Momenteel ben ik een script aan het migreren van Windows Server 2003 R2 naar Windows Server 2008. Ik loop nu tegen het volgende probleem aan. De executable dirquota.exe wordt gebruikt vanuit het script, maar deze laat zich niet uitvoeren als deze niet in de System32 folder staat.
In de event log kan ik niets vinden van FSRM. Ik kan met het script geen bestanden rechtstreeks uit de System32 folder uitvoeren vanwege de beveiliging, dus ik moet ze eerst in een andere map zetten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| C:\Windows\System32>dirquota.exe quota add /Path:C:\folder /Limit:10240mb /Overwrite Quota successfully created for "C:\folder". C:\Windows\System32>cd \ C:\>dirquota.exe quota add /Path:C:\folder /Limit:10240mb /Overwrite The File Server Resource Manager service encountered an unexpected error. Check the application event log for more information. |
In de event log kan ik niets vinden van FSRM. Ik kan met het script geen bestanden rechtstreeks uit de System32 folder uitvoeren vanwege de beveiliging, dus ik moet ze eerst in een andere map zetten.