Radeon HD 4850 en zwarte balken op tv

Pagina: 1
Acties:

• AnD
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-05 18:50
Ik heb vandaag mijn Sapphire Radeon HD 4850 kaart ontvangen en ik heb deze ook gekocht omdat ik graag een filmpje kijk op de tv wat dus op de computer word afgespeeld.

Ik heb altijd nvidia kaarten gehad behalve bij mijn (oude) laptop daar zat ook een ati kaart in, dus ik ben vertrouwd met de software van nvidia. Wat ik dus wil is een filmpje kijken op de tv, maar dit wil niet goed lukken.
In het Catalyst Control Center heb ik het al ingesteld op "clone" en ik zie mijn bureaublad op de tv. Dan bij "Avivo Video" heb ik bij "Theater Mode" mijn secondary scherm (dus de tv) ingesteld op "Theather mode" zodat als ik een video of film start het in fullscreen word weergegeven op de tv.

Ik zie de film maar aan de linker - en rechterzijde zie ik een zwart balkje, ook als ik een mkv bestand afspeel.

Dus mijn vraag is: wie weet hoe ik dit kan instellen zodat het beeld fullscreen is zonder die balken aan de zijkanten ? Boven en onder van die zwarte balken vind ik niet zo erg, als de aspact ratio maar behouden blijft, maar dit heb ik ook ingesteld, ik heb "match the source video" aangevinkt.

Verwijderd

Resolutie van TV en ingestelde resolutie?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Wat voor TV heb je dan? Ik kan me voorstellen dat als je een HD-TV hebt dat de resolutie van de TV groter is dan je beeldscherm en dat door de cloning een kleinere resolutie naar de TV wordt gestuurd i.p.v. de native resolutie. Ga eens naar de Beeldschermeigenschappen van Windows en zet je TV als 2de scherm (niet gecloned). Als het goed is kun je dan een aparte resolutie instellen voor je TV. Alleen wel even je player naar het andere venster slepen ;)

Zie je trouwens ook balken bij de desktop?

• AnD
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-05 18:50
Bitage schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:58:
Ga eens naar de Beeldschermeigenschappen van Windows en zet je TV als 2de scherm (niet gecloned). Als het goed is kun je dan een aparte resolutie instellen voor je TV. Alleen wel even je player naar het andere venster slepen ;)

Zie je trouwens ook balken bij de desktop?
Sorry vergeten te zeggen dat het een LCD TV is. Het is geen full had maar een hd ready van Philips.
De resolutie stond op 1280*720 en van mijn pc scherm op 1280*1024.

Dat laatste begrijp ik niet goed, als ik het klonen afzet dan zie ik toch niets op de TV ?

Bij de desktop zie ik geen balken.

Edit: ik heb het gevonden, ik kan de tv (2de scherm) bij display manager "forcen" naar hd-tv en de desktop area naar 1024*768. die 1024*768 is ook een resolutie waar de tv goed mee overweg kan zo stond het toch in de handleiding ;)

En klonen staat ook af, het is extended view geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door AnD op 04-11-2008 20:36 ]