2.1 bose of harman kardon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zit met een zwaar dilemma.
Mijn woonkamer heeft niet echt de ideale dimensies om een 5.1 systeem te zetten, dus ben ik op zoek naar een kwaliteits 2.1 systeem.
Nu heeft Bose het 321 systeem dat ik reeds in actie gehoord heb. Qua virtual surround kan dat al tellen, maar ik heb het eigenlijk meer voor harman/kardon.
Misschien kan iemand van jullie mij raad geven.

Ik zoek:
Een 2.1 systeem van extreem goede geluidskwaliteit bij zowel lage als hoge volume's
Een extreem krachtig 2.1 systeem: dus genoeg vermogen
Een systeem waarbij je zo goed als een 5.1 syteem ervaart

Bose of Harman/Kardon of andere suggesties en ervaringen?

One Man Can Make A Difference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 00:33
Ik geloof dat Bose zeggen op tweakers iets is als vloeken in de kerk. Men vindt het hier 'nogal slecht'. Zoek maar eens op Bose hier. Weet niet hoe het met HK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn opa & oma hebben die 321 set van bose sinds een tijdje staan.
Hun gebruiken hem aan de tv, en niet extreem hard natuurlijk.
Maar ik was pas daar een uurtje alleen, en het is een vrijstaand huis, ik moet zeggen dat er echt flinke power in die set zit zeg!
En mooi geluid, ik heb ook een dvdtje gespeeld erin, en het 5.1 effect komt goed tot z'n recht :)

Voor het geld, en erg mooie set! De pioneer set bij mijn vader kan niet tippen aan de Bose set bij m'n opa & oma.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 19:20
De bose 321GS is opzich een leuke set. Alleen de prijs is relatief hoog voor wat je krijgt.

Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de Denon S102 en S302 als 2.1 systeem, maar ook die zijn aardig aan de prijs.

Het is dat je gesimuleerde 5.1 surround op je lijstje hebt staan, anders zou ik nadenken over een leuke stereo opstelling.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 17:49
GoblinGamer schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:34:Het is dat je gesimuleerde 5.1 surround op je lijstje hebt staan, anders zou ik nadenken over een leuke stereo opstelling.
Zelfs met mijn vorige stereoset hoorde ik bij het UT'en al echt geluiden achter me. Ik geloof er dan ook heilig in dat je voor een gesimuleerd 5.1-effect helemaal niet per sé bij bose of een ander "virtual surround" ding hoeft te zijn maar gewoon een goed geplaatste stereoset met een bron die het begrijpt. Als ik namelijk hier op mijn stereoset Roger Waters - Amused to Death draai heb ik ook van "WTF!" qua 'surround'. Dan hoor ik dat de bliksem duidelijk boven me is, en óm mij heengaat. En dat met twee speakers wow, mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Seers: Met twee kanalen kun je ook perfect surround simuleren. Je hebt immers maar twee oren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:27
Hmm ik kan je ook geen BOSE of HK. De enige rede waarom je voor BOSE zou moeten kiezen is voor extreem DUUR geluid.

Voor een mooi 2.1 geluid zul je misschien wel eens kunnen kijken voor een kwaliteits boekenplank luidspreker, een nette subwoofer gecombineerd meteen goeie versterker.

Daar zou ik tenminste voor kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 04-05 17:49
Reflecties, schaduwwerkingen, faseverschuivingen... zitten nog wel wat haken en ogen aan natuurlijk.

Of je iets achter je hoort heeft ook vooral met je geest te maken die het niet voor je verwacht/ziet.

Ik moet ook erbij zeggen dat ik mezelf 3 Bose sets heb laten demoën, van 1000 tot 2000 euro uit mijn hoofd maar bij alledrie was ik niet onder de indruk. Ook niet als die van 2000 afgeprijsd zou zijn tot 500 euro. Blikkerig, scherp "oh, bedoel je hélder" hoog, bonkend laag dat totaal geen aansluiting vind bij de rest domineerden het geluidsbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DennusB schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:28:
Mijn opa & oma hebben die 321 set van bose sinds een tijdje staan.
Hun gebruiken hem aan de tv, en niet extreem hard natuurlijk.
Maar ik was pas daar een uurtje alleen, en het is een vrijstaand huis, ik moet zeggen dat er echt flinke power in die set zit zeg!
Wat noem je flink?
En mooi geluid, ik heb ook een dvdtje gespeeld erin, en het 5.1 effect komt goed tot z'n recht :)
DVD+geluidskwaliteit? (iig in het geval van een film).

@TS: ik zou geen Bose kopen. Vloeken en kerk. Neem een leuke subwoofer, versterker en 2 nette speakers. Beter geluid, minder duur en evt ook meer geluid als je dat wil.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Seers schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:39:
[...]

Zelfs met mijn vorige stereoset hoorde ik bij het UT'en al echt geluiden achter me. Ik geloof er dan ook heilig in dat je voor een gesimuleerd 5.1-effect helemaal niet per sé bij bose of een ander "virtual surround" ding hoeft te zijn maar gewoon een goed geplaatste stereoset met een bron die het begrijpt. Als ik namelijk hier op mijn stereoset Roger Waters - Amused to Death draai heb ik ook van "WTF!" qua 'surround'. Dan hoor ik dat de bliksem duidelijk boven me is, en óm mij heengaat. En dat met twee speakers wow, mike.
Die cd is ook met Q-sound opgenomen, dat scheelt idd een stuk.

Vooral die hond in het begin doet het erg goed, lijkt het net of de buren opeens een hond hebben. :) En de honden hier binnen (echte honden :P) volgen die arreslee meet belletjes door de hele kamer :)

Maar ik ben het volledig met je eens dat een goed geplaatste stereo opsteling, je meer dan genoeg "surround" effect geeft. Zet er een goede (en niet zo'n Bose plofbox dus) sub bij en je mist geen achterspeakers meer.

