Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Audacity] Knippen en plakken van geuidsfragment

Pagina: 1
Acties:

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Na dagen zoeken en proberen toch maar even hier om raad vragen.

Waar het om gaat: ik wil een geluidsfragmentje van minder dan 1 seconde zo'n 10 seconden laten duren.
Ik denk: gewoon kopieren en achter elkaar plakken totdat je 10 seconden bij elkaar hebt geplakt. Maar nu krijg ik telkens tussen de geplakte stukje een keiharde tik.
Time-stretch kan ik niet vinden en om elk overgang te gaan repareren is wat teveel werk vind ik.
Ik gebruik Audacity 1.3.6 inmiddels. Heel misschien dat er een simpele plugin beschikbaar is die ik over het hoofd heb gezien?
Alvast bedankt!

* typo: geuidsfragment = geluidsfragment *

[ Voor 3% gewijzigd door PaulZ op 04-11-2008 20:32 . Reden: geuidsfragment = geluidsfragment ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Geen plugin, gewoon goed doen:

Zorg dat je fragment start start en eindigd een 0-doorgang. (dus op het 0 punt van het totale 16-bits bereik) wel voor zorgen dat als de start van 0 omhoog gaat, dat het einde van laag naar 0 gaat. (of andersom)
Kopieer en plak dat achter elkaar, et voila, tikvrij.

[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 04-11-2008 20:34 ]

Alles kan stuk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zorg dat je origineel beter knipt of gebruik repeat (onder effect) ;)

Repeat is iets wezenlijks anders dan time stretch. Welke van de twee wil je precies :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Is lastig met dit stereospoor (vierstemmig koor) waar links en rechts nooit gelijktijdig een 0punt te vinden is helaas... Maar goed, ik ga dat ook nog wel proberen. Dank!

Repeat ook al geprobeerd, maar het zit idd toch in het op de juiste manier selecteren van het te kopieren gedeelte. Dacht dat 't wel uit de losse pols kon, maar niet dus!

[ Voor 33% gewijzigd door PaulZ op 04-11-2008 20:36 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dan doe je links en rechts eerst apart de start en eindes op 0 punten zetten.
Als er links dan iets te kort is, zet je daar net zoveel stilte achter als noodzakelijk.
Klinkt gaar in theorie, onhoorbaar en (bijna) tikvrij in de praktijk. ;)

Die bijna komt omdat je toch een scherpe hoek gaat maken. Dus die moet je afronden op de een of andere manier.

Een andere optie: maak de track gewoon mono?

Edit: een andere optie om de start en eindes heel kort in en uit te faden over een milliseconde of 100 ofzo. En dat steeds 50msec met elkaar crossfaden.
Kan niet bij alle content, maar misschien wel bij jouw.

[ Voor 46% gewijzigd door remco_k op 04-11-2008 20:39 ]

Alles kan stuk.