Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MCE 2005] Tuner niet gevonden melding*

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Beste Tweakers,

MCE 2005 (engelse versie) kan mijn tv-kaart niet vinden. Ik heb geen optie om tv te kijken in mijn MCE en als ik bij Settings op TV druk krijg ik de melding: 'TUNER NOT FOUND' (dit krijg ik ook als ik het tv signaal wil instellen).
Dit is een nieuwe install, voorheen heb ik deze setup ook aan de praat gekregen. Heb overigens wel vaker problemen met MCE 2005 gehad (maar ben niet de enige). Ik snap dat het de bedoeling is dat ik dit niet zelf installeer op mijn systeem maar wil dit toch proberen.

SPECS:
Pentium 4 2,66 Ghz
1,25 GB RAM
NVIDIA GeForce 6800 GT
Hauppage PVR 150
MCE 2005 (incl. alle laatste updates mbv Windows Update)
Geluidskaart (weet type even niet meer) met Xear3D CRL3D DS3D EAX2.0 A3D1.0 engine

VOLGORDE VAN INSTALLEREN:
Dit is de volgorde waarin in alles heb geinstalleerd. Ik weet dat dit soms belangrijk is, misschien kunnen jullie mij een betere volgorde aanraden?
-Windows XP MCE 2005
-VIDEOKAART
-GELUIDSKAART
-WINDOWS UPDATES
-TV KAART
-NVIDIA DECODER
-MCE voor het eerst draaien

EXTRA INFO:

*Windows XP Video Decoder Checkup Utility
Geeft aan dat ik de MCE Compatible & preferred decoder gebruik: NVIDIA Video Decoder.
Decoder is dus in orde, die fout geeft hij ook niet.

*Heb geprobeerd de tv-kaart opnieuw te installeren. WINTV uiteraard niet geinstalleerd, alleen de drivers
die bij de website onder mce support staan. In device manager geeft hij geen fouten aan, hij geeft aan dat de
Hauppage WinTV PVR PCI II (26xx) (correct) geinstalleerd is.

*Heb een tool gebruikt die ik op deze site heb gevonden: http://blogs.msdn.com/pet...ve/2005/10/20/482974.aspx
Heeft ook niets uitgemaakt.
'Use the MceRepair tool created by Peter Rosser to forcibly re-register all Media Center binaries
(note that this tool does things that standard setup does not do, so please use it with caution)'

*Verder heb ik nog een 'Orban' codec pack erover heen gegooid (beetje dom oke) voor xvid enzo, maar hiervoor was het probleem er al dus denk dat dit weinig uitmaakt. Maar de codecs zijn iig een bende.

Als iemand nog suggesties heeft die ik kan proberen graag. Verder tips voor een verse install zijn ook welkom.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
'k Ben echt scheel, je hebt zo'n beetje alles al gedaan zie ik :)

[ Voor 242% gewijzigd door Nielson op 04-11-2008 16:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En ontcapsed. Trekt weliswaar aandacht, maar das niet altijd positief ;)

Je kan nog proberen een PowerDVD mpeg2 codec te gebruiken (PowerDVD 6 of hoger), kijken of je daar wel beeld mee kan versieren.
Moet je waarschijnlijk wel de Nvidia PureVideo de-installeren (code niet kwijtraken dus, want PV is niet gratis).
Orban ken ik verder niet, ik hou het bij ffdshow over het algemeen.

[ Voor 78% gewijzigd door alt-92 op 04-11-2008 19:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn PVR500. Dus als je eruit komt hou ik mij van harte aanbevolen!

EDIT: Ik heb ondertussen alle stappen die hierboven zijn genoemd afgelopen (plus nog een paar) maar het lijkt echt een hopeloze zaak te worden. Mbt mijn specs: amd 64, abit KV8MAX3, PVR500, 6600GT. Dus het lijkt echt aan de tuner icm MCE2005 te liggen (ook een eigen install btw)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 23:21 ]

• Nielson
Heb zelf ook een PVR500 en die heeft altijd probleemloos gewerkt met MCE2005 (nu Vista HP). Heb je ook verschillende PCI sloten geprobeerd? Je zou ook Vista nog even kunnen proberen (kun je 30 dagen testen zonder te hoeven activeren), hiermee werkt de PVR150/500 al meteen mee, zonder extra drivers of codecs te installeren.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:34

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik denk: de oplossing zal toch al wel voorbijgekomen zijn...

