Accelero 9800 fan lager dan 35% - 5volt?

Pagina: 1
Acties:

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb een Gforce 9800GTX+ met een Arctic Accelero 9800 erop.
Ik kom er nu toch achter dat de fan van de accelero 9800 toch nog het meeste geluid maakt van m'n systeem. maakt niet erg veel geluid, maar wil hem nog zachter hebben. Met de Vid passief is m'n systeem pas echt stil. Alleen wordt loop de kaart dan al snel op naar de 60 graden.

Nu kan ik de fan via Rivatuner bijv op 35% zetten, maar niet lager dan dat.
Weet iemand hoe ik hem nog lager kan laten draaien. Het is een 4 pins stekkertje, misschien dat ik hem op 5 volt kan laten draaien ofzo?. Ik denk dat een heel klein beetje wind al genoeg is om hem goed genoeg te koelen. ik wil hem bijv op 10 a 20% laten draaien. In Rivatuner werkt bijv lowlevel fan control ook niet meer, dus nu kan ik niet lager dan die 35%.

Ik zie op internet wel veel dingen van op 5 volt laten draaien enzo, maar ik weet niet hoe ik dat dan met een 4 pins VGA-koeler kabeltje moet doen. Deze zit ook op de videokaart geprikt. Misschien met een externe fan-controller?

Canon Digital Ixus V2

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Externe fancontroller, of je knipt het connectortje er af en zet hem direct op molex (5, 7 of 12v)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v714/d_stevens3/Example.gif

Voor 5 volt doe je de rode draad dus op de rode van de molex. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door jdm8 op 04-11-2008 19:56 ]

• _MB_
Ok thanks, nadeel is dan natuurlijk wel dat het kabeltje stuk is. misschien toch nog ff verder kijken naar die fan controllers.

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
is het ook mogelijk om de fan lager te laten draaien door deze draadjes gewoon anders om in de connector te doen? waardoor ze dus ook andersom op de videokaart zitten.
Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b387/_MB_/IMG_7951-1.jpg

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
niemand?? ik kan er niks over vinden op internet.

Canon Digital Ixus V2

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:34

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm,

Ik wilde net een soortgelijk topic openen.

Ik wil mijn EVGA 9800GTX+ overclocken, de fan speed aanpassen en opslaan en flashen met Nibitor.

Ik heb de nieuwste Rivatuner, Nibitor en NVFlash.

Ik heb nVidia 180.43 XP 32 geinstalleerd. Maar ik kan de fan nu helemaal NIET meer controleren. Niet via Control Panel, niet via Nibitor (Uitlezen) en ook niet via Rivatuner. Zelfs EVGA-Precision Tool kan er niets mee. :?

Ik wil mijn GPU dus overclokken/fanspeed aanpassen, en mijn 3Dkaart flashen. Wie weet wat er mis mee is?

Hiervoor had ik oudere drivers/programma's; toen kon ik tot minimaal 35% fanspeed kiezen. Daar heb je wat aan. 8)7

Gulfstream G650

Verwijderd

_MB_ schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:50:
is het ook mogelijk om de fan lager te laten draaien door deze draadjes gewoon anders om in de connector te doen? waardoor ze dus ook andersom op de videokaart zitten.
[afbeelding]
Ja, dat is het zelfde principe als Jdm8 zegt.
En Salimrmaf al met de nieuwste versie van rivatuner geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 17:49 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:34

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:48:
[...]

En Salimrmaf al rivatuner geprobeerd?
Zo ja de nieuwste versie?
Ik zei net 2X dat RIvatuner er ook niets mee kan. ;)

Gulfstream G650

Verwijderd

Welke versie van rivatuner heb je?

• _MB_
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:48:
[...]

maar hoe moet de volgorde dan worden van de draadjes in de stekker?
gewoon bijv. rood en zwart omdraaien ofzo? ik wil dus gewoon de draadjes omdraaien, weer terug in het stekkertje steken, en dan weer op de kaart prikken.
salimrmaf schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:44:

Ik wil mijn GPU dus overclokken/fanspeed aanpassen, en mijn 3Dkaart flashen. Wie weet wat er mis mee is?

Hiervoor had ik oudere drivers/programma's; toen kon ik tot minimaal 35% fanspeed kiezen. Daar heb je wat aan. 8)7
je moet of de oude drivers (178.24) weer installen, of even wachten op riva tuner 2.20. of EVGA Precision 1.3.3 downloaden. dan lukt het wel weer. iig dat had ik.

[ Voor 25% gewijzigd door _MB_ op 07-11-2008 18:14 ]

Canon Digital Ixus V2

Pagina: 1