Toon posts:

Wachten op het netwerk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb vanmiddag een router gekocht, omdat de oude kapot was. Het gaat om een Linksys WRT160N.

Hij werkt goed bij de bekabelde pc, maar als ik de draadloze computer wil aansluiten klik ik op het netwerk, en daarna op verbinding maken. Nadat ik de beveiligingssleutel ingevoerd heb, klik ik op verbinding maken en dan staat er wachten op het netwerk... Dit duurt een paar minuten en dan verdwijnt dat venster en komt er een refresh van alle beschikbare draadloze netwerken in de buurt.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ik had de beveiliging er al afgehaald om te kijken of het daar aan zou liggen, maar dan krijg ik nog hetzelfde probleem...

Alvast bedankt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat het ding op B/G/N Mixed? Wat voor wireless kaart gebruik je? Wat als je de router op G alleen zet?

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Wat voor wireless adapter zit er in die computer?

exop.io

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

WPA2 sleutel terwijl je draadloze computer slechts WPA(1) ondersteund?

Ow het is dus niet de beveiliging :P Netwerknaam al een keer veranderd? Als die toevallig hetzelfde is als je oude netwerk.

[ Voor 47% gewijzigd door Glashelder op 05-11-2008 01:49 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. De netwerkadapter is een USRobotics MaxG adapter.

Toen ik die G zag staan heb ik het netwerk meteen de netwerkmodus veranderd van gemengd naar ''alleen wireless-G''.

Maar toen ik het uitprobeerde kwam ik weer bij hetzelfde probleem terecht...

De netwerknaam is niet hetzelfde als het oude netwerk, ook niet hetzelfde als een ander netwerk in de buurt...

Dit zijn alle andere instellingen die ik kan vinden op 192.168.1.1:

Modus: Alleen Wireless-G
Netwerknaam (SSID): linksys875
Radioband: Standaard - 20-MHz kanaal
Breed kanaal: N.v.t.
Standaardkanaal: 6
Beveiliging: WPA2-Personal
SSID-broadcast: Ingeschakeld

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Is het dezelfde beveiligingssleutel?
Anders kan je eens proberen om via netwerkcenter bij de draadloze kaart daar de juiste beveiling in te stellen.

Simke

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Simke schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:37:
Is het dezelfde beveiligingssleutel?
Anders kan je eens proberen om via netwerkcenter bij de draadloze kaart daar de juiste beveiling in te stellen.
"Ik had de beveiliging er al afgehaald om te kijken of het daar aan zou liggen, maar dan krijg ik nog hetzelfde probleem..."

:>

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Exorcist schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:33:
[...]

"Ik had de beveiliging er al afgehaald om te kijken of het daar aan zou liggen, maar dan krijg ik nog hetzelfde probleem..."

:>
Dat wil ik goed geloven, maar heb al meegemaakt dat je toch bij de instellingen van de draadloze kaart effectief de beveiliging daar moet aanpassen (ook al zendt de router uit zonder beveiliging)...

Simke

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Heb net contact opgenomen met Linksys en ze vertelden mij dat het waarschijnlijk aan de netwerknaam lag, omdat de naam ''linksys'' niet mocht voorkomen in de netwerknaam...

Heb het verbeterd en hij werkte meteen!

Toch bedankt voor de hulp!

Het lag trouwens niet aan de beveiliging omdat ik nu nog steeds WPA-2 erop heb, het lag dus niet aan de netwerkkaart of aan de beveiliging

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 16:12 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:10:
Probleem is opgelost. Heb net contact opgenomen met Linksys en ze vertelden mij dat het waarschijnlijk aan de netwerknaam lag, omdat de naam ''linksys'' niet mocht voorkomen in de netwerknaam...
offtopic:
WTF.... wat is dat nou voor gare beperking :? En WHY?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 13:28
WTF?
En waarom zie je dan zoveel routers om je heen met Linksys in de naam, welke wel werken dan? :)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 14:51
Sterker nog, de WRT54G's (en alles daar omheen) hadden default de naam linksys. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou echt niet weten waarom het zo is, maar het had er wel iets mee te maken... hij had het er ook over dat misschien de verkeerde instellingen opgeslagen waren. Voor zover ik hem kon verstaan tenminste, want hij sprak nogal gebrekkig NL...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 17:19 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 13:28
Ik denk dat jij in je wireless profile van dat ssid iets verrot had, door een ander ssid te gebruiken heb je een nieuw profile wat niet verrot is...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, het is echt grote onzin dat je netwerk geen linksys mag heten. Die dingen heet zelfs zo vaak default, uit de doos. Het maakt ook niet uit dat anderen in je buurt die naam hebben volgens mij, indien aanwezig..wel evt. hetzelfde kanaal dat in gebruik is.
Pagina: 1