Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] USB device wil niet ontkoppelen na terugzetten image

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Na het terugzetten van een image via Acronis, kan ik geen apparaten meer ontkoppelen die via usb verbonden zijn. Ik krijg dan de melding:
Er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van shell32.dll,control_RundDLL hotplug.dll
Nu heb ik inmiddels via mijn zoektocht via het almachtige google gevonden dat dit komt door een fout in de image herstel software van Acronis. Zelfs bij een image terugzetten helpt niet.

Ik heb al enkele oplossingen gevonden hier en ook gekeken bij de website van Acronis zelf.

De oplossingen die ik geprobeerd heb (en bij iedereen werken behalve bij mij 8)7 ):
  • Via device manager, USB generic proberen te updaten
  • Via device manager, USB generic verwijderd en opnieuw opgestart
  • Command "regsvr32 hotplug.dll /s" en hetzelfde voor de shell32.dll bij uitvoeren ingevuld. Geen reactie van mijn pc
  • Command "sfc /scannow" bij uitvoeren ingevuld. Geen reactie van mijn pc (wel dat hij ging scannen, maar niet wat het resultaat was).
Hoe kom ik van dit probleem af?

Tevens een korte backup vraag; is via het via windows verkenner kopiëren van veel data (70 GB in één keer) van mijn laptop naar een USB hardeschijf betrouwbaar, of kan ik daarvoor beter back-up programma's gebruiken? Reden dat ik dit vraag is omdat ik niet weet of deze backup programma's misschien ook de windows verkenner source o.i.d. gebruiken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is een image, dus je zou zelfs met devcon alle USB rootdevices kunnen verwijderen en de originele drivers van MS weer gebruiken om geforceerd te herinstalleren?
Tevens een korte backup vraag; is via het via windows verkenner kopiëren van veel data (70 GB in één keer) van mijn laptop naar een USB hardeschijf betrouwbaar, of kan ik daarvoor beter back-up programma's gebruiken? Reden dat ik dit vraag is omdat ik niet weet of deze backup programma's misschien ook de windows verkenner source o.i.d. gebruiken.
robocopy (resource kit) is een optie :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 07:50:
[...]

Het is een image, dus je zou zelfs met devcon alle USB rootdevices kunnen verwijderen en de originele drivers van MS weer gebruiken om geforceerd te herinstalleren?
Ik heb dit gevonden maar veel wijzer word ik er ook niet van. Het venster sluit direct als ik hem probeer op te starten. Is er geen andere (gemakkelijkere) manier?
[...]

robocopy (resource kit) is een optie :)
Thanx voor de tip, ga ik binnenkort eens proberen!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waypoint schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:29:
Het venster sluit direct als ik hem probeer op te starten.
Da's meestal zo met commandline utils ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik heb de hoop maar opgegeven. Via de linkermuisknop kan ik wel apparaten ontkoppelen.
Blijft toch vreemd.

Waarom zou Robocopy trouwens betrouwbaarder zijn dan gewoon via windows verkenner? Robocopy gebruikt toch eigenlijk windows verkenner indirect?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope :)
Wel de gebruikelijke netapi32 en FileCopy engine maar Robust File Copy (dat is waar robocopy voor staat) is een commandline util die dan eigenlijk niks met Shell32.dll van doen heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2008 22:07 ]

Pagina: 1