Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
Ik zoek een goeie stevige telefoon. Niet te veel poespas, gewoon smsen en bellen. Cameraatje is leuk, maar niet nodig. Ik ben er namelijk zat van om elke 10 maanden een nieuwe telefoon te kopen omdat ze het niet lang bij mij uithouden. Stof, vallen etc alles moeten ze ondergaan. Nu zag ik laatst in het OfficeCentre krantje de Sonim XP1.

Ervaringen met deze Toughest Phone? Moet ik ergens op letten of zijn er betere (wat ik betwijfel na al die olifanten en autofilmpjes)?

Zie op veel reviewsites dat hij erg goed is, maar niet 100% waterdicht (niet echt nodig maar bij zo'n duur ding verwacht je het eigenlijk wel), geen camera en aan de dure kant. Nu valt 250 opzich wel mee als hij echt zo lang mee kan gaan. zijn er eigenlijk nog andere toughphones, nog leverbaar? Ik vind alleen veel oudere telefoons, maar hij moet wel een beetje hedendaagse functies ondersteunen...

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
Nokia 5500 Sport
Nokia 5410i

Vooral met die 2e hebben wij bij de scouting hele goede ervaringen, zo robuust als wat. Gooien en alles, niet kapot te krijgen, en eens per 2 jaar een nieuwe cover kopen.

En laatst zag ik dat samsung ook zo een modelletje had, bij een vodafone winkel
Samsung M110

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 14:49

Eijkb

Zo.

Ik heb de samsung SGH-M110. Bellen, SMS-en, slechte camera. Wel shockproof en spatwaterdicht. Kost < 100 euro en houdt het al 3 maanden met mij uit. Alle vorige telefoons / PDA's waren binnen een jaar óf kwijt en anders kapot. Deze is uitermate stevig en te groot om kwijt te raken. Jammere is wel dat de software aanvoelt als 2004...

.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:41
hmm, ik voel wel wat voor die nokia's. Toch de vertrouwde' nokia-feel maar ook een goede telefoon. Ik zie dat ze allemaal stof- en spatwaterdicht zijn, ook schokbestendig. Vooral de stof speelt een rol, schokbestendig ook wel een beetje. Die nokia 5140i lijkt inderdaad een goeie telefoon.

Maar de samsung kost daarentegen weer haast geen drol. Wat zijn de batterijduur van deze telefoons? Van de Sonim is dat bijvoorbeeld 7-12 dagen (7 volgens de reviewer en 12 volgens de fabrikant)

edit: wat ik ook belangrijk vindt is het hebben van een externe antenne, aangezien ik wel eens in het buitenland komt en daar is alleen dekking als de telefoon ergens op een bepaalde positie ligt. Ik zie bij alledrie de voorgestelde telefoons niet een functie, alhoewel ik bij de 5140 wel een of ander kabeltje zag op eBay. Met zo'n klik dan aan de achterkant van de telefoon heb ik niet zulke goeie ervaringen namelijk. Of kijk ik er over heen en is het wel degelijk (bekabeld) mogelijk?

[ Voor 33% gewijzigd door maarud op 05-11-2008 11:06 ]

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 09:27
De 5140i heb ik ook. Prima ding, af en toe nieuwe cover, verder niet stuk te krijgen.
Momenteel ben ik wel op zoek naar een opvolger, een gemis is namelijk bluetooth.
Opties zijn de sonim xp1 (of over tijdje de xp3). Die zijn in principe nog degelijker, en er zit iig een echte garantie op.
Een andere goede kandidaat is de samsung gt-b2700. Volgens tests ook een zeer degelijke telefoon.
Toch is mijn oog ook gevallen op de sony ericsson c702. Ingebouwde gps en goede camera is ook wat voor te zeggen... en toch ook nog een goede IP classificatie.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 17:39
Wat ik zocht was een telefoon zonder poespas, een redelijke camera, lange batterijduur, en een degelijke telefoon.

Ik ben zelf uitgekomen op de business phone nokia E51 Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/mobiles/nokiae51.jpg

Geen spelletjes en dat soort dingen, wel google maps en goede agenda en mail functies. Doet met normaal gebruik zo'n 5dagen met de batterij, reeds 1x van de trap gevallen, en talloze malen op de grond.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

SCIxX schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:51:
Wat ik zocht was een telefoon zonder poespas, een redelijke camera, lange batterijduur, en een degelijke telefoon.

Ik ben zelf uitgekomen op de business phone nokia E51 [afbeelding]

Geen spelletjes en dat soort dingen, wel google maps en goede agenda en mail functies. Doet met normaal gebruik zo'n 5dagen met de batterij, reeds 1x van de trap gevallen, en talloze malen op de grond.
Ik kan dan van harte zijn voorganger aanraden. Zit nu al onbedoeld voor de leuk 3 week in mijn schooltas. Nog geen extra krasje of deukje. Ik ga niet het lichtste om met mijn telefoons en hij heeft het ook zeker een jaar uitgehouden. Hij kan nu nog prima mee. Er zitten alleen wat krasjes op( niet eens zoveel) En het rubbertje bij het uitknopje is wat versleten door het vele indrukken. Maar de telefoon zelf is nog steeds geweldig. Er zijn ook meer mensen uit mijn omgeving die dit kunnen bevestigen dat het een goeie telefoon is en dat het knap is dat hij nog leeft... :+

Het gaat trouwens om de Nokia E50.

Trouwens zou ik persoonlijk niet naar de stevige bedoelde telefoons zoeken. Die zijn er nogal weinig in recente modellen. Het lijstje wat jij nu hebt is denk ik wel toch het maximale wat er nog is of wat er is. Vind het zelf trouwens wel jammer soms. High end telefoons met stevigheid en stugheid is er niet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1