Toon posts:

P166MMX op oude ABIT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

weet iemand waarom een P166MMX op een ABIT moederbord (max. 266MMX) niet werkt, terwijl P100/120/133 het perfect doet ??
De CPU werkt wel op een ander moederbord en ik heb de laatste BIOS version geinstalleerd.

De computer boot niet eens, geen piepjes, nix... heb em wel 10 keer opnieuw geprobeerd, steviger aandrukken etc.etc.

any ideaz??

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Waarschijnlijk omdat je moederbord geen MMX ondersteund! |:( staat bovenaan dat het wel kan.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als je in mijn berichtje kijkt zie je "oude abit (max. 266MMX)" dus dan zie je wat voor processors hij aankan.
Echt alles van Cyrix, K6(1), K5 werkt erop.
Maar deze niet...

Verwijderd

Voltage van MMX processoren is anders dan die van normale pentium1's denk dat hij nu veels te veel voltage krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een abit met softmenu dus het voltage wordt standaard ingesteld door de bios als je een dual voltage in plaats van een single voltage (non-MMX) erin stopt

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Wat is nou eigenlijk het typenummer van het moederbord? Dan zijn we alweer een stuk verder richting oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
type == abit SM5...

maar goed, abit technical support reageert niet op mijn emailtjes en op de homepage kan ik er ook nix over vinden in de FAQs etc. De manual biedt ook geen uitkomst en de nieuwste BIOS ook niet...

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Bijzonder alternatieve oplossing >:),
deze er op zetten, en dan je 166MMX aan een ander verkopen.

Volgens mij zijn alle logische oplossingen al voorbij gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
grapjas dat is een Pentium II die kan er
toch niet op |:(

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
mjah. VX chipset dus MMX ondersteuning = ok maar de handleiding meldt dat al zie ik.

Domme vraag misschien maar weet je zeker dat de CPU werkt? Werkt 'ie wel op een ander moederbord?
Pagina: 1