Dus ja als de keuze echt tussen die 2 moet zijn, doe dan maar HK.

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 04-11-2008 22:37 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:48:
@Seers: Met twee kanalen kun je ook perfect surround simuleren. Je hebt immers maar twee oren ;)
Je auto heeft ook maar 1 wiel? Je hebt immers ook maar 1 stuur 8)7

De mensenlijke oorschelp is dusdanig gevormd dat we onderscheid kunnen maken tussen geluid voor en achter ons. Het geluid moet dus ook daadwerkelijk van voor en achter komen, anders werkt de oorschelp niet. Je 2 speakers voor 2 oren theorie gaat dus helaas niet op. Het "surround" effect wat je kan verkrijgen door weerkaatsing of fase verschuiving is puur een gehoorbegoocheling, zit em tussen de oren zegmaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMess
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2018
KI2000 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:24:

Ik zoek:
Een 2.1 systeem van extreem goede geluidskwaliteit bij zowel lage als hoge volume's
Een extreem krachtig 2.1 systeem: dus genoeg vermogen
Een systeem waarbij je zo goed als een 5.1 syteem ervaart

Bose of Harman/Kardon of andere suggesties en ervaringen?
Ik heb zelf een Syrincs M3-220 DT set staan. Zeer goed geluid en extreem krachtig is hij al helemaal. Kijk anders maar even naar de ervaringen op new-line.nl.

Ervaren als 5.1 systeem? kan mijn geluidskaart op virtueel 3D geluid zetten, maar ik geloof niet zo in 2.1 setjes die mij 5.1 moeten geven dan zou ik wel een 5.1 aanschaffen.

[ Voor 0% gewijzigd door TheMess op 04-11-2008 23:18 . Reden: zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

offtopic:
@baquelappe: volstrekt idiote analogie natuurlijk, maar desalniettemin zal ik er toch even op ingaan. De oorschelp speelt idd een rol om te bepalen of geluid van voren of van achteren komt. Maar dat is dus ook prima te faken. Je hoeft "alleen" maar uit te rekenen welk geluid je moet versturen om het net zo in je gehoorbuis te krijgen als dat het onbewerkt ergens anders vandaan was gestuurd. Probleem hierbij is alleen dat je om dit effect te bereiken heel goed moet weten waar de ontvanger zich bevindt ten opzichte van de bron. Maar goed, deze discussie is al meerdere keren op GoT voorbij gekomen, zie bv Stelling: via headphones perfect surround mogenlijk. dus als je er verder over wilt discussieren, dan is het denk ik beter om zo'n topic te schoppen na het gelezen te hebben natuurlijk ;)

En volgens mij had je in het DOS-tijdperk al programma'tjes die bij een stereokoptelefoon surroundgeluid te creëren. Verder heb je natuurlijk ook dingen als Wikipedia: A3D

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-11-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

In mijn point of view als sound engineer vind ik bose 123 systemen nog niet zo slecht als concept zijnde. Het is alleen de prijs die je er voor betaalt zo belachelijk veel is. Ik zal veel liever voor dat geld een prima/uitstekende stereo set uitzoeken. Als ik zo hoor dat je de ruimte niet voor hebt voor een 5.1 set hebt zal een "boekenplank" stereo setup op een goeie luidsprekers staanders niet verkeerd keuze zijn.
Big quest natuurlijk, wat is je budget en je muziek smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 22:44
Als je echt per se een 2.1 pseudo-surround surround set wil, zijn naar mijn mening de mooiste oplossingen van Denon en Kef.
Maar ook die zijn behoorlijk aan de prijs en kunnen met muziek niet tippen aan een gelijkgeprijsde pure stereoset.
En die Bose lijkt hard te gaan omdat het geluid hard (als in onsubtiel, niet hoog volume) en scherp is. Een rookmelder klinkt ook hard, maar of je er Pink Floyd over af wilt spelen... ;).

[ Voor 5% gewijzigd door mac1987 op 05-11-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik zou gewoon gaan voor een goede 5.1 versterker met 2 goede boekenplank speakers en een sub dan kun je dat later makkelijk uitbreiden naar een 5.1.

[ Voor 0% gewijzigd door ScrooLoose op 05-11-2008 00:49 . Reden: pseudo l33t speak typo verwijderd :p ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aan de andere kant, als je een goede 5.1 versterker koopt is deze *veel* duurder dan een goede 2.0 (of 2.1) versterker.
Als de TS toch bij 2.1 wil blijven, dan is een 5.1 amp een beetje zinloos, als in: hij kan dan een kwalitatief betere 2.x amp kopen.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Van budget reken ik op een 1000 € maar minder mag natuurlijk ook :o (Aankoop zou ik eventueel in NL doen via een webshop, in België is alles nogal gauw veel duurder)

Muziek: Ik hoor zowat alles graag. Van Within Temptation tot Tiesto over Pop & Rock :)

Ben wel veeleisend op vlak van klankwaliteit. Zo heb ik voor mijn Ipod een Vmoda hoofdtelefoontje en die geeft kraakhelder geluid voor zo een ding.

De set moet dus op zowel lage als hoge volumes helder geluid blijven geven. Soms zet ik nogal graag eens de registers open 8)7

Het hoeft niet perse H/K of Bose te zijn. Andere merken zoals Denon komen ook in aanmerking! (Liefst geen Panasonic, Sony, Samsung ...)

Een stereo setje lijkt me nogal vreemd ... Het is wel degelijk de bedoeling enig gevoel van surround te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

voodooless

Sound is no voodoo!

