Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Viva Pinata [PC]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakers,

Ik heb een probleempje met het spelen van Viva Pinata (de PC versie wel te verstaan). Na 5 minuten word mijn CPU zo heet dat ik problemen krijg met het normaal kunnen spelen van de game (hij word ontzettend traag).

Dit zijn mijn systeemspecificaties:

AMD X2 6000+ (3.0Ghz)
MSI K9N Platinum
Asus Nvidia Geforce 7900GT
2GB RAM
22" Samsung Syncmaster 226BW

Lijkt me toch genoeg voor de game?

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de game zonder dat deze na 5 minuten ontzettend traag word (écht traag)?

Is een grotere koeler op mijn processor een oplossing? Komt het uberhaubt wel door een warme processor, standaard loopt is hij 36 graden, binnen 5 minuten spelen stijgt hij naar de 50 en wordt de game traag.

Mvg. Pim

Verwijderd

En op wat voor temperatuur loopt je 7900GT? Gebruik je Everest? Makkelijk om daarmee ff te controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog nooit van dat everest gehoord maar heb 't nu.. Aangezien ik het nog nooit eerder gebruikt heb weet ik niet precies wat ik er mee moet en zit ik alles nog uit te vogelen, is er iets specifieks wat ik gedaan moet hebben met dat programma?

Grt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stresstest gedaan, het grootste verschil is 19 graden! CPU 1 loopt als een speer op bij het inschakelen van de stresstest, viva pinata is niet te vergelijken met de stresstest, maar het spel word er net zo sloom van, en de cores net zo heet.

Dit is een screenshot van de stresstest, de 2e kleinere piek is alleen de eerste 10 seconden van het viva pinata filmpje bij het opstarten!

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/8141/stabilitytest2nm4.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 14:05 ]

Verwijderd

Het aantal graden is vrij normaal lijkt me voor een CPU. Nogmaals, wat is je temperatuur van je GPU (grafische kaart). Bij de statistisc zie je minimum , maximum en average. Ga jij nou eens Pinata spelen en vertel na 5 minuten eens wat voor graden corresponderen met het minimum , maximum en average. In het plaatje de 4e tab.

Ik vraag je dit, omdat ook bij mij spellen gaan stotteren en haperen en ontzettend sloom worden na 5 minuten. Dit komt denk ik door de GPU. Zie mijn topic maar eens over de Geforce 7900 GT Temp.

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd, ik ging dus aan 't testen zoals je gezegd had, maar nu oppeens kon ik denk een 20/30 min vloeiend spelen, doe af en toe alt+tab, praat wat op msn terwijl ik dit doe blijft m'n CPU-usage heel netjes onderaan blijft schommelen, ga ik weer spelen word m'n CPU 30-50% gebruikt.
Totdat vanuit het niets, mijn CPU-usage heel stabiel rond 50% blijft hangen, ook terwijl ik niets uitvoer (viva pinata draait wel nog steeds op de achtergrond). Sluit ik Viva pinata af dan wordt mijn CPU nog niet eens meer dan 5% gebruikt.

Vanaf het moment dat ik zo'n omslagpunt heb gehad valt het spel niet meer normaal te spelen, ook niet na opnieuw opstarten van viva pinata.

Het ligt dus duidelijk aan de CPU die te druk bezet word na een tijdje op de een of andere vage manier.
De GPU is niets bijzonders aan te zien, word zo'n gemiddelde 55 graden oid.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 20:42 ]

Verwijderd

Ok, je hebt een Dual Core .. http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html

AMD Dual-Core Optimizer Version 1.1.4 al geinstalleerd? Wil ook nog wel eens helpen.
Pagina: 1