Speedtouch 546 port 80 forwarding

Pagina: 1
Acties:

• DmD
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb een speedtouch 546 router met de nieuwste firmware,
daarop kan je port forwarding instellen dmv het zogeheten "Delen van spelen & toepassingen".
Standaard zitten er verschillende applicaties in die je kunt hebben draaien ->

HTTP Server(World Wide Web)
Web Server (HTTP)

Zelf heb ik ook nog een applicatie aangemaakt die externe port 80 omzet naar interne port 80.
Vervolgens bind ik deze applicaties aan mijn server pc (allemaal zoals de handleiding aangeeft).
Op deze server draait momenteel windows 2003 server met iis.

Vervolgens voer ik in de adres balk van internet explorer mijn wan ip in
(verkregen via http://www.mywanip.com/),
dan wordt de in mijn router ingebouwde webserver aangesproken en wordt port 80 dus niet ge forward naar mijn webserver.
Rebooten van de router na het toekennen van de applicatie aan een pc heeft geen effect gehad.

Heeft iemand eerder dit probleem gehad, of een mogelijke oplossing.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien moet je de webinterface van de speedtouch op een andere poort (81, 8080 o.i.d.) zetten.

• DmD
Helaas kan ik dit niet instellen

Verwijderd

Het probleem is dat je speedtouch je niet van je lokale netwerk naar het internet kan doorverwijzen en vervolgens weer naar je lokale netwerk. Hiervoor dien je te testen met een extern adres naar je wan ip.

Als ik www.mijndomein.nl wil aanroepen die op een webserver thuis staat, dan kom ik ook in mijn webinterface van de router. Het enige wat je kunt doen is je hostfile aanpassen. Maar dan fake je de boel.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 20:23 ]

• DmD
Ik heb het getest vanuit een extern adres, deze krijgt inderdaad niet de webinterface van de speedtouch router, maar ook niet de webpagina.
Heb het net getest vanuit een ander extern adres, hierbij werkt het uitstekend.
Bedankt voor de reacties!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je kan ook even kijken of je speedtouch NAT loopback ondersteund.
Pagina: 1