(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Bij Vista is de standaard optie namelijk hybernate/stand-by.
Verder laden accu's altijd op tot 100%, maar zakken altijd wel enkele procenten zonder aan de lader te hangen.
Het is windows XP en ik sluit m'n pc wel degelijk af hoor
het lijkt me gewoon raar, en om je accu te onderhouden 1 maal per maand een leeglaten zeker
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Continu aan de stroom laten is dan weer heel slecht, gewoon gebruiken en op tijd bijladen.
Een enkele keer helemaal leeg kan ook geen kwaad inderdaad, maar is niet per se elke maan nodig
autonomie een 3 a 4 uur meer dan genoeg dus
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
dan zal ik m'n batterij eens volledig plat latenUltraman schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:42:
Klinkt als een batterij die gecalibreerd dient te worden.
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Disadvantages of traditional Li-ion technologyLi-ion cells must never be discharged below a certain voltage to avoid the possibility of irreversible damage. Therefore Li-ion battery systems are generally equipped with a circuit that shuts down the system when the battery is discharged below the predefined threshold.[14]
Verwijderd
aangezien ik hem alleen op netstroom gebruik ligt de accu in de koelkast met een lading van 45%....ook na een paar maanden is dit nog hetzelfde
Verwijderd
Ik ga er vanaf nu gewoon niet meer op letten.
een gloednieuwe Hp 8730w elitebookThinkPadd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:26:
Welk type laptop gaat het hier om?
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Een batterij is en blijft een redox reactie. Dus als je het materiaal weer los-schud/tikt laat je hem eigenlijk ook weer op
Zo fix ik wel eens batterijen die in een slechte conditie zijn. Gewoon een paar flinke klappen geven op mijn knie. (nu moet je hem ook weer niet breken want is best chemisch zo'n ding)
[ Voor 27% gewijzigd door Dekaasboer op 05-11-2008 22:13 ]
li-ion is explosief dus pas er een beetje mee opDekaasboer schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:12:
Mooi is ook dat als ik de batterij uit mijn fujitsu trek en ik er een paar tikken op geef hij een 5% voller weergeeft
Een batterij is en blijft een redox reactie. Dus als je het materiaal weer los-schud/tikt laat je hem eigenlijk ook weer op![]()
Zo fix ik wel eens batterijen die in een slechte conditie zijn. Gewoon een paar flinke klappen geven op mijn knie. (nu moet je hem ook weer niet breken want is best chemisch zo'n ding)
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Ja en nee, Ja ze gaan er kapot van, en nee ze hebben een beveiliging ertegen.Speed24 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:30:
Li-ion batterijen moet je ook niet geheel ontladen, ze moeten altijd iets opgeladen zijn.
[...]
Disadvantages of traditional Li-ion technology
Zolang je geen wekenlang een lege accu niet oplaad kan er weinig gebeuren hoor.
Nadeel is dat je dan wel de polariteit kan laten omslaan en dan is het helemaal voorbijDekaasboer schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:12:
Mooi is ook dat als ik de batterij uit mijn fujitsu trek en ik er een paar tikken op geef hij een 5% voller weergeeft
Een batterij is en blijft een redox reactie. Dus als je het materiaal weer los-schud/tikt laat je hem eigenlijk ook weer op![]()
Batterijen/accu's verliezen altijd stroom, dit komt door de interne weerstand. Niet meer dan normaal dat je laptop dan 5% oid verliest.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Zo heb ik mijn accu 110% opgeladen gezien