KI2000 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:51:
Van budget reken ik op een 1000 € maar minder mag natuurlijk ook

(Aankoop zou ik eventueel in NL doen via een webshop, in België is alles nogal gauw veel duurder)
Muziek: Ik hoor zowat alles graag. Van Within Temptation tot Tiesto over Pop & Rock
Ben wel veeleisend op vlak van klankwaliteit. Zo heb ik voor mijn Ipod een Vmoda hoofdtelefoontje en die geeft kraakhelder geluid voor zo een ding.
De set moet dus op zowel lage als hoge volumes helder geluid blijven geven. Soms zet ik nogal graag eens de registers open
Het hoeft niet perse H/K of Bose te zijn. Andere merken zoals Denon komen ook in aanmerking! (Liefst geen Panasonic, Sony, Samsung ...)
Een stereo setje lijkt me nogal vreemd ... Het is wel degelijk de bedoeling enig gevoel van surround te krijgen.
Stereo is echt niet vreemd hoor 80% van de effecten komen toch van voren, ik heb zelf een 5.1 sony setje gehad, en ja was best grappig, maar een kwaliteit stereo set, die met wat geduld geplaatst is doet zeker niet onder voor een 5.1 setje waar de speakers zo maar een beetje neergezet zijn, wil je namelijk echt goed het geluid van achter horen moeten die speakers ook minimaal een halve meter achter je staan. Meeste mensen hebben de bank tegen de muur dus de speakers zitten naast je ipv achter je., en dan is het vaak alleen maar irritant.
Naar mijn mening kan een goedkope surround set (1000€) absoluut niet op tegen een duurdere (1000€) stereo set.
Merken Denon, Onkyo, Harman Kardon van minimaal 10/12 jaar oud (HK serie amps of de nog oudere PM series zijn uitstekend), Rotel.
Ik zou zeggen kijk op marktplaats, daar staat een stereoset van de nog goede Harman/Kardon ik meen de HK 6900 met cd speler en tuner if memory serves me right. Ik meen dat hij er 350€ oid voor moest hebben, je moet even goed controleren op de potmeters niet kraken (kwaaltje bij die lijn) en dan heb je een formidabele versterker voor een goede prijs. hou je nog genoeg geld over om nieuwe speakers te halen of ook even op MP te zoeken, voor 650€ kan je daar ook uitstekende speakers vinden (ook wel voor minder overigens)
En als je een beetje mzzl hebt zoals ik deze week, koop je voor 80€ een HK660 amp, cd speler en tuner van Harman Kardon (puntgaaf) + een setje Kef Reference Model One (tevens puntgaaf) luidsprekers.... Dat waren mensen met een heeeeeeeeel groot huis en geen benul wat ze verkochten volgens mij.

Ik dacht namelijk dat ik alleen op de set aan het bieden was, maar ze kwamen ook met de speakers aanlopen.
En met die set wil ik de pepsi challenge wel aangaan met ieder surround setje van 1000€
Ik heb overigens nog een setje Elacs fs 109.2 staan, en die mag je zo overnemen voor 150€, staat sinds gisterenavond op MP en is inmiddels 120€ geboden...
[edit]
HK 690 zelfs, en heeft ook nog een set Tannoy speakers erbij eventueel. (300€) Ben je voor 625€ klaar en er gaat een wereld voor je open.
http://link.marktplaats.nl/205517029
[
Voor 3% gewijzigd door
Flagg op 05-11-2008 10:44
]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.