Beeldscherm auto-adjust continue, stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Vorige week ben ik gezwicht voor een aanbieding van de mediamarkt. Een 19inch breedbeeld tft-tje van Hanns G voor maar 99 euro. Meteen opgehaald en geinstalleerd. Erg blij want ik kom van een crt, en deze is zo goedkoop, daar kan je er wel 2 van ophalen en dan heb je nog geen auw in de portemonnee. Bovendien zijn veel mensen op internet goed te spreken over dit 'relatief' jonge en onbekende budgetmerk.

Het is een HW191D, aangesloten met VGA-kabel (enige mogelijkheid) op een 7600GS van nvidia.

Het enige irritante, en ik vraag me daarom af of ie stuk is, hij auto-adjust continue! Ik heb vanalles geprobeerd.
Er zijn geen drivers voor het beeldscherm te vinden (althans, niet voor xp, wel voor vista). Ik heb daarom de drivers van de videokaart geupdate. Gevolg daarvan is dat alleen de native resolutie nog gekozen kan worden (1440x900 pixels), eerder kon ik ook nog andere resoluties kiezen. De refreshrate stond na die installatie op 59hz. Maar ik heb alle Hz geprobeerd die het beeldscherm weergeven kan (59,60,70,72 en 75). Maar hij doet het overal bij. Ik heb het beeldscherm menu volledig doorlopen, 4 kleurpaletten geprobeerd, gecalibreerd etc etc.

Googlen levert erg weinig relevante resultaten op. Ik zag wat syncmasters die dit soms hadden, maar ander merk, en andere oplossing (locken ofzo). Ik heb toch die troubleshoot geprobeerd en elke knop van het beeldscherm wat langer ingedrukt gehouden.

Ik weet dus niet, omdat ik relatief onbekend ben met tft-scherm want nieuw, of dit nog aan een instelling kan liggen van mijn pc. Het scherm auto-adjust sowieso even als ik van resolutie of refreshrate verander, maar dat is normaal volgens mij, doet de tft op mijn werk ook.

Ik heb de doos al weggegooid (dom dom), maar als dit niet aan mijn pc ligt maar aan het scherm, dan koop ik nogmaals dit scherm, en breng ik deze terug in de doos van de nieuwe. (Mediamarkt heeft relaxte returnpolicy).

Zijn er anderen met deze Hanns G schermen die geen of dezelfde problemen ervaren? Waar kan het nog meer aan liggen? Moet ik het wel bij mijn pc of videokaart zoeken?

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 18:47
Kan eventueel de kabel zijn. Als je retourneert in een andere doos staat er op de doos wel een ander serienummer dan op het apparaat.

[ Voor 65% gewijzigd door Dancing_Animal op 04-11-2008 21:23 ]

• Mar2zz
Ik neem aan dat je de vga-kabel bedoelt? die kan ik helaas niet vervangen, ik heb geen reserve momenteel. Heb ff de stroomkabel vervangen, maar dat helpt niet helaas. Bij de mediamarkt controleren ze niet zo gauw het serienummer op het apparaat zelf, als het maar zo een apparaat is.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 18:47
Ik bedoel inderdaad de vga-kabel. Vertel ze gewoon wat er aan de hand is. Als je de bon nog hebt kan er volgens mij niks aan de hand zijn. Misschien dat ze hem zelfs wel even voor je testen.
Als je de truuk uithaalt met het wisselen van de doos en ze controleren er een keer net wel op sta je ook voor aap.

• Mar2zz
Ja misschien moet ik dat maar doen. Ik dacht net dat ik het opgelost had, het was ff weg. Maar nu weer continue. Ik had een driver gevonden voor het beeldscherm, die ik geforceerd wel kon installeren. Maar tijdens het typen van dit tekstje al 3x ofzo...

Man man, ik gooi nooit dozen weg het eerste jaar, en nu had ik toevallig veel oud papier, dus deze doos gebruikt... Murphy's law strikes again...

Verwijderd

Ik heb dit scherm ook gekocht maar krijg deze in Vista niet in de native resolutie. Ik krijg dan een half bureaublad. De linkerkant van het bureaublad staat in het midden van het scherm en ook de taakbalk is niet zichtbaar,Ik heb een GF 9500 GT dus die moet het wel aankunnen. Draai nu in een resolutie 1360*768 en krijg weer een half scherm. Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg? Ik heb de driver die bij het beeldscherm was geleverd geïnstalleerd.

alvast bedankt voor de hulp.

groet,

Rob

Verwijderd

ook zonder doos heb je garantie natuurlijk...

• Mar2zz
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:26:
Ik heb dit scherm ook gekocht maar krijg deze in Vista niet in de native resolutie. Ik krijg dan een half bureaublad. De linkerkant van het bureaublad staat in het midden van het scherm en ook de taakbalk is niet zichtbaar,Ik heb een GF 9500 GT dus die moet het wel aankunnen. Draai nu in een resolutie 1360*768 en krijg weer een half scherm. Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg? Ik heb de driver die bij het beeldscherm was geleverd geïnstalleerd.
Installeer de nieuwste drivers van je videokaart, of als je die al hebt, installeer ze opnieuw.

Het lag aan het beeldscherm. ben vandaag naar de mediamarkt gegaan, verhaal uitgelegd, en ik kon een nieuwe ophalen bij de infobalie. Ik kreeg alleen de doos niet mee, maar wel weer opnieuw garantie voor 2 week terugbrengen/gratis ruilen of geld terug! Super!

Dit schrijf ik dus op de nieuwe! Geen dode pixels! Me am happy!

[ Voor 19% gewijzigd door Mar2zz op 07-11-2008 12:47 ]

Pagina: 1