Het lijkt me dat je gewoon een keer naar de winkel moet gaan om eens lekker objectief te gaan luisteren naar een aantal setjes. Vergeet dan ook niet om eens te luisteren naar een boekenplank speaker of vloerstaander aan een normale stereo versterker. Ik weet zeker dat je in die regionen veel meer bang for je buck gaat krijgen, en misschien is dat voor jou ook wel reden om het surround idee een beetje te laten varen voor wat meer kwaliteit, zeker als je zegt dat je veeleisend bent.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

met een goede 2.0 (vloerstaanders met genoeg laag weergave) of een 2.1 (in geval van boekenplank luidsrpekers) zal je denk een stuk verder komen met een goede ruimtelijke weergave dan de denon 2.1 pseudo surround setjes. Laat de Bose en HK setjes maar achterwege aangezien je veeleisend bent.

Heb zelf onlangs een Denon 1909 gekocht met Monitor Audio RS6 vloerstaanders, kostte in totaal 1600 euro. Het is wel de bedoeling om dit uit te breiden tot 5.1 set maar het geld was ff op aangezien ik toch eerst heb gekozen om een goede cd speler erbij te kopen (Denon DCD-1500AE) omdat ik veel muziek beluister.

In films vind ik het geluid erg goed. Goede ruimtelijke weergave. Alles wordt duidelijk en helder weergegeven. Ben er zeer tevreden mee. Ga alleen wel binnenkort een center speaker kopen. Stemmen lijken nu wel vanuit het midden te komen maar mis toch wat mogelijkheden om dat los van de rest van het geluid in te stellen.

Zoals gezegd ga eens luisteren bij een speciaalzaak en laat je goed informeren daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277071

Ik maak al bijna 3 jaar gebruik van mijn HK Soundsticks II
http://ecx.images-amazon....YT828DL._SL160_SS160_.jpg
en het geluid is echt perfect!

Een lekkere zuivere bass en het geluid is haarscherp ook al doe je de boxen op zijn max.
Ook zien ze er leuk uit. Krijg altijd complimentjes van mensen die de boxen voor het eerst zien.

Dus ik zou voor die gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 277071 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:03:

Een lekkere zuivere bass en het geluid is haarscherp ook al doe je de boxen op zijn max.
Ook zien ze er leuk uit. Krijg altijd complimentjes van mensen die de boxen voor het eerst zien.

Ja, leuk voor bij je PC, maar kom op zeg... Daar blaas je geen huiskamer mee vol :P

Zoiets is echt niet te vergelijken met een redelijke versterker met redelijke speakers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

KI2000 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:51:
Van budget reken ik op een 1000 € maar minder mag natuurlijk ook :o (Aankoop zou ik eventueel in NL doen via een webshop, in België is alles nogal gauw veel duurder)

Muziek: Ik hoor zowat alles graag. Van Within Temptation tot Tiesto over Pop & Rock :)

Ben wel veeleisend op vlak van klankwaliteit. Zo heb ik voor mijn Ipod een Vmoda hoofdtelefoontje en die geeft kraakhelder geluid voor zo een ding.

De set moet dus op zowel lage als hoge volumes helder geluid blijven geven. Soms zet ik nogal graag eens de registers open 8)7

Het hoeft niet perse H/K of Bose te zijn. Andere merken zoals Denon komen ook in aanmerking! (Liefst geen Panasonic, Sony, Samsung ...)

Een stereo setje lijkt me nogal vreemd ... Het is wel degelijk de bedoeling enig gevoel van surround te krijgen.
Stereo is echt niet vreemd hoor 80% van de effecten komen toch van voren, ik heb zelf een 5.1 sony setje gehad, en ja was best grappig, maar een kwaliteit stereo set, die met wat geduld geplaatst is doet zeker niet onder voor een 5.1 setje waar de speakers zo maar een beetje neergezet zijn, wil je namelijk echt goed het geluid van achter horen moeten die speakers ook minimaal een halve meter achter je staan. Meeste mensen hebben de bank tegen de muur dus de speakers zitten naast je ipv achter je., en dan is het vaak alleen maar irritant.

Naar mijn mening kan een goedkope surround set (1000€) absoluut niet op tegen een duurdere (1000€) stereo set.

Merken Denon, Onkyo, Harman Kardon van minimaal 10/12 jaar oud (HK serie amps of de nog oudere PM series zijn uitstekend), Rotel.

Ik zou zeggen kijk op marktplaats, daar staat een stereoset van de nog goede Harman/Kardon ik meen de HK 6900 met cd speler en tuner if memory serves me right. Ik meen dat hij er 350€ oid voor moest hebben, je moet even goed controleren op de potmeters niet kraken (kwaaltje bij die lijn) en dan heb je een formidabele versterker voor een goede prijs. hou je nog genoeg geld over om nieuwe speakers te halen of ook even op MP te zoeken, voor 650€ kan je daar ook uitstekende speakers vinden (ook wel voor minder overigens)

En als je een beetje mzzl hebt zoals ik deze week, koop je voor 80€ een HK660 amp, cd speler en tuner van Harman Kardon (puntgaaf) + een setje Kef Reference Model One (tevens puntgaaf) luidsprekers.... Dat waren mensen met een heeeeeeeeel groot huis en geen benul wat ze verkochten volgens mij. :P Ik dacht namelijk dat ik alleen op de set aan het bieden was, maar ze kwamen ook met de speakers aanlopen. 8)7 :o

En met die set wil ik de pepsi challenge wel aangaan met ieder surround setje van 1000€ ;)

Ik heb overigens nog een setje Elacs fs 109.2 staan, en die mag je zo overnemen voor 150€, staat sinds gisterenavond op MP en is inmiddels 120€ geboden...

