Heeft er iemand al geprobeerd een andere ventilator op de asus EN9800GT te monteren, zoiets als een VF1000 LED van Zalman bijvoorbeeld ?
Vast wel. Al eens gegoogled?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ja, google gaf me enkel winkels die beide verkopen maar niemand die het ooit al eens gedaan had op zijn en9800GT kaart.
Dus iemand ?
Dus iemand ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 22:56 ]
De kaart bestaat nog geen jaren dus er zullen nog niet zoveel mensen zijn die er een andere koeler opgezet hebben. Fabrikanten van koelers geven vaak wel duidelijk aan of een bepaald type koeling (zoals bij die zalman) er wel of niet op kan. Desnoods kun je nog een mailtje naar zalman sturen, maar voor zover ik weet is de maat tussen de schroeven van de koeling (belangrijk voor plaatsen) nagenoeg hetzelde (met evt verschil tussen series oid). Dus als je even een plaatje van een 9600GT googeld en je kijkt goed of het ongeveer klopt qua lay-out (de schroeven onder de kaart) dan kan je er donder op zeggen dat die koeler prima past op jouw kaart
één is geen, twee is één
Google dan naar een 8800GT die is namelijk hetzelfde, alleen stickertje is anders samen met bios.(met evt verschil tussen series oid). Dus als je even een plaatje van een 9600GT googeld en je kijkt goed of het ongeveer klopt qua lay-out
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ligt een beetje aan welke je hebt.
Ik had deze zelfde vraag namelijk over mn Asus 8800GT. Ik kan er geen VF-1000 op plaatsen vanwege het koelblokje achterop. Als ik deze zou vervangen/weghalen had het wel gekunt.
\[8800GT] Zalman VF1000-led + Zalman ZM-RHS88
(heb nu een vf-900, maargoed)
Ik had deze zelfde vraag namelijk over mn Asus 8800GT. Ik kan er geen VF-1000 op plaatsen vanwege het koelblokje achterop. Als ik deze zou vervangen/weghalen had het wel gekunt.
\[8800GT] Zalman VF1000-led + Zalman ZM-RHS88
(heb nu een vf-900, maargoed)
:D
krijg net een mail van zalman terug :
---------------------------
Hi,
For this model, we recommend VF1000 or GV1000 .
Please contact our local distributor or reseller in your country to get more information on your purchase.
http://www.zalman.co.kr/ENG/WTB/Network.asp
Best regards,
Support
--------------------------------
Aangezien hij misschien in de problemen komt met het koelprofiel achter vraag ik me af of ik het moet gokken, ik zou wat van de VF1000 aan kunnen passen zodat hij over het koelblok van de asus heen gaat.
Of een extra setje koelblokjes bestellen van Zalman en het zo doen als deze gast gedaan heeft http://img128.imageshack.us/my.php?image=gt2ad7.jpg
Mark
---------------------------
Hi,
For this model, we recommend VF1000 or GV1000 .
Please contact our local distributor or reseller in your country to get more information on your purchase.
http://www.zalman.co.kr/ENG/WTB/Network.asp
Best regards,
Support
--------------------------------
Aangezien hij misschien in de problemen komt met het koelprofiel achter vraag ik me af of ik het moet gokken, ik zou wat van de VF1000 aan kunnen passen zodat hij over het koelblok van de asus heen gaat.
Of een extra setje koelblokjes bestellen van Zalman en het zo doen als deze gast gedaan heeft http://img128.imageshack.us/my.php?image=gt2ad7.jpg
Mark
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 12:19 ]
Een koelblok aanpassen is geen erg goed plan. Dit kan de koelprestaties wel eens erg veranderen.
Ik zou zeggen: Go for it. Lukt het echt niet, gewoon weer op V&A zetten voor 5 euro minder.
Ik zou zeggen: Go for it. Lukt het echt niet, gewoon weer op V&A zetten voor 5 euro minder.
