Videokaart HP Pavilion dv5-1150ed

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Omdat ik een nieuwe laptop wil kopen heb ik een hoop laptops bekeken en aan de hand van mijn eisen en mijn budget een goede keuze gemaakt. Het betreft de HP Pavilion dv5-1150ed:

CPU: T5800 @ 2 GHz
RAM: 3GB
HDD: 320GB 5400RPM
extra's: usual dingen als wifi, bluetooth, webcam etc.
VGA: NVIDIA 9200M GS 256MB

Voor onder de 800 euro een leuk koopje dacht ik zelf. Het enige probleem dat ik heb is dat ik niet goed inzicht krijg in hoe goed deze videokaart nu precies is. Ik heb in mijn desktop een X1800, een oud beestje dat alles nog goed draait, maar ondertussen zijn er al zoveel generaties langsgeweest dat ik niet weet hoe de 9200M GS het doet. Benchmarks verschillen erg per fabrikant (logisch ook vanwege de CPU, maar dat zal met deze geen bottleneck zijn).

Mijn eigenlijke vraag is dan ook: kan ik hiermee een spel als Sims 2 of Viva Pinata spelen op de resolutie van de laptop (1280 * 800) met, bijvoorbeeld, medium details? Zijn er mensen met een vergelijkbare laptop die vergelijkbare spellen spelen? Ik vind het echt onmogelijk om aan de hand van systeemeisen van games (die gericht zijn op desktops) en 3dmark06 resultaten (die erg varieren) te bepalen of de 9200M GS goed genoeg is voor wat ik zoek of dat ik toch een betere videokaart (en groter budget) moet gaan stellen.

Alvast bedankt!

Admins: ik heb echt uren gegoogled en GoT doorgezocht maar geen relevante topics kunnen vinden. Gaarne dit topic niet dichtgooien ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:35
Sims 2 moet zeker lukken, dat spel is al aardig oud.

Via Pinata ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note, kijk hier eens: http://www.notebookcheck....-Graphic-Cards.130.0.html

Dit topic is gesloten.