[edit]

HK 690 zelfs, en heeft ook nog een set Tannoy speakers erbij eventueel. (300€) Ben je voor 625€ klaar en er gaat een wereld voor je open. ;)

http://link.marktplaats.nl/205517029

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 05-11-2008 10:44 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Anoniem: 277071 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:03:

YIKES!! My heart weeps... What has happened to HK. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 00:10
Ik zou eens kijken naar een alles-in-één oplossing, zoals de Yamaha YSP-40D. Ze werken volgens hetzelfde surround-projectie principe als de 2.1-surround setjes, maar dan met een stuk meer speakers.
The 40D has the same 42-speaker system found in the 1100. This is made up of 40 small, directional speakers that are used to bounce sound all around you, and two larger woofers that create a rich bass sound.
Bron: CNET

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenoakssoundandvision.co.uk/images/product/Yamaha_YSP40D_LRG.jpg
Hij krijgt 5 sterren van WhatHifi.com.
KI2000 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:51:
Voor 1001.89 € (wel in de UK) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
De BOSE is opzich best okay, maar te duur, geluid is goed, maar voor dat geld heb je een betere Denon set.

Ik zou voor een Harman Kardon gaan als Bose - HK je enige opties zijn. HK is goed geluid, mooi design en kwalitatief uitstekend voor een nette prijs. Bose is ook prima spul, maar erg prijzig voor wat je ervoor krijgt en daar kotm bij dat Bose met zn afstandsbedieningen ertg moeilijk is, dus als je ooit een uitgebreide universele remote koopt, dan werkt BOSE niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 07-05 22:16
Ik heb ervaring met een bose 3.2.1. set....het geluid is goed te noemen en het volume zit ook zeker goed! Het enige probleem is dat je eigenlijk precies in het midden van de speakers moet zitten wil je uberhaupt iets van een 5.1 ervaring hebben!

Ikzelf heb een harman kardon AVR255 met een HKTS11 speakerset! Ik ben serieus compleet verliefd geworden op die set!!! Het geluid is geweldig (EN HARD!!!! de buren zijn absoluut niet blij met mij)...het design is super (natuurlijk een smaak issue maar ik vindt het design van de bose setjes ronduit slecht)...en de mogelijkheden van aansluiten zijn eindeloos!

Dit is natuurlijk mijn mening maaruhhm ik zou absoluut niet meer zonder me harman kardon setje kunnen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Ja die HKTS11 had ik ook eerst aan gedacht. Maar dat is 5.1 en dus voor mij moeilijk degelijk te plaatsen. En man, wat een blaft van een subwoofer.

Wat die Yamaha all-in-one oplossing betreft: daar is blijkbaar geen sub bij ... Werkelijk alles in 1 dus? Ook niet echt mijn ding.

Ik denk dat we wel al kunnen besluiten dat BOSE voor mij geen oplossing is. Ik werk trouwens zelf al met een universele afstandsbediening van Logitech. Dus nog iets dat tegen Bose speelt.

Blijkbaar zijn de meeste mensen wel pro H/K. Iemand ervaring met een 2.1 set van H/K?
Andere suggesties ook nog steeds welkom. Ik bekijk ze 1 voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

nou nou...er zijn wel wat mensen enthousiast over H/K maar niet de meesten. Bovendien is er een erg te spreken over H/K van 10/ 12 jaar terug. H/ K maakt in ieder geval niet meer het kwaliteitsspul wat het ooit deed (helaasch)

Maar goed...ga eerst nou maar luisteren. Genoeg hifi-speciaalzaken die je kunnen helpen. Wat de een mooi vindt kan je zelf helemaal niets vinden. Daarnaast kan een hifi zaak vaak service verlenen op het gebied van het kunnen uitproberen van verschillende opstellingen thuis aangezien het daar weer heel anders kan klinken (akoestiek etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
alwinus schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:34:
nou nou...er zijn wel wat mensen enthousiast over H/K maar niet de meesten. Bovendien is er een erg te spreken over H/K van 10/ 12 jaar terug. H/ K maakt in ieder geval niet meer het kwaliteitsspul wat het ooit deed (helaasch)

Maar goed...ga eerst nou maar luisteren. Genoeg hifi-speciaalzaken die je kunnen helpen. Wat de een mooi vindt kan je zelf helemaal niets vinden. Daarnaast kan een hifi zaak vaak service verlenen op het gebied van het kunnen uitproberen van verschillende opstellingen thuis aangezien het daar weer heel anders kan klinken (akoestiek etc.)
Ok .. Nuance dus :-) Er zijn enkele mensen zeer te spreken over H/K :-) Denon is wsl nog beter.
Nu, gaan luisteren wil ik best wel doen, maar ik had gewoon graag eerst even meningen gehoord. Ik moet er aan toevoegen dat er bij ons niet echt speciaalzaken zijn op vlak van audio (Aalst - OVL). Wel een DJ store, maar dat is dan weer net iets anders.
Een grote stereo set is eigenlijk uit de kwestie, want daar heb ik niet de plaats voor in de kast onder mijn TV. Staan namelijk heel wat andere apparaten in.

*edit*: Wat met deze: Denon S-301

[ Voor 4% gewijzigd door KI2000 op 05-11-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
KI2000 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:28:
Ja die HKTS11 had ik ook eerst aan gedacht. Maar dat is 5.1 en dus voor mij moeilijk degelijk te plaatsen. En man, wat een blaft van een subwoofer.

Wat die Yamaha all-in-one oplossing betreft: daar is blijkbaar geen sub bij ... Werkelijk alles in 1 dus? Ook niet echt mijn ding.

Ik denk dat we wel al kunnen besluiten dat BOSE voor mij geen oplossing is. Ik werk trouwens zelf al met een universele afstandsbediening van Logitech. Dus nog iets dat tegen Bose speelt.

