Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:25
De situatie:
Ik heb nu woning a. Huur is te laag voor huursubsidie. Ik ga samenwonen met mijn vriendin in woning b, huur is hoog genoeg voor huursubsidie. De woning is bedoeld voor 1 of 2 mensen, maar we tekenen allebei het huurcontract. Ik wil mijn huidige kamer graag nog een half jaar onderverhuren en daarna de huur opzeggen, dit is legaal en geen enkel probleem.Ik moet dan echter wel op mijn huidige adres (a) ingeschreven blijven staan.
De huurtoeslag op appartement b wordt ook toegekend als er een persoon woont.

*Kan ik mij zelf nog een halfjaar op adres a ingeschreven laten staan terwijl ik feitelijk op b woon?
*Accepteren verhuurders het dat je niet ingeschreven staat op het adres waar je woont en vooral, kunnen ze dit controleren?
*De zorgtoeslag voor twee samenwonenden is fors hoger. Kan ik die met mijn onderhuurder op appartement a aanvragen?

[ Voor 7% gewijzigd door Autoreply op 04-11-2008 17:25 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

De inschrijving in de basisadministratie hoor je overeen te laten stemmen met de daadwerkelijke situatie. En de kans is aanwezig dat je problemen krijgt als je ergens staat ingeschreven waar je niet woont.

Ik snap dat je optimaal gebruik wilt maken van de voorzieningen die verkrijgbaar zijn echter: door je feitelijke situatie anders voor te doen dan ze is en zo meer voordeel te behalen, pleeg je wel fraude. In feite steel je dan van de gemeenschap en dat is iets waar we op Tweakers.net op geen enkele manier behulpzaam bij willen zijn.

Mijn advies: doe het zoals het hoort. Alle andere varianten horen niet hier thuis :)

Dit topic is gesloten.