen geslagen, bestelling geplaatst, Netellerkaart als betaalkaart ingevuld.

Dag later kreeg ik een mail van Amazon, of ik wel even een recent afschrift van die Netellerkaart naar Amazon wilde faxen zodat Amazon mijn adresgegevens kon nakijken. Ik heb bij Amazon tot drie keer toe uitgelegd hoe die kaart werkt maar Amazon blijft rbij dat ik een recent afschrift moet faxen. Ook bij Neteller aangekaart en nagevraagd hoe dat nou zit met de adresverificatie. Dat is dus alleen om een adres te hebben waar die kaart heen gaat.
Raar, ik heb ook Neteller en ben er goed over te spreken, In de afgelopen 3 weken al 2 maal iets bestelt bij Amazon, waarvan 1keer afgerekend met de Plastic kaart, en 1 keer met dat virtuele ding van ze, werkte prima, de boeken netjes binnen gekregen :) . Alleen de activatie procedure duurde wat lang (totaal zo'n 7 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 10:57

beany

Meeheheheheh

nare man schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:12:
Opzich wel, maar toch blijf ik het vreemd vinden. Ik moet betalen om te kunnen betalen. Ik snap ook wel dat een CC een product/dienst is en dat de CC maatschappijen geld willen verdienen. Maar toch blijft het vreemd voelen. Net zoals bij de ABN/Amro waar je (vroeger) 25 euro moest betalen om een rekening te openen. Hallo, ik breng mijn geld bij jullie, en daar moet ik voor betalen :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 17:24
CC is zeker handig, maar ik hoor hier niemand over de 17% rente die je betaalt over bedragen die langer dan 1 maand open staan: dat is dus € 170,- / jaar als je gemiddeld € 1000,- rood staat op je CC. Bij de Rabo kan je in ieder geval je CC koppelen aan je betaalrekening zodat je op een vaste dag in de maand je CC weer op € 0,- zet, erg aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Daarom moet je je cc ook alleen maar gebruiken omdat het een handig betaalmiddel is, en niet om jezelf in de schulden te steken. Er wordt inderdaad een woekerrente berekend over je schulden, maar als je zorgt dat die schulden niet ontstaan dan is er niks aan de hand en heeft een creditcard alleen maar voordelen.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
www.wirecard.com/wirecard veel makkelijker en veel veiliger. Werkt prima en is voor een bedrijf als Amazon niet te onderscheiden van een echte CC. Enige nadeel je moet ong 5 werkdagen wachten tot je geld er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
lammert schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:32:
CC is zeker handig, maar ik hoor hier niemand over de 17% rente die je betaalt over bedragen die langer dan 1 maand open staan: dat is dus € 170,- / jaar als je gemiddeld € 1000,- rood staat op je CC. Bij de Rabo kan je in ieder geval je CC koppelen aan je betaalrekening zodat je op een vaste dag in de maand je CC weer op € 0,- zet, erg aan te raden.
Je bent wel een rund als je rood gaat staan op een creditcard. Neem dan een PL bij een bank, stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

regmaster schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:45:
[...]

Je bent wel een rund als je rood gaat staan op een creditcard. Neem dan een PL bij een bank, stuk goedkoper.
Daarom heeft mijn CC niet die mogenlijkheid :P ik betaal de eerste v/d maand mijn openstaande bedrag volledig af van de maand ervoor.dus koop ik iets op 4 december,dan wordt dit uiterlijk 1 januari van mijn betaal rekening afgehaald :)
en tja,ik ben altijd dat ik eerst het geld moet hebben voordat ik het uit kan geven :)
ik zit dus bij de rabo,en je moet het wel expliciet aangeven dat je die manier van CC wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 01-12-2008 10:50 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
MeijsteR schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:40:
www.wirecard.com/wirecard veel makkelijker en veel veiliger. Werkt prima en is voor een bedrijf als Amazon niet te onderscheiden van een echte CC. Enige nadeel je moet ong 5 werkdagen wachten tot je geld er op staat.
Kosten gezien? 1,99% variabel op stortingen via directe machtiging. Dat kan dus flink oplopen. Het enige dat je bespaard zijn de ruim 20 euro voor gebruik van een Visa of Mastercard. Dat zijn 4 á 5 biertjes per jaar? Tja.....
Ook ben je een stuk minder beschermd als bij Visa en MC.

[ Voor 4% gewijzigd door regmaster op 01-12-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
lammert schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:32:
Maar volgens mij is het toch gebruikelijk dat alles na 1 maand op een vaste dag van de maand wordt geincasseerd? Het saldo van mijn rabocard wordt altijd in de 1ste week van elke maand vereffend met mijn betaalrekening. Dus ik koop wat op 1 dec, tussen 1 en 7 januari wordt het dan van mijn betaalrekening gehaald.