Blijkbaar zijn de meeste mensen wel pro H/K. Iemand ervaring met een 2.1 set van H/K?
Andere suggesties ook nog steeds welkom. Ik bekijk ze 1 voor 1.
Inderdaad....een kast van een subwoofer....mooi he:)
Dat ding heb bij mij nog niet verder dan half open gestaan! Trust me....dat gaat LOMP hard!!!!

:D:D:D

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
S-301 is van de pseudo-surround 2.1 setjes wel een van de mooiste oplossingen. Zitten tenminste ook nog enigzins normaal formaat speakers bij en een degelijke dvd-speler/receiver.
Als je echter nog een complete set HK660 amp, cd speler en tuner + een setje Kef Reference Model One voor €80 tegenkomt moet je die sowiezo kopen, desnoods erbij :+
@ Flagg:
Altijd mooi van die verhalen over mensen die oude 'troep' verkopen voor een prikkie en iemand anders zo ongelooflijk gelukkig maken en enkele honderden tot duizenden euro's besparen :P

[ Voor 5% gewijzigd door mac1987 op 05-11-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

mac1987 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:43:
S-301 is van de pseudo-surround 2.1 setjes wel een van de mooiste oplossingen. Zitten tenminste ook nog enigzins normaal formaat speakers bij en een degelijke dvd-speler/receiver.
Als je echter nog een complete set HK660 amp, cd speler en tuner + een setje Kef Reference Model One voor €80 tegenkomt moet je die sowiezo kopen, desnoods erbij :+
@ Flagg:
Altijd mooi van die verhalen over mensen die oude 'troep' verkopen voor een prikkie en iemand anders zo ongelooflijk gelukkig maken en enkele honderden tot duizenden euro's besparen :P
hehe dat was ook echt een one's in a lifetime deal, als ik nu die speakers zie staan grijns ik zo hard dat ik bijna een spier verrek. Nog wat info gevraagd bij de importeur (kon de woofer niet vinden :P), en gangbare prijs als ik die speakers nu verkoop is ongeveer 1000€ per paar. (waren blijkbaar 1200€ per stuk nieuw :o ) en daar heb ik dan 5€ voor betaald. ;) De hk660 heeft alleen wel wat moeite met de speakers, dus ben stiekem al een beetje aan het rondkijken voor een Cyrus of Densen voor en eind. Maar het is afdoende for now, je kan niet alles tegelijk willen hebben he.

Maar ontopic.

Tja bij gebrek aan ruimte voor een stereoset neer te zetten dan haak ik af, er moet wel een klein beetje voor opgeofferd worden. Dus dan kan je net zo goed voor de Bose gaan, alleen jij kan je prioriteiten stellen, nietwaar. ;)
lj_tree schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:22:
[...]

Inderdaad....een kast van een subwoofer....mooi he:)
Dat ding heb bij mij nog niet verder dan half open gestaan! Trust me....dat gaat LOMP hard!!!!

:D:D:D
Las laatst iets van iemand op een forum (misschien wel hier) dat een brandmelder ook erg hard gaat maar dat je geen muziek wil afspelen met zo'n ding.

En een sub hoort niet hard te gaan. pak een Rel sub en zet die vol open, en je hebt niet het idee dat het hard gaat, maar wel dat de geluidsgolven je dubbele beglazing bij de overburen in de tuin probeerd te gooien. :) Er zijn teveel subs die teveel het middengebied meepakken.

Ik probeer overigens geenszins te zeggen dat je een slechte sub hebt hoor, maar het feit dat het hard gaat is niet echt interessant (licht overbodig zelfs) voor een sub, laag moet je hebben, je moet het voelen, en een hele goed sub doet dat zelfs uitstekend als het volume laag staat.

[ Voor 36% gewijzigd door Flagg op 05-11-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Flagg schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:05:
[...]

Las laatst iets van iemand op een forum (misschien wel hier) dat een brandmelder ook erg hard gaat maar dat je geen muziek wil afspelen met zo'n ding.
C'est moi en was dit topic zelfs :+
Maar dat is inderdaad hoe ik over Bose denk en over beweringen dat het wel erg hard gaat voor het formaat...
Een zuil of boekenplank met een degelijke versterker klinkt misschien niet harder, maar zet er maar eens een toongenerator op en probeer een paar frequenties en meet die met een spl-meter...
Pak vervolgens de Bose en doe hetzelfde. Het wordt nog leuker als je ook nog een frequentiemeting ermee combineert en een grafiekje maakt. Lijkt een beetje op mijn vakantiefoto's uit Zwitserland en nee, ik bedoel niet die van de Milka-fabriek... }:O

[ Voor 42% gewijzigd door mac1987 op 05-11-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

mac1987 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:25:
[...]

C'est moi en was dit topic zelfs :+
Maar dat is inderdaad hoe ik over Bose denk en over beweringen dat het wel erg hard gaat voor het formaat...
Een zuil of boekenplank met een degelijke versterker klinkt misschien niet harder, maar zet er maar eens een toongenerator op en probeer een paar frequenties en meet die met een spl-meter...
Pak vervolgens de Bose en doe hetzelfde. Het wordt nog leuker als je ook nog een frequentiemeting ermee combineert en een grafiekje maakt. Lijkt een beetje op mijn vakantiefoto's uit Zwitserland en nee, ik bedoel niet die van de Milka-fabriek... }:O
LOL nou bij deze _/-\o_ die opmerking is blijven hangen bij mij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Ben net even in een speciaalzaak geweest.
Een 2.1 set raden ze er gewoon af. Kwaliteit is veel te slecht.
Indien geen ruimte voor 5.1 -> stereo.

Dat zou dan een combinatie worden van een Marantz versterker en B&W luidsprekers.

Ik ben er nog altijd niet zo voor te vinden, maar morgen ga ik eens gaan luisteren.