Hmm, een klein stukje van de koelribben aan de achterkant van de zalman afhalen, lijkt me geen probleem, aan de heatpipes e.d. wordt niks veranderd.
ff een winkel zoeken in Tilburg die ze op voorraad heeft.
ff een winkel zoeken in Tilburg die ze op voorraad heeft.
Uiteindelijk besteld bij pc megastore
ja hoor, groen dus binnen 3-5dagen leverbaar, de werkelijkheid was weer anders bijna 2 weken wachten.
Maar hij zit erop, ik hoefde niks te slijpen of weg te halen, geen extra koelprofieltjes bij te plaatsen(behalve die onder de ventilator die bij de cooler geleverd worden) oid.
De winst is zoals verwacht behoorlijk, terwijl de ventilator langzamer draait 5 graden verschil.
Net als bij de gf6800 heb ik bij deze kaart de originele aansluiting gebruikt op de asus kaart zodat ik de ventilator snelheid automatisch met de software van asus kan laten lopen, wel even het stekkertje van de originele ventilator afknippen en zwart op zwart, rood op rood en geel op wit aansluiten en dan werkt het prima, geen gezeur van een fanmate die je handmatig moet instellen maar gewoon automatisch.
Maar hij zit erop, ik hoefde niks te slijpen of weg te halen, geen extra koelprofieltjes bij te plaatsen(behalve die onder de ventilator die bij de cooler geleverd worden) oid.
De winst is zoals verwacht behoorlijk, terwijl de ventilator langzamer draait 5 graden verschil.
Net als bij de gf6800 heb ik bij deze kaart de originele aansluiting gebruikt op de asus kaart zodat ik de ventilator snelheid automatisch met de software van asus kan laten lopen, wel even het stekkertje van de originele ventilator afknippen en zwart op zwart, rood op rood en geel op wit aansluiten en dan werkt het prima, geen gezeur van een fanmate die je handmatig moet instellen maar gewoon automatisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 13:51 ]
Is nog vrij magertjes naar mijn idee (5 graden) ; ik heb zelf een Thermalright HR-03 GT op een 8800GT zitten en die is idle 32 graden en load 38 graden , de stock-koeler was idle 52 graden en load 73 graden.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:43:
Wat waren je temps met de stock-koeler en wat zijn ze nu ?
Hey cool man, ik heb deze juist niet gekocht omdat hij niet zou passen
...dus...
Maarja binnenkort ook een HR03GT binnen, dus isch ook goed
.
Btw het was niet verplicht dat er iets aan het connectortje zit op de kaart, dus je had hem ook mooi op je fan-controller kunnen aansluiten, dat heb ik gedaan met mn vf-900.
Maarja binnenkort ook een HR03GT binnen, dus isch ook goed
Btw het was niet verplicht dat er iets aan het connectortje zit op de kaart, dus je had hem ook mooi op je fan-controller kunnen aansluiten, dat heb ik gedaan met mn vf-900.
[ Voor 37% gewijzigd door KoffieNT op 05-12-2008 13:56 ]
de kaart was met de originele koeler in een stand hoger (dus sneller draaiend) 49 graden, nu met de nieuwe koeler een stand langzamer draaiend 44 gaden, hij kan nog veel koeler lopen want als ik de ventilator van de kast een stand sneller laat lopen(antec sonata 3) dan duikt de 9800 naar 41 graden(systeem temp gaat dan van 31 naar 28 graden) en gaat de ventilator op slow speed draaien, zet ik de ventilator van de kast op zijn hoogste stand dan duikt de vga kaart naar 29 graden(systeem temp gaat dan van 28 naar 26 graden), maar dan gaat alles zo'n lawaai maken en dat was nu net niet de bedoeling, alle temperaturen gemeten in idle bij een kamertemp van 20 graden.
Ik heb bewust het stekkertje gebruikt op de vga kaart omdat ik dan de software van asus de kaart kan laten regelen via de temperatuursensor op de kaart zelf, ik had het ook op een aansluiting op het moederboard kunnen zetten maar die reageert niet zo snel.