PowerDvd dan wel enig ander codec (decoder) heeft helemaal niets |:( te maken met je TV-tuner, of met die foutmelding.

Je hebt twee soorten drivers voor TV tuners in het algemeen, maar XP MCE en Vista MCE ondersteunen alleen de wdm-drivers.
Aangezien de PVR-150 een hardware MPEG2 encoder heeft, wordt die door dezelfde driver aangestuurd.

Hauppauge heeft alleen een complete cd voor PVR-150, 250, 500 en meer types op de support site staan.
Ik heb die ook wel eens gedownload, maar kan me niet meer herinneren of daar alleen de wdm-drivers of ook andere drivers op staan.
Ik zal m eens downloaden.

...

Gedownload:
Als ik me niet vergis heb ik in het verleden alleen de 'HcwDriverInstall.exe' gedraaid, en werkte daarna alles prima.

Erg jammer dat die cd zo'n zooi is; je kunt niet een mapje met drivers voor alleen de PVR-150 vinden.

[ Voor 82% gewijzigd door ByteDelight op 12-11-2008 08:49 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Nielson
Je hebt inderdaad drivers nodig die ondersteuning beiden voor MCE, maar dat heeft niks met wdm drivers te maken, die bestaan al sinds Windows 98se. Er is ook een Drivers Only download op de Hauppauge site. Verder staat op de MS site ook nog een mogelijke oorzaak van de 'Tuner not found' melding.

[ Voor 28% gewijzigd door Nielson op 12-11-2008 08:42 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:34

ByteDelight

Retro computing is alive!

Nielson schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:32:
Je hebt inderdaad drivers nodig die ondersteuning beiden voor MCE, maar dat heeft niks met wdm drivers te maken, die bestaan al sinds Windows 98se. Er is ook een Drivers Only download op de Hauppauge site.
Ik heb wel eens goedkope tuners gehad die geen WDM driver hadden, maar iets van hunzelf.
Die zijn zeer zeker niet te gebruiken in MCE.

Ik dacht dat Hauppauge wellicht ook niet-WDM drivers levert, maar dat is gelukkig niet het geval.
Verder staat op de MS site ook nog een mogelijke oorzaak van de 'Tuner not found' melding.
Ik was ook al aan het Googlen naar oplossingen, maar veel verzoeken van mensen met soortgelijke problemen zijn niet opgelost in het verleden, erg jammer.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Hi Wizzing,

Ik heb EXACT dezelfde stappen ondernomen zoals jij gedaan hebt en ik zit met het exact hetzelfde probleem "tuner not found".

Hi Bverstee,

bedankt om te proberen helpen.
wat betreft:
==> Verder staat op de MS site ook nog een mogelijke oorzaak van de 'Tuner not found' melding.
Er zou een probleem zijn met een DLL file en men zou "Microsoft .NET Framework 1.1 SP1" moeten laden.
Ik heb ondertussen al "Microsoft .NET Framework 3.0 SP1" staan dus dat zal het wel niet zijn (anders ga ik lagere SP laden.

Wat kan dit toch zijn ?
Ik ben al meer dan 1 week bezig om via verschillende websites info & tips/tricks te zoeken om dit "tuner not found" op te lossen.
En blijkbaar is dit geen recent probleem, maar ik zie geen duidelijke oplossing.
Ik heb ook al in de Services gaan veranderen (instellingen -> systeembeheer -> services -> Media Center Receiver Servcie = "starten")
Geen verschil.

ik weet echt niet waar verder te zoeken.....

• Nielson
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:30:
Ik heb ondertussen al "Microsoft .NET Framework 3.0 SP1" staan dus dat zal het wel niet zijn (anders ga ik lagere SP laden.
.NET Framework 1.x, 2.0 en 3.0 worden naast elkaar geinstalleerd, een hogere versie vervangt dus niet een lagere. Aangezien de MCE shell geprogrammeerd is in de 1.1 versie zou ik toch even proberen wat in dat KB artikel staat.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
MCE is een zooitje als het om .NET gaat; ik heb al meerdere malen een "broken" installatie gehad. Mijn advies: houd het bij .NET 1.1 en de updates ervoor, plus alle MCE service packs.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1