Rood staan op een betaalrekening vind ik onnodig, neem dan een CC. Want op rood staan betaal je meer rente (gezien over 1 jaar) dan dat je kwijt ben aan 1 jaar contributie van je CC. Mijn zus bijv. heeft rood staan enabled op haar betaalrekening, ik heb explicitiet dat geweigerd. Maar ik heb dan wel weer een CC. Betaal elke maand netjes het saldo en per kwartaal 3 euro zoveel. Als ik dan naga hoeveel ik al wel niet goedkoper heb kunnen kopen met de CC heb ik die kosten van de afgelopen 3 jaar er allang en breed uit. Op zijn minst heb ik al 4 games voor 15 euro minder kunnen aanschaffen (importeren) en hoeveel kostte een CC die 3 jaar me? Hetgeen wat ik met die 4 games bespaart heb. Maar ik heb meer dan 4 games de afgelopen 3 jaar aangeschaft, in 1 jaar tijd al 12 stuks. Dus ach, tis handig dat je het geld 1 maand voorgeschoten kunt krijgen.

Das namelijk hoe ik de creditcard zie. Ik heb wel een spaarbuffer klaar liggen, maar vaak kies ik dan als nog om met CC spullen te kopen. Wordt toch pas na 1 maand afgetrokken en in de tussentijd kan er een incidentele uitgave zich voordoen bijv. Nee, CC is ideaal vind ik. Ben bereid daar elk jaar 2 tientjes voor neer te leggen. En dat ik dan bij ´t BKR te Tiel geregistreerd sta, boeiend. Mijn telefoon abbo is daar ookal geregistreerd en ik heb alle rekeningen tot op heden altijd voldaan. Dus ik heb niks om zorgen om te maken. Sta wel genoteerd, maar bij het afsluiten van een hypotheek zal de bank zien dat ik altijd netjes betaald heb. Dus tja, dan heb je alvast een kredietwaardigheid want je hebt laten zien alles op tijd te kunnen betalen en om te kunnen gaan met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nadeel van een creditcard is toch ook dat je gelijk bij het BKR geregistreerd wordt? Ik dacht alleen dat dat per kaart verschilde, is er iemand die dat kan bevestigen?
Dat is ook één van de redenen waarom ik er geen wil, een debetcard is dan gunstiger.

Op zich wel een interessante vraag, ik volg het topic ook maar even.

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 02-12-2008 11:40 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@Gonadan: maar er worden zoveel dingen bij BKR geregistreerd. Heb je een GSM abonnement of ooit gehad? Dan sta je al bij ´t BKR geregistreerd. Ze registreren van alles en nog wat, zodat ondernemers kunnen checken hoe het staat met jouw kredietwaardigheid. Dit hoeft dus helemaal niet negatief uit te pakken bij toekomstige dingen als het afsluiten van een hypotheek. Verder wordt bij mijn weten elke creditcard geregistreerd bij ´t BKR.

Ik maak me niet druk om een BKR registratie. Zolang je netjes alles op tijd betaald kan ´t BKR registreren wat ze willen, er zal dan altijd naar voren komen dat ik een geschikte klant ben om iets aan te slijten want ik betaal toch wel op tijd. Dus tja, ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:37
Gonadan schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:39:
Nadeel van een creditcard is toch ook dat je gelijk bij het BKR geregistreerd wordt? Ik dacht alleen dat dat per kaart verschilde, is er iemand die dat kan bevestigen?
Dat is ook één van de redenen waarom ik er geen wil, een debetcard is dan gunstiger.

Op zich wel een interessante vraag, ik volg het topic ook maar even.
Alles wat een bepaald soort krediet nodig heeft (dus hypotheken, abonnementen voor GSM's, CC's) wordt geregistreerd bij BKR. Zo erg is dat toch niet ? Als je niets te verbergen hebt mag voor mij part alles wel geregistreerd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zag laatst een gratis visa kaart bij de MM. Weet niet wat de voorwaarden zijn, maar daar zou je ook naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:37
Z___Z schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:29:
Ik zag laatst een gratis visa kaart bij de MM. Weet niet wat de voorwaarden zijn, maar daar zou je ook naar kunnen kijken.
zulke voorwaarden zijn dat je minimaal 250 euro (oid) moet besteden bij de MM per jaar, netzoals bij die visakaarten van de Gamma en andere kaarten met logo's van zulke bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 22:12
Ik heb voordat ik naar de USA vorig jaar ging een MasterCard aangeschaft.
Je kan daar zonder CC echt niets doen. DebitCard zoals je pinpas hebben ze nog nooit van gehoord in winkels wel kan je bankpas gebruik maken van de ATM. maar je gaat niet met 1000 dolar rond lopen??

Daarnaast hier in nederland gebruiken we het niet zoals in de USA. maar als je vrij wilt bewegen met maar 1 account dan is een CC het meest betrouwbare en simple betalings middel. Als je alleen in nederlandse site's iets koopt dan is IDEAL geweldig ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In de USA is een Visa dan ook vaak een debit card, net zoals bij ons de Cirus en Maestro logo's op onze pinpassen staan. In NL kan je ook je pakje kauwgom pinnen. Is in de VS niet anders met een Visa. Het is alleen dat in NL een Visa meteen wordt gelinkt met een creditcard, terwijl Visa eigenlijk een betalingsnetwerk is.

Trouwens Neteller gebruiken is ook ideaal, kan je al je producten gratis krijgen. (betalen met je pokerwinst :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hmm, gsm abo wist ik niet, dan is het wel stompzinnig om geen CC te nemen vanwege het BKR. :+
Wel ken ik via via iemand die dus problemen met de hypotheek kreeg vanwege de CC.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1