BTW: Bose werd er volledig afgeknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

KI2000 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:03:

Dat zou dan een combinatie worden van een Marantz versterker en B&W luidsprekers.

Ik ben er nog altijd niet zo voor te vinden, maar morgen ga ik eens gaan luisteren.

BTW: Bose werd er volledig afgeknald.
Zoals het hoort. :P

Maar een 2.1 set raden ze af? je bedoelt ws een set met 2 luidsprekers die claimen volwaardig surround te geven. 2.1 betekent (zover ik weet althans) een stereo set + subwoofer (5.1 = 5 speakers 2x front 2x rear 1 center + sub)

Maar veel luisterplezier iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Flagg schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:09:
[...]

Zoals het hoort. :P

Maar een 2.1 set raden ze af? je bedoelt ws een set met 2 luidsprekers die claimen volwaardig surround te geven. 2.1 betekent (zover ik weet althans) een stereo set + subwoofer (5.1 = 5 speakers 2x front 2x rear 1 center + sub)

Maar veel luisterplezier iig.
Ik bedoel inderdaad een surround 2.1 set.
Ze hebben wel vermeld dat Marantz met een "Cinemarium" zou komen, en dat die wel top zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

hehe maranztofielen daar ;)

Maar Marantz is zeker een goed merk. B&W maakt ook erg goede speakers. Luister nog een paar extra speakers (wellicht Monitor Audio's :P )

Ik denk echt dat je uiteindelijk veel meer plezier hebt van zo'n set dan alle pseudo surround meuk. Daarnaast zit er bij oa Marantz, Denon en de shit speciaal voor film een setup bij met microfoon. Zodat de geluidsweergave zo goed mogelijk is voor een bepaalde ruimte.

Overigens dat niet gebruiken voor muziek want je hele muziek wordt er door verneukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Geen oordelen over de HS250 van Harman Kardon? Set ziet er nochtans veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Mocht je je toch nog willen informeren naar een 2.1 pseudo surround systeem zou ik ook eens googlen op de setjes van Kef.

Kit 100
kit 120
kit 140
kit 160

Zijn misschien niet allemaal (de 100 en 120 sowieso wel) in de prijsklasse waar je naar opzoek bent maar spelen wel naar mijn idee de tot nu toe genoemde 2.1 surround setjes weg.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
Doppert schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:57:
Mocht je je toch nog willen informeren naar een 2.1 pseudo surround systeem zou ik ook eens googlen op de setjes van Kef.

Kit 100
kit 120
kit 140
kit 160

Zijn misschien niet allemaal (de 100 en 120 sowieso wel) in de prijsklasse waar je naar opzoek bent maar spelen wel naar mijn idee de tot nu toe genoemde 2.1 surround setjes weg.
Ziet er mij zeker goed uit, maar ze gaan vlotjes 500 € boven mijn budget |:(
Ik moet wel een compromis maken tussen kwaliteit / plaats / prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Die Kef's zijn inderdaad best mooi en die Kit 120/140 is wel enigzins vergelijkbaar met de Denon S102/302, maar een adviesprijs van €1850/€2300 is wel erg hoog. De goedkoopste Kef is even duur als de duurste Denon.
Bovendien is de dvd-speler in de Denon van een iets hoger niveau dan die in de andere 2.1 setjes, voor zover dat wat uitmaakt voor je.
Maar indien je toch nog steeds 2.1 wilt zou ik de Kef en Denon bovenaan de lijst zetten. Ze zijn anders van klank, maar beiden best acceptabel met muziek. Toch blijft het zo dat een pure stereoset van €1000 ze er allemaal uitspeelt, tot aan de Kef Kit 160 en Denon S-302 aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Seers schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:55:
Reflecties, schaduwwerkingen, faseverschuivingen... zitten nog wel wat haken en ogen aan natuurlijk.

Of je iets achter je hoort heeft ook vooral met je geest te maken die het niet voor je verwacht/ziet.

Ik moet ook erbij zeggen dat ik mezelf 3 Bose sets heb laten demoën, van 1000 tot 2000 euro uit mijn hoofd maar bij alledrie was ik niet onder de indruk. Ook niet als die van 2000 afgeprijsd zou zijn tot 500 euro. Blikkerig, scherp "oh, bedoel je hélder" hoog, bonkend laag dat totaal geen aansluiting vind bij de rest domineerden het geluidsbeeld.
Deze ervaringen ondervind ik zelf ook altijd. De bassmodule boomed nogal snel, komt een ongecontroleerde bas uit vergeleken bij andere bassmodule's die ik gehoord heb. Ook is het hoog erg ongedetailleerd, energ schel. Er mist een gedeelte midden gebied.

En 5.1 uit een 2.1 set kan gewoon niet, is vidueel net of je auto met 500 pk bestuurd of een auto met 200 pk, dan kun je wel zeggen dat ze beide rijden maar jah....

Boomerig is in mijn oren echt extreem storend, net als een dikke uitlaat onder een golf 3 waarbij je binnen 1 minuut pijn in je hoofd van krijgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Flagg schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:05:
[...]

hehe dat was ook echt een one's in a lifetime deal, als ik nu die speakers zie staan grijns ik zo hard dat ik bijna een spier verrek. Nog wat info gevraagd bij de importeur (kon de woofer niet vinden :P), en gangbare prijs als ik die speakers nu verkoop is ongeveer 1000€ per paar. (waren blijkbaar 1200€ per stuk nieuw :o ) en daar heb ik dan 5€ voor betaald. ;) De hk660 heeft alleen wel wat moeite met de speakers, dus ben stiekem al een beetje aan het rondkijken voor een Cyrus of Densen voor en eind. Maar het is afdoende for now, je kan niet alles tegelijk willen hebben he.

