Ik zit met het volgende probleem: Mijn harde schijf wordt niet meer herkend in het bios tijdens opstarten.
Het volledige verhaal:
Ik was aan het downloaden en er was geen schijfruimte meer over. Toen ik terug kwam
merkte ik dat op en wilde daarom wat bestanden opruimen. Maar de computer reageerde niet meer
zoals normaal dus had ik de reset knop ingedrukt. Tijdens de reboot werd mijn harde schijf niet meer herkend.
note: Het BIOS blijft een tijdje hangen bij de schijf detectie voordat hij verder gaat.
Gegevens:
SATAII Seagate Baracuda ST3500320AS 500GB
MOBO: Asus P5Q Deluxe
Wat heb ik al gecontroleerd:
- De HD maakt geen gekke geluiden en spint gewoon nog op.
- HD in een andere sata aansluiting gestopt --> geen verbetering (lijkt niks mis te zijn met de aansluiting, andere HD wordt wel gewoon gedetecteerd)
- HD in een andere computer geplaatst --> zelfde resultaat bios herkend hem niet
- HD via externe case aangesloten --> geen resultaat
Wat kan het zijn naast de obvious conclusion dat mijn schijf dood is?
Het volledige verhaal:
Ik was aan het downloaden en er was geen schijfruimte meer over. Toen ik terug kwam
merkte ik dat op en wilde daarom wat bestanden opruimen. Maar de computer reageerde niet meer
zoals normaal dus had ik de reset knop ingedrukt. Tijdens de reboot werd mijn harde schijf niet meer herkend.
note: Het BIOS blijft een tijdje hangen bij de schijf detectie voordat hij verder gaat.
Gegevens:
SATAII Seagate Baracuda ST3500320AS 500GB
MOBO: Asus P5Q Deluxe
Wat heb ik al gecontroleerd:
- De HD maakt geen gekke geluiden en spint gewoon nog op.
- HD in een andere sata aansluiting gestopt --> geen verbetering (lijkt niks mis te zijn met de aansluiting, andere HD wordt wel gewoon gedetecteerd)
- HD in een andere computer geplaatst --> zelfde resultaat bios herkend hem niet
- HD via externe case aangesloten --> geen resultaat
Wat kan het zijn naast de obvious conclusion dat mijn schijf dood is?