Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279526

Topicstarter
Hallo allen,

Ik krijg met een nieuwe Acer laptop de volgende foutmelding bij het opstarten:

0701: USB Over Current on HC/Port

Laptop is terug geweest naar Acer en ze hebben het met een systeemherstel en BIOS update afgedaan als een "software probleem".

Er is op internet hierover weinig te vinden. Mogelijk is er m.i. een probleem met het moederbord, maar verder dan dat reikt mijn kennis niet.

Bij wie wel???

Alvast bedankt! Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
De melding betekend dat de poort teveel stroomgebruikt.

Heb je er toevallig een USB apparaat op aangesloten wat teveel stroom zou kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:42
Heb je al alle USB app eraf gehaald en gekeken of het dan nog is? Ik heb wel eens gehad dat er een USB connector op een laptop kapot was. De pinnetjes in de connector raakten elkaar wat voor kortsluiting (over-current) zorgt.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er hangt helemaal niks aan de laptop. Het vreemde is dat hij ook niet altijd de melding geeft, een paar keer gaat het goed, daarna is het weer een paar keer mis. Ondanks dat de laptop nog gewoon onder de garantie valt wil ik zelf ook graag meer weten over dit probleem, want over de kennis bij de helpdesk en technische dienst bij Acer ben ik nog niet echt te spreken.

Gr. Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06 17:03
wat kiezel zegt, waarschijnlijk een kortsluiting in 1 van de usb poorten.
Kijk dus even of er rotzooi in zit oid wat de kortsluiting zou kunnen veroorzaken. Controleer ook of er geen pinnetjes verbogen zijn en dus elkaar aanraken.

Als dat alles geen resultaat geeft betekent dat het of een software probleem is of dat inderdaad het moederbord niet zuiver meer is, in dat geval zou ik toch weer bij Acer langs gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Nolani op 04-11-2008 22:59 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ik had dit met mijn desktop moederbord (Asus M2N-SLI Deluxe) ook. Kreeg deze fout bij opstarten. Alle USB eraf gehaald, nog steeds. Gekeken of de USB-sloten kapot waren, maar deze waren oké. Oplossing? RMA, maar dat heeft de TS dus al geprobeerd :/

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vermoed dat ze er "een keer" naar gekeken hebben, en daarom de foutmelding niet tegen zijn gekomen. Vervolgens een systeem herstel en bios reset (sorry, vorige keer zei ik update). Heb al weer met ze gebeld en nu krijg ik vanzelf een keer iets (Iekker vaag) van ze te horen.

Gr. Ramon
Pagina: 1