Maar ontopic.

Tja bij gebrek aan ruimte voor een stereoset neer te zetten dan haak ik af, er moet wel een klein beetje voor opgeofferd worden. Dus dan kan je net zo goed voor de Bose gaan, alleen jij kan je prioriteiten stellen, nietwaar. ;)

[...]

En een sub hoort niet hard te gaan. pak een Rel sub en zet die vol open, en je hebt niet het idee dat het hard gaat, maar wel dat de geluidsgolven je dubbele beglazing bij de overburen in de tuin probeerd te gooien. :) Er zijn teveel subs die teveel het middengebied meepakken.

Ik probeer overigens geenszins te zeggen dat je een slechte sub hebt hoor, maar het feit dat het hard gaat is niet echt interessant (licht overbodig zelfs) voor een sub, laag moet je hebben, je moet het voelen, en een hele goed sub doet dat zelfs uitstekend als het volume laag staat.
toon volledige bericht
Ik wil niet te op-me-pik-getrapt overkomen maar hoe moet ik anders duidelijk maken dat als ik op de bank naar jurassic park zit te loeren (even een voorbeeldje) ik die dino door me tv over me heen voel lopen:)

Ik weet dat me sub geen rel is maar mijn hele speakerset is de helft van de prijs van een rel sub!

Het grote voordeel van deze sub is dat muziek beter klinkt dan wanneer ik er een Rel aanhang! Rel is GEWELDIG voor films maar voor muziek moet je iets hebben wat er tussenin zit. Aangezien ik momenteel nog geen geld heb voor 2 losse sets (anders had ik me huiskamer volgegooid met een B&W CM set) moet ik even proberen het beste van twee werelden uit een set te halen! En om eerlijk te zijn lukt dat aardig:)

Een maat van me heeft een dikke bose 3.2.1 set. Setje kostte bijna 2000 euro....die haalt het nog niet een beetje bij me HK setje wat me in totaal 1200 euro heb gekost!

Ik ben onwijs tevreden met me HK set. Ik vindt het design SUPER (ERG belangrijk voor mij) en het geluid is absoluut goed te noemen! Het kan altijd beter maar voor mijn budget (nu tenminste) is dit absoluut een goede keuze geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 08:07

Metro2002

Memento mori

Heb die 321 set van bose wel eens horen spelen en ik zou er nooit van mijn leven het geld voor over hebben wat ze ervoor vragen maar echt verselijk slecht klonk het niet. Alleen wel als je ziet wat het kost.

Ik zou zelf dan voor een hk set gaan of voor bv Denon of een losse set met bv een klipsch quintet systeem (5.1 maar wel klein) of gewoon een goede stereo opstelling. Kost net zoveel maar klinkt wel stuuuuuuuukken beter.

[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 06-11-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
Flagg schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:30:
[...]
En als je een beetje mzzl hebt zoals ik deze week, koop je voor 80€ een HK660 amp, cd speler en tuner van Harman Kardon (puntgaaf) + een setje Kef Reference Model One (tevens puntgaaf) luidsprekers.... Dat waren mensen met een heeeeeeeeel groot huis en geen benul wat ze verkochten volgens mij. :P Ik dacht namelijk dat ik alleen op de set aan het bieden was, maar ze kwamen ook met de speakers aanlopen. 8)7 :o
Haha, ja, leuk is dat het, ik had een tijdje terug voor 50 euro een set B&W DM6 boxen, Sont TA-N 55 ES power amp en een TA-E 1000 ES Pre-amp :)
Ook al iemand die niet wist wat hij had.

Maarem, je hebt wel gelijk, een goede stereo set is stukken beter dan een middelmatige 5.1 set. Echter moet ik zeggen dat tegen eengoed geplaatste 5.1 set van het betere spul (Bv Harman Kardon) een stereo set met films echt niet op kan. Vooral niet met dts geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Pruttelpot schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:17:
[...]

Haha, ja, leuk is dat het, ik had een tijdje terug voor 50 euro een set B&W DM6 boxen, Sont TA-N 55 ES power amp en een TA-E 1000 ES Pre-amp :)
Ook al iemand die niet wist wat hij had.

Maarem, je hebt wel gelijk, een goede stereo set is stukken beter dan een middelmatige 5.1 set. Echter moet ik zeggen dat tegen eengoed geplaatste 5.1 set van het betere spul (Bv Harman Kardon) een stereo set met films echt niet op kan. Vooral niet met dts geluid.
Off-topic:
Waarom heb ik dat nooit... :P
Beste aanbieding die ik ooit gehad heb was een nieuwe set Dali Blue 3003 voor €129 per stuk (normaal €229, maar zat een krasje op de achterkant) en daarna een nieuwe set Dali Suite II 2.8 voor €299 per stuk (normaal €700, maar weer een klein krasje op een van de speakers, deze keer op de zijkant van de voet, zag het na 10 minuten zoeken pas). Die laatste was overigens wel lachen. Mijn vader vond het onzin om weer nieuwe speakers te kopen en zei dat ik het verschil toch niet zou horen. Toen hij ook ging luisteren wilde hij ze ook, maar waren ze al uitverkocht :+ .

Op zich waren dat mooie aanbiedingen, maar zoals jullie 2 is wel echt extreem.
Jammer dat mijn familie òf weet wat het voor spul is òf het uberhaupt niet heeft staan O-) .

[ Voor 9% gewijzigd door mac1987 op 06-11-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-04 18:38
ik lees vaak hier 2.1 en 5.1 en stereo maaar je moet eens afvregen wat je wilt want ong 80% van het geluid wat je hoort is vaak stereo alleen als je film afspeel heb je vaak 5.1 liever een goede 2.1 dan een 5.1 met slecht stereo geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

lj_tree schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:18:
[...]