Zalman geeft nergens aan in de gebruiksaanwijzing dat deze ventilator zou passen dus het was en gok, op de 8800 heb ik foto's gezien van iemand die het originele koelprofiel achterop eraf heeft gehaald omdat het niet zou passen in combinatie met de grote koeler van zalman, op de asus kaart past het in iedergeval wel of het op andere 9800gt kaarten van een ander merk past weet ik niet.
De 8800gt wordt behoorlijk veel warmer dan de 9800gt als ik de resultaten van ijscobar zo lees, maar ik weet natuurlijk niet wat voor kast hij gebruikt.
Ik heb bij mij niks overgeklokt, de ventilatoren en koelingen heb ik voornamelijk erop gezet omdat het hier op zolder in de zomer behoorlijk heet kan worden (33+ graden)
Op dit moment, in idle, is de cpu(E8500) 33 graden (met een artic freezer 7pro op 60% van zijn snelheid) de system(msi P45 neo3-fr) temp is 31 graden(met de kast ventilator van de antec sonata 3 op slow) en de vga 44 graden(op medium snelheid).
Mark
Ik heb bewust het stekkertje gebruikt op de vga kaart omdat ik dan de software van asus de kaart kan laten regelen via de temperatuursensor op de kaart zelf, ik had het ook op een aansluiting op het moederboard kunnen zetten maar die reageert niet zo snel.
Zalman geeft nergens aan in de gebruiksaanwijzing dat deze ventilator zou passen dus het was en gok, op de 8800 heb ik foto's gezien van iemand die het originele koelprofiel achterop eraf heeft gehaald omdat het niet zou passen in combinatie met de grote koeler van zalman, op de asus kaart past het in iedergeval wel of het op andere 9800gt kaarten van een ander merk past weet ik niet.
De 8800gt wordt behoorlijk veel warmer dan de 9800gt als ik de resultaten van ijscobar zo lees, maar ik weet natuurlijk niet wat voor kast hij gebruikt.
Ik heb bij mij niks overgeklokt, de ventilatoren en koelingen heb ik voornamelijk erop gezet omdat het hier op zolder in de zomer behoorlijk heet kan worden (33+ graden)
Op dit moment, in idle, is de cpu(E8500) 33 graden (met een artic freezer 7pro op 60% van zijn snelheid) de system(msi P45 neo3-fr) temp is 31 graden(met de kast ventilator van de antec sonata 3 op slow) en de vga 44 graden(op medium snelheid).
Mark
Vandaag even hard moeten lachen, 4 maanden nadat ik er bij mij een zalman koeler op heb geplaatst komt de fabriek nu zelf met een hernoemde versie van de 9800 uit met...inderdaad de ventilator zoals ik het maanden geleden al gemaakt heb, zouden de fabrikanten soms hier hun nieuwe ideen opdoen
http://tweakers.net:80/ni...tzelfde-als-9800gtx+.html
http://tweakers.net:80/ni...tzelfde-als-9800gtx+.html
Verwijderd
Ik zie daar toch een andere koellichaam.
Het koper is niet hetzelfde
die van de GTS 250 loopt bol aan de zijkanten en op het plaatje hierboven zie ik dat niet.
Het koper is niet hetzelfde
die van de GTS 250 loopt bol aan de zijkanten en op het plaatje hierboven zie ik dat niet.
Ze hebben twee foto's gemaakt van verschillende gts250 kaarten, de onderste lijkt exact op die van mij.
http://tweakers.net/ext/i/1236084740.jpeg
http://tweakers.net/ext/i/1236084740.jpeg
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 17:07 ]
Inmiddels geeft de kaart steeds vaker storingen, althans de ventilator valt stil en ik vrees dta het niet aan de ventilator ligt, morgen maar eens het kabeltje van de zalman maar origineel maken en de zalman regelaar ergens aan de voorkant monteren.
Mark
Mark
Pagina: 1