Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mindstorms
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 03:47
Beste Tweakers,

Ik heb een computerprogramma geschreven wat de laatste zgn. P2000-meldingen ontvangt (meldingen brandweer/ambulance/politie). Mijn vader werkt bij de brandweer, en de serverversie van het programma stuurt me nu al een mailtje als hij weg moet. Nu zou ik ook graag een smsje ontvangen. Ik heb al eens gezocht op internet, maar een industrieel smsmodem kost al snel €150, en het moet een 'grapje' blijven. Ik heb nog wel een oude Samsung D500 liggen. 1+1=2?

Ik zit echter met enkele problemen:
- De telefoon werkt normaal met Bluetooth als communicatie met de computer, maar een constante draadloze verbinding lijkt me niet handig ivm de duur, betrouwbaarheid, en het aan wederzijds accepteren van de verbinding.
- Ik heb wel kabels gevonden (art. nr. PCB113BDE) maar ik kan niet vinden of deze de telefoon ook tegelijkertijd opladen, anders heb ik er nog niks aan.
- Sloop ik hiermee ook mijn batterij, en zo ja, kan ik misschien een stukje electronica omzeilen, dat ik de batterij eruithaal en hem rechtstreeks aan de stroom hang (nu wil hij zonder batterij niet opstarten)
- Niet heel erg belangrijk: maar zou er ook een optie zijn om ontvangen smsjes weer terug te koppelen naar het programma? (Beltegoed laag etc)

En tenslotte, hoe zou ik dan de smsjes kunnen versturen? De PCStudio heeft helaas geen commandlineargs of iets dergelijks, dus dan zou ik het met het sturen van toetsenbordcommando's moeten doen, -wat niet erg netjes is- of is er nog een andere oplossing?

Ik hoop dat het gepost is in het goede forum, want het is vanalles wat.

Met vriendelijke groet,
Thomas

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik ken het alleen in gebruik maar kosten heb ik geen weet van maar misschien is het iets...?
www.mijngsm.nl

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
"Some data cables will recharge your cell phone while in use, but this is not a guaranteed feature."
bron: http://bestcelldist.com/samsung_d500_usb_data_cable.html

Wellicht kun je hier achter komen door even te informeren bij telefoonwinkels/webshops.

• Mindstorms
Trubo schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:30:
Ik ken het alleen in gebruik maar kosten heb ik geen weet van maar misschien is het iets...?
www.mijngsm.nl
Ik heb eventjes geïnformeerd, maar dit is een eenmalige investering van €249,- en daarna nog minimaal €75,- p/m, dus dat is veel te gek.

@Noork, ik zal eens informeren of zei het misschien weten.

Nog andere ideeën?

• Mindstorms
Ik heb op alle problemen een oplossing gevonden. Een bedrijf genaamd Agile Telecom (http://www.agiletelecom.com/) uit Italië biedt een wereldwijde sms-service via onder andere de html/smpp/ucp/emi protocollen, en een kant en klare vb.net dll die zo te gebruiken is.

Het lijkt erop dat het een soort prepaid betaling is, voor minimaal €25 kun je 384 smsjes kopen (6,5ct/sms dus, dat is niet duur vindt ik). Dus ik denk dat dit hem wordt. Is er toevallig iemand die ervaring met dit bedrijf heeft?