Ik wil niet te op-me-pik-getrapt overkomen maar hoe moet ik anders duidelijk maken dat als ik op de bank naar jurassic park zit te loeren (even een voorbeeldje) ik die dino door me tv over me heen voel lopen:)

Ik weet dat me sub geen rel is maar mijn hele speakerset is de helft van de prijs van een rel sub!

Het grote voordeel van deze sub is dat muziek beter klinkt dan wanneer ik er een Rel aanhang! Rel is GEWELDIG voor films maar voor muziek moet je iets hebben wat er tussenin zit. Aangezien ik momenteel nog geen geld heb voor 2 losse sets (anders had ik me huiskamer volgegooid met een B&W CM set) moet ik even proberen het beste van twee werelden uit een set te halen! En om eerlijk te zijn lukt dat aardig:)

Een maat van me heeft een dikke bose 3.2.1 set. Setje kostte bijna 2000 euro....die haalt het nog niet een beetje bij me HK setje wat me in totaal 1200 euro heb gekost!

Ik ben onwijs tevreden met me HK set. Ik vindt het design SUPER (ERG belangrijk voor mij) en het geluid is absoluut goed te noemen! Het kan altijd beter maar voor mijn budget (nu tenminste) is dit absoluut een goede keuze geweest!
toon volledige bericht
Een REL is juist bij uitstek een sub die een stereo set kan verbeteren, samen MJ acoustics, en natuurlijk Velodyne. Zullen er nog wel een paar zijn maar deze ken ik.

Maar voor films komt het idd niet zo nauw dan moet gewoon je hele huis staan de trillen. _/-\o_

En ja het kan altijd beter, ook als je een set hebt van 300.000€ kan je altijd een set vinden van 1 miljoen die beter is, het houdt echt nooit op volgens mij, je moet ergens een keer tevreden zijn.
Het wordt ook te gek na een bepaalde grens. eerst koop je iets van 500€ daarna iets van 2000€ en dat is verschrikkelijk veel beter. Maar wil je diezelfde kwaliteits stap maken (als het al kan) moet je ineens 10000€ gaan uitgeven. En dat gaat mij ook echt te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

mac1987 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:01:
[...]

Off-topic:
Waarom heb ik dat nooit... :P
Beste aanbieding die ik ooit gehad heb was een nieuwe set Dali Blue 3003 voor €129 per stuk (normaal €229, maar zat een krasje op de achterkant) en daarna een nieuwe set Dali Suite II 2.8 voor €299 per stuk (normaal €700, maar weer een klein krasje op een van de speakers, deze keer op de zijkant van de voet, zag het na 10 minuten zoeken pas). Die laatste was overigens wel lachen. Mijn vader vond het onzin om weer nieuwe speakers te kopen en zei dat ik het verschil toch niet zou horen. Toen hij ook ging luisteren wilde hij ze ook, maar waren ze al uitverkocht :+ .

Jammer dat mijn familie òf weet wat het voor spul is òf het uberhaupt niet heeft staan O-) .
Gewoon een beetje slim kijken naar advertenties op MP, als iemand as tekst heeft "goede stereo set" zonder merk of types te noemen, en als prijs "bieden", dan is de kans groot dat diegene geen flauw idee heeft.

Iemand die weet wat ie verkoopt zet merk en types erbij en het standaard zinnetje,"dit merk heeft voor de kenner geen uitleg nodig..."

Dat zinnetje heb ik ook eens bij een Bose setje gezien, en ik kon het niet laten om een berichtje te sturen... nooit meer reactie gehad daarop overigens.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
mac1987 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:01:
[...]

Familie? Was gewoon een boer die op Marktplaats een advertentie zette: "Grote stereo te koop" :)

Maargoed. genoeg offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Flagg schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:10:
[...]

Iemand die weet wat ie verkoopt zet merk en types erbij en het standaard zinnetje,"dit merk heeft voor de kenner geen uitleg nodig..."

Dat zinnetje heb ik ook eens bij een Bose setje gezien, en ik kon het niet laten om een berichtje te sturen... nooit meer reactie gehad daarop overigens.. O-)
Hahaha, zal hij leuk gevonden hebben _/-\o_
En dat zinnetje komt inderdaad erg vaak langs, samen met vaak een te hoge prijs inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

KI2000 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:03:

B&W is fantastisch, en Marantz is ook prima... Maar niet als combinatie !

Marantz is wat mij betreft veel te warm om aan een B&W te hangen. Warm + warm levert een heel vervelend klankbeeld. Je kunt niet zo makkelijk aangeven wat er mis is, maar alle fut is er dan uit.

Bij een B&W moet je een heel neutrale versterker kiezen. Denon bijvoorbeeld werkt er heel erg mooi mee.

Probeer maar eens wat verschillende merken versterkers uit in de winkel... Je zult verstelt staan van het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

@KI2000
" Ik moet er aan toevoegen dat er bij ons niet echt speciaalzaken zijn op vlak van audio (Aalst - OVL)."

Even in het 'Vlaams' repliceren:

Allee joeng, zijd'al bij KOMPAKT-HIFI (Korte Zoutstraat 7) gepasseerd? Es da geen speciaalzaak misschien?
En nog wa verder uit 't centrum richting Bethunelaan (kan de naam van de winkel en de straat nie rappeleren), de vitrine loopt ook op de zijkant deur.
As ge in geen van de 2 uw gerief vindt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80716

Is de Pioneer LX01 niet wat voor de topicstarter? Linkje http://whathifi.com/Review/Pioneer-LX01

Op dit moment bij diverse shops met 999 euro netjes binnen TS zijn budget.

*Vledermaus die zijn Onkyo met B&W CM4 set ook verruilt voor deze set i.v.m. de ruimte*
Pagina: 1